Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 04 dec 2015 11:13

Succes Lnnrt! rij je door stedelijk gebied met veel lichten?
mijn woon-werkroute is 24 km waarvan het meeste langs kleine fietspaden en woonwijken met weinig stoplichten. Alleen de laatste 3 km heb ik 4 lichten en een groot en gevaarlijk rond punt. Mijn recordtijd - enkel voor het fietsen, douchen etc niet inbegrepen - is 52'. Meestal is het eerder 55-58'. Ik heb de indruk dat de wind(rchting) het grootste verschil maakt in mijn tijd :-)

intussen kijk ik naar buiten, wat een prachtig weer, ik had geen idee dat het zo mooi weer zou worden dus gefrustreerd dat ik gewoon met de trein ben gekomen. :evil:
Anderzijds.... nog 2x slapen en ik ga naar Lanzarote!!! :twisted: :like:
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 04 dec 2015 13:33

Dit is mijn route: https://www.strava.com/activities/443752447

Eerste stuk is langs een drukke provinciale weg, met een paar grote kruisingen, als het daar rood is sta je wel even te wachten. Daarna valt het aantal stoplichten erg mee, maar ieder oponthoud is er één te veel natuurlijk ;)

Twan-v-B
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:46

Twan-v-B 04 dec 2015 14:13

lnnrtlnnrt schreef:Dit is mijn route: https://www.strava.com/activities/443752447

Eerste stuk is langs een drukke provinciale weg, met een paar grote kruisingen, als het daar rood is sta je wel even te wachten. Daarna valt het aantal stoplichten erg mee, maar ieder oponthoud is er één te veel natuurlijk ;)
Hoi lnnrtlnnrt,

Ik ga binnenkort verhuizen naar Leidsche Rijn en ik werk in Leusden, dus voor een groot deel gaan we waarschijnlijk dezelfde route fietsen (alleen dan in tegengestelde richting).

Zo te zien is het vanaf Zeist tot het Rijnkanaal vooral polderweggetjes zijn. Kun je mij misschien vertellen hoe dit fietst in het donker? Ik ben namelijk geen held in het donker.

Kom je veel verkeer tegen op deze weggetjes?

Alvast bedankt!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 04 dec 2015 16:16

Hoi Twan,

Succes met de verhuizing! Ik kan je alvast verklappen, het is een aanslag op je aantal fietskilometers.

Het stuk Rijnkanaal-Zeist is inderdaad een donker stuk. Sommige stukken zijn zelfs heel donker, langs fort Vechten bijvoorbeeld. Ik ben gisteravond op de kleine weggetjes bijna geen autoo's tegengekomen, alleen maar fietsers, maar wel heel veel! Soms goed uitkijken, vooral als ze slecht verlicht zijn. Maar goed, uiteindelijk is dit een probleem voor drie, hooguit vier maanden van het jaar. De rest fiets je gewoon lekker in het licht :)


Als je je eerste ritje maakt moet je maar even melden waar ik je aan kan herkennen, dan kunnen we groeten ;)

Twan-v-B
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:46

Twan-v-B 04 dec 2015 16:28

Bedankt voor je reactie!

Heel erg donker is zonder verkeer niet zo heel erg. Ik heb een lamp met een flink aantal lumen en de wegen zien er goed en breed genoeg uit op Google Maps.

Ik fiets nu in de 'lichte' maanden ook al 65km per dag woon-werk, en na de verhuizing zal dit ongeveer 70km per dag worden. Dus de aanslag valt mee :-).

Het eerste ritje zal nog wel even duren, de verhuizing is nog niet helemaal rond. Maar ik check altijd de belangrijkste zaken eerst: kan ik nog fietsen naar het werk :-) Anders blaas ik de koop af :-P

Ik zal het in binnenkort overdag eens op de planning zetten om de route te verkennen.

Bedankt voor de info!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 04 dec 2015 18:49

Ik bedoelde dat bij mij de verhuizing zelf, met alles regelen enzo, een behoorlijke aanslag was op m'n fietstijd en dus kilometers.

De wegen zijn zeker breed genoeg, een testritje had ik zelf ook gemaakt, toch altijd fijn om ergens in het licht gefietst te hebben, alvorens er in het donker overheen te moeten.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 07 dec 2015 21:16

Zeldzaam zacht weer vandaag, ik vroeg me op de terugweg naar huis af waarom ik met handschoenen aan fietste.

Prompt passeer ik iemand op de fiets in korte broek. Het was 18:30 uur en pikkedonker. :shock:

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 07 dec 2015 22:15

Walter G schreef:Prompt passeer ik iemand op de fiets in korte broek. Het was 18:30 uur en pikkedonker. :shock:
Die kan je ook nog posten in het 'Vandaag gezien, een korte broek' topic :P
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 dec 2015 11:37

Wat een genot om op de fiets naar het werk te rijden. Vanmorgen wat later begonnen, dus maar een stukje omgereden. Weer door drie natuurgebieden, vooral de zonsopkomst op de Grootte Heide en het mooie eerste ochtendlicht in de Malpie waren weer schitterend. Wat een geluk dat ik op de fiets naar het werk kan!
Ach, ik zeg ook maar wat

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 10 dec 2015 11:51

Vanmorgen mijn tweede woon-werk ritje gemaakt. Over het weer mogen we niet klagen zeg voor december! Wel een stevig windje, maar op een deel van mijn ritje kon ik mooi schuilen achter iemand die met 35/36 per uur op zo'n speed pedalec haar woon-werk ritjes doet :)

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 10 dec 2015 19:54

Ik had net een peddelec voor mij op de terugweg. echt Nice!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 23 dec 2015 10:11

Vanmorgen was het goed te merken dat het vakantie is, de mensen die met de auto gaan zullen ook wel genieten van filevrij naar het werk rijden, maar op de fiets is het ook best prettig om niet om scholieren en andere forensen heen te moeten slalommen ;)

Het weer blijft ook ongekend lekker voor december, wel een bak wind tegen vanmorgen, pffff.

Plaats reactie