Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 21 dec 2005 17:59

@ Casran, wat voor MTB heb je? Ik heb hem nog nooit gezien. Het lijkt me een Trek als ik naar de foto's kijk (hoop Bontrager spul).

Van mijn ritje met de club is afgelopen zondag niks gekomen. Ik was wel gewoon op mijn racer over al die hagel en de ijslaag naar de club gegaan, maar het was gewoon te glad om te gaan rijden. Helaas..

casran
Forum-lid HC

casran 21 dec 2005 19:24

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 21 December 2005

@ Casran, wat voor MTB heb je? Ik heb hem nog nooit gezien. Het lijkt me een Trek als ik naar de foto's kijk (hoop Bontrager spul).

Ja, een standaard Trek 6500. Niet veel speciaals dus; zit een Manitou Axel verende vork op, een Deore groep met XT achterderailleur... Voor zover je hem hier kan zien, bedolven onder sneeuw:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cor01
Forum-lid

cor01 21 dec 2005 22:02

Vanavond was het niet zo druk op "de Brand" en ging het er ook een stuk rustiger aan toe. Na eerst een paar rondjes te hebben warm gereden met de buurjongen me aangesloten bij een vrij grote groep. Ik wilde niet net als vorige week  achterop raken dus bleef ik voorin bij dicht bij de mannen waarvan ik inmiddels weet dat ze een behoorlijk tempo kunnen rijden. En inderdaad, plotseling pal tegen de wind in een forse tempo versnelling. Ha,ha ik mee.......! Maar "holypoly" wat ging dat hard zeg.......! Blijkt dat we met z'n vieren het hele pak hebben los gereden. Dat is best stoer omdat hier nu te tikken maar toen ik op de fiets zat dachten mijn benen,longen en maag daar heel anders over.....
Bleek ik in een groep terecht te zijn gekomen die bestond uit 1 diehard tourfietser en 2 wedstrijd fietsers.  Het ergste is nog wel dat hun elke keer aanzetten voor een tempo versnelling als we net de wind op kop hadden. Ik liet dan een gaatje vallen en moest dit dan weer tegen de wind in dicht rijden......dodelijk...! Een paar rondjes kon ik hun tempo volgen maar toen reden ze me er gewoon vanaf..........!
Liet me weer afzakken naar de grote groep maar die gingen weer te langzaam naar mijn zin. Dus ging ik er weer vandoor in de hoop dat er meer volgden en dat was ook zo. Met hen in een lekker hoog tempo (tegen de 40 km p.u.) door gereden. Kun je nagaan hoe hard die andere jongens gingen.
Kortom weer heerlijk gereden en heb er weer zo'n 50 km op zitten. Ben gelukkig niet zo kapot als vorige week.

@Cascarsi: Ben je ook nog geweest of was je verdwaald...?
@Veeteetje: Nee ze werkte in het "Sportinstituut Berlicum"
@Casran: Is het een bewuste tactiek om tijdens het koersen juist aan tezetten als je de wind pal op kop krijgt of als het bijv. stijl bergop gaat ? Dit om de concurenten kapot te krijgen.....(werkte bij mij heel goed ha,ha).
"Afstappen is geen optie"

casran
Forum-lid HC

casran 21 dec 2005 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 21 December 2005

@Casran: Is het een bewuste tactiek om tijdens het koersen juist aan tezetten als je de wind pal op kop krijgt of als het bijv. stijl bergop gaat ? Dit om de concurenten kapot te krijgen.....(werkte bij mij heel goed ha,ha).

Hoh. Als je moet gaan versnellen, heeft dat met wind mee niet zo veel zin. Dan gaat het vaak toch al aan 50km/u en is een hoog vermogen duwen ook veel moeilijker. Als er wind tegen ook maar even geaarzeld wordt, neem je toch wel wat sneller meer voorsprong. Ook bergop. Maar er zijn vast wel meer manier om de concurrentie klein te krijgen: als een klimmetje je ligt en er wordt hard omhoog gereden, is het niet onverstandig om mee te volgen tot bovenaan en net daar een versnelling te plaatsen.Wind mee, schuin in de rug, is het dan weer ideaal om een waaier te trekken. Als het wind mee scheurt in een groep, of je moet wind mee een groep lossen, kan je 't als eenling vaak schudden!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cor01
Forum-lid

cor01 21 dec 2005 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 21 December 2005

Wind mee, schuin in de rug, is het dan weer ideaal om een waaier te trekken. Als het wind mee scheurt in een groep, of je moet wind mee een groep lossen, kan je 't als eenling vaak schudden!

