Dat beetje regen van vrijdagavond en deze ochtend heeft de Veluwe helemaal niks gedaan. Net zo mul en stoffig als ervoor
Vandaag gefietst 2025
-
- Forum-lid
Gisteren gefietst, vandaag rust. Catalonie, Gent-Wevelgem en pasta bolognese maken.
Mijn langste rit ooit (althans volgens Strava). In de realiteit de bijna langste rit ooit. Utrecht Maastricht en met de trein terug. En alhoewel het smokkelen is om voornamelijk wind mee te rijden. Ik was na afloop toch aardig moe. Zeven uur in het zadel, en zo hard stormde het nu ook niet. Plus murf gebeukt op Brabants butswegen en Belgische macadam wegen. Al die stomme Brabantse dorpen lagen vol met schots en scheef liggende klinkers. Hebben ze daar geen geld om de boel eens netjes te asfalteren?En dan ook nog zo'n 60 km Belgie, alom bekendals het land met het slechtste wegen netwerk van heel Europa. Als die kilometers, de aanslagen op mijn rug en knieen en zeven uur in het zadel. Toen had ik het wel een beetje gehad.
twee plaatjes onderweg:

Mijn langste rit ooit (althans volgens Strava). In de realiteit de bijna langste rit ooit. Utrecht Maastricht en met de trein terug. En alhoewel het smokkelen is om voornamelijk wind mee te rijden. Ik was na afloop toch aardig moe. Zeven uur in het zadel, en zo hard stormde het nu ook niet. Plus murf gebeukt op Brabants butswegen en Belgische macadam wegen. Al die stomme Brabantse dorpen lagen vol met schots en scheef liggende klinkers. Hebben ze daar geen geld om de boel eens netjes te asfalteren?En dan ook nog zo'n 60 km Belgie, alom bekendals het land met het slechtste wegen netwerk van heel Europa. Als die kilometers, de aanslagen op mijn rug en knieen en zeven uur in het zadel. Toen had ik het wel een beetje gehad.
twee plaatjes onderweg:

Live fast; die young. mijn blog
Ik heb je Strava niet, maar ben benieuwd hoeveel kilometer het was. Leuk nieuw topic ; wat was je langste rit ooit op de fiets, en dan wel in 1 Go… geen slaappauze tussendoor. 

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Iemand opgevallen dat het waait vandaag? 
Ondanks dat wel heerlijk gefietst. Die zon en blauwe lucht werkt dan toch wel als supercompensatie.

Ondanks dat wel heerlijk gefietst. Die zon en blauwe lucht werkt dan toch wel als supercompensatie.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Omdat we hier (Veluwe) geen zon en blauwe lucht hebben gehad is de wind me inderdaad opgevallen.daniel1975 schreef: ↑30 mar 2025 16:20 Iemand opgevallen dat het waait vandaag?
Windkracht 100 op hier op het vlakke Friese land. Blokje van net geen 90 gedaan. Maar heenweg was wel een ware marteling. Echt kapot toen ik thuis was.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Of "hoop" ik.daniel1975 schreef: ↑30 mar 2025 21:47 Lucht was echt bizar blauw vandaag. Binnenkort maar weer zonnebrand gaan smeren vrees ik.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Gisteren de High Tech Challenge gedaan in Eindhoven op de MTB, een route over de High tech campus door de parkeergarages, over het terrein en een lus buiten de campus.
Je mog tot 14.00u zoveel rondes rijden als je wou, 1 ronde was 13km.
Omdat het maar een paar km van huis was en er veel wind stond, die challenge maar gereden.
Je mog tot 14.00u zoveel rondes rijden als je wou, 1 ronde was 13km.
Omdat het maar een paar km van huis was en er veel wind stond, die challenge maar gereden.
Zaterdag reed ik mijn laatste ritje na 5 weken op Spaanse bodem. Toeristenkilometers met een cortado en een chocoladecake erbij. En genieten van ideaal fietsweer.

Voor volgende stint in Spanje moet ik toch een lager wielsetje voor de Cervelo voorzien. De Campa's zijn erg windgevoelig, veel meer dan andere 60mm wielsets die ik al reed - en waaien doet het daar altijd wel wat. Maar er komt tegelijk ook een gravelbike daar te staan - het aanbod aan landbouwwegen die deels geasfalteerd/deels gravel zijn, is bijna oneindig.

Voor volgende stint in Spanje moet ik toch een lager wielsetje voor de Cervelo voorzien. De Campa's zijn erg windgevoelig, veel meer dan andere 60mm wielsets die ik al reed - en waaien doet het daar altijd wel wat. Maar er komt tegelijk ook een gravelbike daar te staan - het aanbod aan landbouwwegen die deels geasfalteerd/deels gravel zijn, is bijna oneindig.