Pagina 140 van 529
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 29 dec 2020 17:17
door Nee_Nee
Latex in een tube?
Hoe zou je dat er in moeten krijgen?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 29 dec 2020 17:25
door thestudent
Door de ventielkern te verwijderen en het erin te laten lopen?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 29 dec 2020 18:16
door Nee_Nee
Is daar een avondvullende speelfilm van?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 29 dec 2020 18:20
door scottpch
NoBlink schreef: ↑29 dec 2020 13:03
scottpch schreef: ↑29 dec 2020 12:38
Probleem met tubeless banden en latex is de lage druk die men rijdt, dan loopt de band van de velg.
Daarom tubes.
Volgens mij lezen jullie Rene’s bericht niet helemaal goed. Hij heeft het over Latex in de Tube (niet tubeless).
Goede vraag nl; mijn Corsa 25mm achter tube blijft na lekrijden ook al maanden gewoon op druk door het eenmalig toevoegen van Orange Seal.. (uiteraard met oppompen voor een rit ivm latex biba)
Ik reageer op de opmerking van Amclassic....
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 29 dec 2020 20:29
door Janjan
Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 29 dec 2020 20:50
door mhr-zip
Janjan schreef: ↑29 dec 2020 20:29
Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Ik heb wel eens gehad met 30 ml niet dicht te krijgen, vervolgens nog een dosis er in en klaar.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 30 dec 2020 09:53
door scottpch
Janjan schreef: ↑29 dec 2020 20:29
Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Ik doe er ook meestal iets meer in dan de voorgeschreven hoeveelheid, mede ook vanwege de reden die mhr-zip hierboven aangeeft.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 30 dec 2020 10:53
door Orlok
Dat is ook de reden dat ze dat spul in flessen van 500ml verkopen, kan je er desnoods 500ml ingooien.!
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 30 dec 2020 11:51
door jsparie
Dit jaar schijfremmen op een nieuw frame gemonteerd. Op deze racefiets (ultegra hendels) heeft de remhendel meer weerstand/druk na hem eerst een keer ingeknepen te hebben. Dan terug laten veren en direct daarna gaat hij duidelijk minder ver richting het stuur bij opnieuw inknijpen. Kan me niet herinneren dat ik dit op de MTB ook had. Betekent dit dat er toch nog wat lucht in het systeem zit ? Of is dit gebruikelijk ?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 30 dec 2020 13:28
door Orlok
Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 30 dec 2020 19:31
door borgmonster
Vraag van jsparie: “ Betekent dit [1] dat er toch nog wat lucht in het systeem zit ? Of [2] is dit gebruikelijk ?”.
Antwoord van orlok: “ Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.”.
Is dat antwoord op eerste of tweede vraag?
Dan heb ik een vraag: is het werkelijk nodig dat je twee keer moet knijpen om te kunnen remmen??? Let wel, ik heb geen ervaring met hydraulische fietsremmen. Wel met motorfiets, quads en auto’s. Nooit hoefde ik eerst “druk op te bouwen” of “de blokken natuurlijk dicht bij de schijf te brengen”.
Wat is dat voor een achterlijk systeem als dat echt waar is?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 30 dec 2020 21:41
door Nee_Nee
Wat gebeurt er in mijn remblokjes als ik ze ga inremmen? Verglazen zeggen ze, maar wat gebeurt er dan chemisch gezien?