Dat klopt...! Heb ik de afgelopen weken op de woensdagavonden al meerder keren mogen ervaren. Ik weet gewoon dat ik dat laatste wiel moet zien te houden want als ik dat los laat ben ik er geweest. Met mijn oude fietsje en mijn beperkte bochten techniek laat ik boven de 40 km p.u. elke keer een gaatje vallen en moet me dan helemaal over de kop fietsen om weer terug te komen. Er valt voor mij nog genoeg te leren ........bedankt.

jimbo
Forum-lid

jimbo 21 dec 2005 23:06

Ik kijk op woensdag altijd uit naar je verslag.Vooral doorgaan.
CC, agr 100; limo 100

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 22 dec 2005 09:05

@ Cor01 - Berlicum heeft ook twee prachtige MTB tochten, georganiseerd door The Whoopers en als je daar rijdt heb je op bepaalde stukken ook een beetje het "Whooooooop" gevoel... 't Is soms net een kermis! Echt leuk.
Gisteren 2 uur op de tacx getraind. Lijkt lang maar valt best mee. Ik heb eerst 30 minuten warm gereden met wat beentempoverhogingen en daarna krachtblokken van ong. 5 minuten gedaan en daarna herstellen tot ver in D1. Vervolgens nog een cooling down gedaan en toen was het tijd.
Vanavond 2 uur spinnen!! Vanaf deze week hoop ik naar 10 uur als ondergrens te gaan...

cor01
Forum-lid

cor01 22 dec 2005 15:07

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 21 December 2005

Ik kijk op woensdag altijd uit naar je verslag.Vooral doorgaan.

Thank you Jimbo...."I will"......
Vanochtend ruim een uur heel rustig gereden. D1 training noemen ze dat geloof ik. Heeeeeeerlijk. Vertrok met mistig,grijs weer maar onderweg brak de zon hier door...
Wat die woensdagavonden op "de Brand" betreft moet ik wel ff vermelden dat ik er elke keer een sport van maak om de snelste mannen zolang mogelijk te volgen. Als iedereen nog een beetje aan het warm rijden is zoek ik ze op en blijf dan zo dicht mogelijk bij hun. De meeste (schat 75 %)  fietsers komen er gewoon op eigen tempo hun rondjes rijden. Daar zit vanalles tussen,  eenlingen die rond de 25 km p.u. tot groepen die tussen de 30 a 35 km p.u. rond fietsen. M.a.w. je hoeft daar echt niet vol te koersen als je dat niet wil of niet kunt....!
@Veeteetje: De Woopers zijn een begrip hier. Alleen ben ik niet zo thuis in het ATB wereldje.

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 22 dec 2005 17:29

@cor01
Ik wou wel gaan maar ik was pas om half 5 thuis toen moest ik nog me mtb bij de fm halen en was toen pas om half 6 thuis. Toen moest ik nog eten en omkleden en dan wordt het al gauw kwart over 6 half 7 aangezien we witlof te ete kregen en dan nog een uurtje fietsen naar de brand toe wordt het algauw half 8 en als ze om een uur of 8 weer naar huis gaan is het wel een hoop moeite voor een half uur.
Volgende week probeer ik er zeker wel te zijn dan heb ik mooi vakantie en kan ik mooi weer iets aan me conditie doen. Hoewel me conditie nie slecht is kan het altijd beter.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

neos
Forum-lid

neos 22 dec 2005 17:32

Vandaag ongeveer 2:15 op de harde weg na 1:45 ging het licht uit het trapt een stuk zwaarder met een ragger op de verharde weg
Maar ja het is op zich een goede  training Heijen onderlangs Maas naar Well daarna vliegveld Weeze en zo aan de andere kant van de grens terug naar huis
cornelli racing cycles Uden

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 22 dec 2005 18:22

Ik zet het hier maar even neer... voor de geïnteresseerden:
Vanaf zaterdag 21 januari 2006 is het de bedoeling dat er 10 weken lang elke zaterdag een trainingswedstrijd is op de Nedereindseberg in Nieuwegein.

diogenes
Forum-lid

diogenes 22 dec 2005 18:39

Ik heb vandaag nog 45 km weggetrapt. Viel me nog mee, want het zat potdicht van de mist 's ochtends.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie