Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 sep 2016 16:15

Rondje IJssel. Wat een heerlijk weer zeg. Wel wat wind maar met deze temperatuur zit dat niet in de weg.

Afbeelding

Afbeelding

En de nazomer is nog niet voorbij :mrgreen:

i-mac

i-mac 23 sep 2016 16:34

Na 14 dagen thuis allerhande klussen (tuinhuis schilderen, hagen scheren, enz ...) te hebben uitgevoerd, kon ik vandaag nog eens de benen strekken. Wat een heerlijk weertje ... Morgen nog wat zaken afwerken ten huize, en dan zondagmorgen een rit rijden georganiseerd door de Fietsvedetjes (een lokale damesploeg die stilaan behoorlijk groot aan het worden is).

Rayb81
Forum-lid

Rayb81 24 sep 2016 22:30

Gisteren 100km Utrechts Heuvelrug gemountainbiked, vandaag een ritje van 100km op de racer, wat zal het morgen gaan worden?
Het mooie weer blijft maar doorgaan dus er is weinig tijd om te rusten ;)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 25 sep 2016 10:46

Gisteren maar weer eens een ritje van z'n 80km door het mooie bos- en heuvellandschap van 't Gooi met een stukje van de Utrechtse Heuvelrug gedaan. Het was prachtig fietsweer niet te warm maar wel met een beetje wind.! :)

https://www.strava.com/activities/723137855

https://www.relive.cc/view/723137855
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 25 sep 2016 14:25

Laagstaande zonnetje is wel een beetje link als je tegen de zon in fietst, wel lekker weer, dat dan weer wel. :-)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 sep 2016 15:28

In de eerste week als ik een nieuwe fiets in gebruik neem doe ik altijd een keer mijn allereerste trainingsrondje.
Met ALLE racefietsen die ik heb gehad heb ik dat ritueel herhaald.

Ik fiets dan naar het huis waar ik in 1970 woonde. In dat jaar ging ik als puber m'n eerste koersjes rijden.
Ik woonde toen in Overschie en vandaar rij ik dan naar vliegveld Zestienhoven (inmiddels andere naam).
Kom je langs de Mercedesflat wat een standaard afspreekpunt was.
Even ten noorden daarvan is een rondje van iets meer dan 7km wat in die jaren het Rondje van Manus werd genoemd.
Dit naar Manus Brinkman die in Rotterdam zuid een fietswinkel had en tot zeer respectabele leeftijd bleef koersen en crossen.
Op de clubtraining gebruikte we dit rondje om voor tijdritten te trainen.

Twee Jacques Anquetils, 2 Vissers, een Silk, 2 Gazelles, een Myata, een enorme rij Giossen, Rossins, Alan, Guerciotti, 4 Bianchi's, een Coppi..........en met wat al niet meer ben ik dit rondje gaan rijden.
Een aantal jaar terug ging de Giro een klein stukje over dit rondje en dat was echt een hele rare gewaarwording.
Na dit ritueel nog wat rondgedoold. Kleine 4 uur weggeweest geen idee hoeveel ik gefietst heb :mrgreen:

Wel genoten van deze zomerdag! Wat een heerlijk weer zeg.

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 25 sep 2016 17:10

Gisteren de ZuiderZee Klassieker gereden 150k voor het goede doel.. Groepje mix van amc-vu n berghman clinic.. Begin was niet zo mooi, viel er een dame voor ons erg verkeerd wachten tot de ambulance kwam onder tussen ook een trauma heli die overkwam vliegen niet wetende dat er verderop een landing maakte.. Zag er niet goed uit toen we rustig langs reden.. Uiteindelijk een mooie tocht met mooi weer leuke route en nog een sprintje gedaan op het einde kon het niet laten om toch even gas te geven en iemand die er vol voor ging voorbij te streven, zei ie toen hij weer langs reed "waar kwam jij ineens voorbij vliegen" zei ik " moet wel met zo'n fietske" :roll: :roll:

Een mooie dag gehad, hopelijk gaat het wel goed met diegene die zo zwaar zijn gevallen.

bever
Forum-lid

bever 25 sep 2016 18:48

De Veluwse Herfsttocht gefietst. Ondanks de (zoals altijd) perfecte organisatie door de DTC toch een keer fout gereden. Een vriendje van me maakte nog een venijnige klapper, reed een keer lek, maar kon gelukkig door. Prachtig fietsweer, prachtige omgeving en op de foto met een pandabeer. Mooi dagje

https://www.strava.com/activities/724490512

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 25 sep 2016 18:51

Gisteren 75km gereden en vandaag 55km, allebei de dagen rondom de Posbank.
Vandaag alleen niet over de Posbank vanwege de Posbank loop, dus meer richting Zutphen gefietst alwaar ik flink moest trappen met de wind van voren :lol:

Doesburg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 25 sep 2016 19:47

Vanmiddag nog laat weg gegaan, rond 15:45 uur. Wilde toch nog een rondje maar zoonlief had tenniscompetitie, vandaar.
Vanuit Best via Boxtel richting Oisterwijk. Via Moergestel, Biest Houtakker langs het kanaal naar Oirschot, via de landerijen achter het vliegveld langs weer terug naar Best.
Goed voor 70 km precies, waarvan ca. 30 km in de regen.
En dan bedoel ik fatsoenlijke regen, de miezer heb ik niet meegeteld. Tevens stond er een bak wind, langs het kanaal gelukkig mee. Was blij dat ik thuis was, had het aan het einde koud.

Regen en stevige wind dus.......
Hierbij verklaar ik de herfst officieel voor geopend
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 25 sep 2016 19:53

Mooie ritten weer. Leuk ritueel GG!

Idee was om met een groepje vanuit Weurt wat te gaan klimmen; circa 60-70 km. Zelf vanuit huis solo heen, samen met 1 van 't groepje weer terug. Goed voor net geen 170 km.

Fraaie omgeving en de nodige leuke klimmetjes.
Begin die heuveltjes echt leuk te vinden; volgend jaar maar eens echte bergen op gaan zoeken.

https://www.strava.com/activities/724655194

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JM_H op 25 sep 2016 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

bluv107
Forum-lid

bluv107 25 sep 2016 20:11

Vanochtend een goede 70 km in het Groene Hart weggetrapt. Verzamelplek was aan de Ronde Hoep, bekend in Amsterdam en omstreken:
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie