Alles over vakanties op én met de fiets

Ik en de kale berg (Mont Ventoux)

keijertje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 jul 2010 03:33

keijertje 09 sep 2010 23:47

[quote="who cares"][quote="keijertje"]
Al zal het zwaar worden gezien de harde wind die er verwacht wordt......maar dat maakt de prestatie des te heroischer :P


[/quote]

De windverwachtingen die ik te zien krijg , zijn toch niet te slecht , max 20 km/u uit het Noorden .
[/quote]

Ik kijk via www.dekaleberg.nl op http://www.meteoonline.be/14-daagse/Eur ... in/4286066 Is toch redelijk betrouwbaar gezien mijn eigen waarnemingen deze week.

Aangezien ik vanmiddag op het "vlakke" + een klein stukje in het bos heb gefietst bij Bft 4 (19,8 - 28,4 km/u) in Bédoin en ik regelmatig een harde windstoot (ook in het bos !) te verwerken kreeg, wil ik eigenlijk helemaal niet weten hoe het in het kale gedeelte met de wind gesteld is......misschien valt het mee, misschien valt het tegen.
Morgen Bft 5 (28,8 - 38,5 km/uur) in Bédoin, dus laat ik me volledig verrassen. Erger dan op 11 mei jl kan het haast niet zijn, toen slingerden we nog met amper 4 - 5 km/uur tegen de wind in en werden we op de top van de tandem geblazen......

Maar ja, zoals eerder gerefereerd, morgen weten we meer.


Hey Bruno, thnx ! Duim maar flink ;)
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 sep 2010 13:42

Misschien dan maar gewoon verstandig doen en niet omhoog rijden? Er is nog veel meer moois te fietsen, waar je niet je leven hoeft te wagen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 12 sep 2010 12:05

[quote="Amclassic-fan"]Misschien dan maar gewoon verstandig doen en niet omhoog rijden? Er is nog veel meer moois te fietsen, waar je niet je leven hoeft te wagen...[/quote]

Mee eens, ik ben gisteren teruggekomen van een weekje vakantie in Maulecene en natuurlijk ook omhooggefietst. Dit was Maandag 6 september en het weer was (beetje winderig) super. Dinsdag was het totaal anders. De top lag in de wolken en we zijn met de auto naar boven gereden. We zijn even 5 seconden uit de auto geweest, want wat ging het tekeer! Zag een fietser (held) voor mij van de weg beblaast werd, niet zover van de rand af.... Dus kies verstandig. En idd er zijn zat andere mooie wegen te fietsen, veel ervan geprobeerd.
Bliede met mien fietse

kharma
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 12:05

kharma 17 sep 2010 13:25

[quote="Heinrich-gs"][quote="Amclassic-fan"]Misschien dan maar gewoon verstandig doen en niet omhoog rijden? Er is nog veel meer moois te fietsen, waar je niet je leven hoeft te wagen...[/quote]

Mee eens, ik ben gisteren teruggekomen van een weekje vakantie in Maulecene en natuurlijk ook omhooggefietst. Dit was Maandag 6 september en het weer was (beetje winderig) super. Dinsdag was het totaal anders. De top lag in de wolken en we zijn met de auto naar boven gereden. We zijn even 5 seconden uit de auto geweest, want wat ging het tekeer! Zag een fietser (held) voor mij van de weg beblaast werd, niet zover van de rand af.... Dus kies verstandig. En idd er zijn zat andere mooie wegen te fietsen, veel ervan geprobeerd.[/quote]

