Nou, vooral een waterzak dus. Kun je op een snelle single-track veel makkelijker uit drinken, via het slangetje, dan uit een bidon. Echt heel prettig tijdens het Mtb'en. En als je dan toch die rugzak mee hebt, kun je er meteen je binnenbandje, mini-tool, etc. instoppen.....Der Schlucht schreef: Camelback: geen gezicht, maar als je bang bent om uit te drogen kan ik die nog wel verklaren, wat ik niet snap en waar ik heel benieuwd naar ben: waarom rijden er zo veel MTB-ers met een rugtas? ik heb meerdere malen meegedaan aan MTB cyclo's op rondjes van een kwartiertje en een totale wedstrijdduur van 2 uur en er doen o zo veel mensen met een rugtas mee... wat stopt iemand dan in hemelsnaam allemaal in zo'n rugtas???
Wat is fout, wat kan echt niet?
Dat zeg je gewoon niet zo, die heb je van een "sponsor" gekregen.53x11 schreef:hmmm, ik kreeg mij camelbag graties. En nu?
Een Camelbag heeft ook nog het voordeel dat het gewicht niet op je fiets zit. Zeker op een technisch parcours is dat prettig. Op de racer maakt het niet zo gek veel uit waar het gewicht zit en krijg je inderdaad een gruwelijke zweetrug van een rugzak. Daarom, wel op de MTB en niet op de racer.
Campagnolo Ultra Dork
Der Schlucht schreef:Stealth Piet met de zak van Sinterklaas op z'n rug...
LOL.
Hun schaamteloosheid? Die moet groot genoeg zijn om zo'n ding mee te slepen op de rugwat stopt iemand dan in hemelsnaam allemaal in zo'n rugtas???
Nee zonder gekkigheid, ik begreep van een collega dat bidons nog met enige regelmaat uit de bidonhouders trillen/springen vanwege het onregelmatige parcours. Op de weg heb je daar geen last van. Daarom die camelbag. Ik begrijp daarom ook dat MTB'ers graag een rits in hun achterzakken willen hebben zodat ze daar de autosleutels veilig in kunnen opbergen en er ook niet uit kunnen vallen.
Nee, de betere rugzakken hebben speciale ventilatiekanalen en zitten goed.jer81 schreef:Misschien een vreemde vraag maar gaat dat niet ontzettend zweten en vooral ook irriteren?
Zomers rij ik op de lange (race)afstanden altijd met een drinkzak gewoon omdat het praktischer is dan bidons
Praktisch nut is natuurlijk nooit een valide argument geweest. It's all about fashion, not function.
Maarreh, ik begrijp dat een camelbag op de MTB gewoon bon ton is? Toch maar eens uitproberen dan, tijdens mijn wekelijkse rondjes Schoorl (waar je overigens de juiste route kunt vinden door het spoor van uit de bidonhouders gevallen flesjes te volgen...)
Maarreh, ik begrijp dat een camelbag op de MTB gewoon bon ton is? Toch maar eens uitproberen dan, tijdens mijn wekelijkse rondjes Schoorl (waar je overigens de juiste route kunt vinden door het spoor van uit de bidonhouders gevallen flesjes te volgen...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Probleem. Wij begonnen er niet over.53x11 schreef:hmmm, ik kreeg mij camelbag graties. En nu?
Dat zeg je gewoon niet zo, die heb je van een "sponsor" gekregen.
Rugzakken zijn enorm vervelend op de fiets. Je kan soms niet anders, bijvoorbeeld als je op de fiets naar een logeerpartij gaat. Maar voor andere situaties: .>je zooi in de volgauto.
Praktisch nut is natuurlijk nooit een valide argument geweest.
Veni. Vidi. Fietsie.
Weet je het zeker? Ik wil je uitnodigen een cross te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=cW2ZQK2ZpGE. Je ziet ze bijna niet in de beugels? Zelfs in de eindsprint gaan ze niet in de beugelsErnie C. schreef:Er wordt genoeg in de beugels gereden tijdens de cross. Zeker op lange, vlakke stukken en tijdens afdalingen maar niet door iedereen. Er is dus niks mis mee.
Ehm ik vind eigenlijk van niet.. Een beetje gesoigneerde renner neemt gewoon 1 bidon mee in de middelste achterzak! Ik zie die jongens dat tijdens het inrijden van de lokale crosswedstrijdjes dat ook doen, tijdens de wedstrijd helemaal niet, tis 'maar' 45 minuten volle bak. Bovendien kun je met bidonhouder de fiets niet handig in je nek leggen lijkt me?53x11 schreef:Praktisch nut is natuurlijk nooit een valide argument geweest. It's all about fashion, not function.
Kunnen we hieruit opmaken dat bidonhouders gewoon not done is op de crossert? Volgens mij mag bidon weer wel op MTB, zie het wel bij de profs iig
Vraag me tevens af of je het verschil kunt zien of er een wegfietser op een MTB zit of een echt MTBer op de MTB?
Ik heb echt het gevoel dat daar andere regels gelden? Zo'n mouwloos ding, camelbags, zwarte sokken, zo'n cap op de helm, tabak op de benen. ga zo maar door.. Of is de stijlpolizei gewoon weg bezuinigd in de natuurgebieden? Is de crises dan toch zelfs tot aan de bosrand te merken en laten we de wildernis maar verwilderen? Toch tijd voor kamervragen lijkt me zo?
Haha. Oh zo fout en toch overweeg ik voor de lange tochten en/of fietsvakanties zo'n drinkzak te gaan halen.53x11 schreef:Ander dilemma: Camelbags. Op een racert natuurlijk ongelovelijk fout (op straffe van fiets inleveren als de stijlpolizei je kan vinden wat mij betreft)
Het ziet er op het eerste gezicht een beetje gek uit, maar zonder mouwtjes lijkt me soms wel handig eigenlijk! Denk dat ik er volgend seizoen maar een ga kaufen, want ik zweet me op warme dagen de apenpleuris.Pruller schreef:Zo'n mouwloos ding
Hoe überhaupt zoveel mensen altijd maar (behalve met mouwen) met een ondershirt aan kunnen rijden, als het niet eens fris is, of zelfs 25+ graden....
Ik denk persoonlijk dat, in ieder geval onder normale/warme omstandigheden, het verhaal van de "vocht transporterende onderlaag" niks dan marketingpraat is om extra shirtjes te verkopen (die vervolgens alleen maar warmer maken en een uur in de wind gaan stinken).
Als een rugzak "verboten ist", hoe los je dan je dorstprobleem op als je in de zomer 200 km fietst en je hebt geen mogelijkheid om je bidons bij een tankstation o.i.d. te vullen? Ik zeg nood breekt stijlpolizei wet.
older Budweiser
Waar ga je dan in godsnaam fietsen?Kilowatt schreef:Als een rugzak "verboten ist", hoe los je dan je dorstprobleem op als je in de zomer 200 km fietst en je hebt geen mogelijkheid om je bidons bij een tankstation o.i.d. te vullen? Ik zeg nood breekt stijlpolizei wet.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik val in herhaling:Kilowatt schreef:Als een rugzak "verboten ist", hoe los je dan je dorstprobleem op als je in de zomer 200 km fietst en je hebt geen mogelijkheid om je bidons bij een tankstation o.i.d. te vullen? Ik zeg nood breekt stijlpolizei wet.
53x11 schreef:Praktisch nut is natuurlijk nooit een valide argument geweest. It's all about fashion, not function.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?