daniel1975 schreef: ↑07 dec 2017 11:55
pryt schreef: ↑07 dec 2017 10:08
d ik er wel, maar ik twijfel aan de kwaliteit. Iemand al goede remblokjes gevonden?
2/ Ik heb erg veel 'travel' in mijn remhendels, alvorens ze echt beginnen bijten in mijn rotor (en dus beginnen remmen). Iemand dit ook gehad en ervaring met het verhelpen? Ik hoor twee pistes online: Ofwel de remmen 'bloeden' met een dunnere blok tussen (geen 10mm, maar eerder 9 mm) - ofwel blijkbaar je wiel eruit halen en dan een of twee keer remmen om zo de pistons (standaard) wat dichter te duwen. Klinkt één van beide oplossingen als ok volgens jullie?
Als het goed is zijn ze zelfstellend en werkt bleeden niet; genoeg olie = genoeg. Ook remmen zonder schijf er tussen werkt maar 2x knijpen en dan zijn ze weer terug afgesteld.
Eerste zoekterm op google leverde al een goed antwoord:
https://www.youtube.com/watch?v=Av7sRUUJtWU
Op het filmpje valt wel het een en ander aan te merken.
Remklauwen centreren doe je niet zo. Apart is dat de 2e hack handelt over klemmende zuigertje. Als je Remklauwen centreert met de aangegeven (slechte)methode zou je als eerste de zuigers gangbaar moeten maken.
Bij remmen ontluchten gebruik je een bleedblock. Zo voorkom je dat bij vervangen van de remblokken er teveel vloeistof in het reservoir zit ( je krijgt de blokken er niet tussen en/of je moet weer bleeden.)
Bij teveel travel zou mijn oplossing zijn:
Wiel controleren. Lagerspeling ? Zo ja eerst oplossen. Zo niet:
Wiel eruit, blokken eruit.
Blokken versleten? Weg ermee.
Remzuigers stukje naar buiten drukken klauwtje schoonmaken ( deel 2 van het filmpje)
Zuigers helemaal in klauwtje drukken, blokken en wiel monteren. Aantal keren remhandel inknijpen totdat handel "hard" is. Klaar.
Als je remmen ontlucht ( ik zou niet weten waarom als je geen lek hebt) op de manier van het filmpje dan:
Wiel eruit en bleedblock monteren, of
Beter wiel eruit, blokken eruit, met een paar slagen zuigers naar buiten drukken ( zie filmpje) en weer terug drukken. Aantal keren doen, daarna bleedblock monteren, remhandel inknijpen totdat handel hard is. Daarna extra reservoirs demonteren blokken en wiel monteren.