Dan kan het goed zijn dat ik je daar tegen gekomen ben. ;-) Ik ben diezelfde maandag ook omhooggereden vanuit Malaucène (wel met de auto ;-) ). Kennissen van mij zijn die dag met de fiets omhoog gereden en dat was goed te doen. Echt veel wind stond er niet, het zonnetje scheen en de temperaturen waren nog aangenaam. Beneden was het iets van een 28° en boven toch nog een redelijke 17°. Donderdag de 9ste was het helemaal anders. Toen ben ik zelf met de fiets met hen meegefietst (kant van Sault, want ik had veel te weinig training achter de rug). Beneden was het nog redelijk goed, maar van het moment dat we Chalet Reynard passeerden begon het kouder en kouder te worden en we voelden ineens de mistralwind die enorm hard waaide. De top zag je gewoon niet liggen, lag helemaal in de mist. Op 1,5 km van de top ben ik moeten afstappen door de wind en de kou. Ik ben verkleumd van de kou en met zere knieën maar in de auto gestapt. De dag nadien hebben ze de kant van Bédoin nog gedaan en toen was het weer weer perfect. Een beetje frisjes, maar voor de rest veel beter dan de dag voordien.

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 17 sep 2010 14:19

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen.
Is de Ventoux nog te beklimmen medio oktober? Speel met het idee om daar in de herfstvakantie nog een keer naar toe te gaan samen met gezin. Heb alleen geen idee van het weer daar in die tijd.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cube Nuroad

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 sep 2010 11:21

Yessssss, ik ben 'foto van de week' op www.dekaleberg.nl : tof ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

keijertje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 jul 2010 03:33

keijertje 20 sep 2010 00:53

@ ori53,
Probeer http://www.meteoonline.be/14-daagse/Eur ... in/4286066 eens.
In mei en september waren de voorspellingen behoorlijk juist voorspeld, al is het altijd een indicatie. Het weer kan nu eenmaal altijd omslaan en dan kan je het wijze besluit nemen om alsnog te stoppen indien dit gewenst is. Bij Chalet Reynard (vanuit Bédoin en Sault) of Chalet Liotard (vanuit Malaucène) kan je altijd even navragen aan fietsers die daar zitten hoe het weer op de top is.
Succes en veel plezier op de berg.
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 sep 2010 13:25

Als je al bij Chalet Reynard ben dan kan je ook wel zien hoe 't weer op de top is. En als het daar al stormt wordt het hoger echt niet beter ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

keijertje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 jul 2010 03:33

keijertje 20 sep 2010 22:02

Klopt, maar gaat er om of je de top al dan niet kan zien vanwege de wolken. In mei kwamen wij totaal verkleumd van de diep in de wolken verscholen top af en waren we blij ons even op te warmen bij de kachel in Chalet Reynard, maar het werd zeker een half uur trillen voor de kachel......
We hadden onze warme kleding aan, maar de wielrenners in korte broek + korte mouw gingen ondanks onze waarschuwingen toch naar boven....tja, eigen keuze en hoe het afgelopen is met ze weet ik niet, maar ze hebben het zeker koud gehad ;)

Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 21 sep 2010 12:12

Bedankt zover voor de reacties.
Nu eerst op zoek naar een geschikte verblijfslocatie (bijvoorkeur met overdekt zwembad zodat rest van de familie zich ook kan vermaken).
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cube Nuroad

keijertje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 jul 2010 03:33

keijertje 22 sep 2010 01:22

Gewoon "huisje Bédoin" (of Malaucène of Sault) googelen. Kom je o.a. onderstaande vakantiewoning tegen, al denk ik niet dat je gezin uit 8 personen bestaat ;)

http://www1.iha.co.nl/Vakantiewoningen/ ... kko4Os7rxG

Veel huisjes beschikken over een zwembad, de meeste buiten en vaak tot eind september / half oktober geopend.
Als je een leuk huisje hebt gevonden, google daar dan specifiek op, soms vind je hetzelfde huisje stukken goedkoper.

Succes met je zoektocht !
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 sep 2010 01:30

[quote="ori53"]Bedankt zover voor de reacties.
Nu eerst op zoek naar een geschikte verblijfslocatie (bijvoorkeur met overdekt zwembad zodat rest van de familie zich ook kan vermaken).
[/quote]

Met overdekt zwembad zal daar toch wel erg moeilijk vinden. Het is er in de zomer zo warm dat de meeste echt niet de moeite zullen nemen om het zwembad te overdekken. CenterParks achtige parken heb je daar niet voor zover ik weet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie