Wie wint de Giro d'Italia?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het was niet alleen Evans; die kreeg ook nog wel paar flinke tikken terug.
Straf is voor beiden zeker op zijn plaats.
Straf is voor beiden zeker op zijn plaats.
Less is bore
Die renner van Lampre sloeg zeker ook, dat eerste incidentje met die Katusha-renner heb ik niet gezien (alleen gehoord omdat Jose de Cauwer nogal opgewonden begon te praten ineens:D).
De boef had als ervaringsdeskundige helemaal gelijk - wel mooi dat er nu eindelijk een italiaan een etappe wint.
Nog even over gisteren (wat een pret): een combinatie van vertrouwen op informatie via de oortjes en het gebruik van regenjasjes heeft voor de monsterontsnapping gezorgd: door de jasjes was het erg laat duidelijk wie er allemaal mee waren en doordat die info niet snel werd doorgegeven werd er ook niet gereden. Bovendien brak de bui schijnbaar los net toen de groep aan het wegrijden was waardoor het peloton drukker was met jasjes halen dan opletten.
Als dit soort maffe ontwikkelingen bevorderd worden door het gebruik van radio's waardoor sommigen denken dat koersinzichtoverbodig is dan zeg ik: houden die radio!
Nog even over gisteren (wat een pret): een combinatie van vertrouwen op informatie via de oortjes en het gebruik van regenjasjes heeft voor de monsterontsnapping gezorgd: door de jasjes was het erg laat duidelijk wie er allemaal mee waren en doordat die info niet snel werd doorgegeven werd er ook niet gereden. Bovendien brak de bui schijnbaar los net toen de groep aan het wegrijden was waardoor het peloton drukker was met jasjes halen dan opletten.
Als dit soort maffe ontwikkelingen bevorderd worden door het gebruik van radio's waardoor sommigen denken dat koersinzichtoverbodig is dan zeg ik: houden die radio!
Wat een etappe vandaag! Een spektakel om van te snoepen! Wie de Giro nu nog een saaie rittenwedstrijd durft te noemen...
P.S. Ik heb er lang op moeten wachten maar de echte Cadel Evans is vandaag terug opgestaan! De meester-rekenaar in tijdsnood, dat geeft vonken in het peleton!
P.S. Ik heb er lang op moeten wachten maar de echte Cadel Evans is vandaag terug opgestaan! De meester-rekenaar in tijdsnood, dat geeft vonken in het peleton!
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;
'k vond het toch wat bizar: gisteren geven ze zomaar 12 minuten cadeau , vandaag rijden ze als zotten om 10 seconden.
Dit gaat mijn (koers)petje te boven!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
fiedoo schreef:'k vond het toch wat bizar: gisteren geven ze zomaar 12 minuten cadeau , vandaag rijden ze als zotten om 10 seconden.
Vanochtend zei Cunego in la Gazzetta dat ze geruime tijd totaal geen idee hadden dat Sastre weg was.
Kan me dat wel voorstellen want Sastre reed tot dan toe alle dagen achterin en gedroeg zich als aangeschoten wild. Desalniettemin reed men in dat beestenweer 41 km/u over ruim 260 km en gedurende 6.30/6.45 uur. Er is gevochten en gevangenen zijn er niet gemaakt. Niets cadeau. Voeg idd daarbij de commando actie van vandaag en we moeten vasstellen dat het kookt in het peloton. Italiaanse renners en media zijn blij met de overwinning van Pozzato: Dit hadden we nodig, meldt Pozzato. Maar waarom het zo kookt? Ik doe een gooi: He ontbreken van gezag. Er heerst anarchie.
Interessante etappe vandaag, dat voor een deel over het parcours van de GF 9 colli gaat. Kenners weten dat dit een gebied is waar guerilla gevoerd kan worden. Er heerst veel frustatie in het peloton en veel toppers voelen zich op hun pikkie getrapt/in hun hemd gezet door het koersverloop van de afgelopen dagen. Voorbeeld: Stel je bent Wereldkampioen, je ploeg is gesloopt en de Azen rijden dan zo maar weg van je in de slot kms alsof je niet mee doet aan de koers. Ook Cadel is maar een mens.
http://meteo.repubblica.it/tempo_italia ... MR/RN/oggi
Mooi weer vandaag, 21 graden met een gevoelstemp. van 24. Wind (kracht 3) uit het noorden. De laatste 30 km gaat naar beneden. Ik houd het op een ophol geslagen peloton met de sprinters weer eens in de hoofdrol.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vandaag lijkt het mij een groep avonturiers te worden of sprinters. De klassementsrenners zullen zich toch wel sparen voor het weekend zeker? Zondag kun je heeeeeeeeel veel verliezen.....
Less is bore
de boef van parma schreef: Interessante etappe vandaag, dat voor een deel over het parcours van de GF 9 colli gaat. Kenners weten dat dit een gebied is waar guerilla gevoerd kan worden. Er heerst veel frustatie in het peloton en veel toppers voelen zich op hun pikkie getrapt/in hun hemd gezet door het koersverloop van de afgelopen dagen. Voorbeeld: Stel je bent Wereldkampioen, je ploeg is gesloopt en de Azen rijden dan zo maar weg van je in de slot kms alsof je niet mee doet aan de koers. Ook Cadel is maar een mens.
http://meteo.repubblica.it/tempo_italia ... MR/RN/oggi
Mooi weer vandaag, 21 graden met een gevoelstemp. van 24. Wind (kracht 3) uit het noorden. De laatste 30 km gaat naar beneden. Ik houd het op een ophol geslagen peloton met de sprinters weer eens in de hoofdrol.
Zouden de sprinters de Barbotto overleven?? Weet niet precies hoever deze van de aankomst ligt. Ik kan me de babotto nog herrineren als een ellendig zwaar ding met stroken tot 18%......zeer vies....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
@paulusR3
Zouden de sprinters de Barbotto overleven?? Weet niet precies hoever deze van de aankomst ligt. Ik kan me de babotto nog herrineren als een ellendig zwaar ding met stroken tot 18%......zeer vies....[/quote]
Idd heel vies. Kan een soort WK Harken gaan worden. Na Barbotto nog ca. 40 km lichtjes down met wind toch een beetje op de kop.
Er gaan zeker doden vallen in de klim, maar vrees dat alles toch weer bij elkaar komt. De frustratie is groot. We gaan het zien.
Zouden de sprinters de Barbotto overleven?? Weet niet precies hoever deze van de aankomst ligt. Ik kan me de babotto nog herrineren als een ellendig zwaar ding met stroken tot 18%......zeer vies....[/quote]
Idd heel vies. Kan een soort WK Harken gaan worden. Na Barbotto nog ca. 40 km lichtjes down met wind toch een beetje op de kop.
Er gaan zeker doden vallen in de klim, maar vrees dat alles toch weer bij elkaar komt. De frustratie is groot. We gaan het zien.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit