Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Powerbalance

rene1
Forum-lid

rene1 02 sep 2010 10:35

Ik denk dat er felle reacties zijn omdat mensen (de non believers) het als onrecht zien; er wordt iets verkocht dat niet kan werken.
Bijv. extra betalen voor een brandstof besparend systeem in een auto en er dan later achter komen dat het dezelfde systemen bevat als zijn goedkopere brandstof slurpende broertje.
Oplichting dus.

paashaas
Forum-lid

paashaas 02 sep 2010 11:54

rene1 schreef:Ik denk dat er felle reacties zijn omdat mensen (de non believers) het als onrecht zien; er wordt iets verkocht dat niet kan werken.

Dat is geen reden om mensen "dom" te noemen als ze er wel in geloven.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 02 sep 2010 11:57

paashaas schreef:
rene1 schreef:Ik denk dat er felle reacties zijn omdat mensen (de non believers) het als onrecht zien; er wordt iets verkocht dat niet kan werken.

Als je een beetje logisch nadenkt en eventueel een wat informatie googled terwijl je de claims van powerbalance door leest, en dan NOG gelooft dat het werkt, tsja, dan ben je gewoon niet zo heel erg intelligent.

Wat mij betreft is dat een objectieve constatering...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

paashaas
Forum-lid

paashaas 02 sep 2010 12:07

53x11 schreef:
paashaas schreef:

Als je een beetje logisch nadenkt en eventueel een wat informatie googled terwijl je de claims van powerbalance door leest, en dan NOG gelooft dat het werkt, tsja, dan ben je gewoon niet zo heel erg intelligent.

Wat mij betreft is dat een objectieve constatering...

Ik heb wat gelezen over de werking van Powerbalance. En inderdaad, dat klinkt zeer vaag voor mij.

Maar als er mensen zijn die zich beter voelen met zo'n bandje, misschien omwille van het placebo-effect (want zo verklaren een aantal leden hier de verklaringen van de kopers), is het dan zo moeilijk die mensen in hun waarde te laten?

Verder heb ik nog wel wat opmerkingen, maar die zal ik maar voor mezelf houden want die zijn nogal off-topic. Laat ik het erop houden dat de arrogantie van een aantal mensen hier me irriteert.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 02 sep 2010 12:18

@paashaas: ik kan me jouw irritatie wel voorstellen. Ik neem aan dat jij mij 1 vd 'arroganten' vindt. Toch heb ik wel een goede reden om zo anti-kwakzalverij te zijn. Om kort te gaan: ik ben zelf werkzaam in de sport-wetenschap (en verzin zelfs af en toe nog wel eens wat slims voor de sportpraktijk), maar als wetenschapper hou je jezelf aan een bepaalde code.
Een product als powerbalance doet dit niet, maar maakt dmv allerlei pseudo-wetenschappelijke claims allerlei beweringen die niet verifieerbaar zijn of soms zelfs aantoonbaar onwaar, en zorgt zo voor imago-schade. Een leek ziet niet zomaar het verschil namelijk, zie dit topic bijvoorbeeld.
Dit zou je tevens als een vorm van oneerlijke 'concurrentie' kunnen zien. Volgens mij ook in strijd met de reclame code commissue
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ariejee
Forum-lid

ariejee 02 sep 2010 12:29

Ik ga zo meteen examen doen (TMAP). Van een collegaatje heb ik zo'n Powerbalance band kado gekregen ter ondersteuning. Ze denkt dat het helpt als ik hem om doe. Aardig gebaar dus ik hou hem lekker om. Wie weet helpt het ;)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 sep 2010 12:34

Alvast een ferme proficiat voor de "uitvinder" en de marketing die er achter steekt.
35 Euro voor een rubber bandje met hologram.

Er zijn mensen die meer moeite moeten doen om hun boterham te verdienen.

Er zijn ook mensen die geloven in een "konijnenpoot", een klavertje 4, een.... en ga zo maar door. Alleszins goedkoper en het werkt even goed (of niet).

Ik geloof er niet in maar laat iedereen gerust zijn gang gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lamarbia
Forum-lid

lamarbia 02 sep 2010 12:57

hier een interessante link over de werking van power balance...

http://www.sporza.be/permalink/1.855541

6 minuten in Volt, een bekend programma in België die vaak de waarheid achter stellige beweringen zoekt...
deze week ging het over de power balance, werkt het of werkt het niet?

trek er jullie conclusies uit... of net niet!
!!!Bianchi, passione celeste!!!

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 sep 2010 13:06

ariejee schreef:Ik ga zo meteen examen doen (TMAP). Van een collegaatje heb ik zo'n Powerbalance band kado gekregen ter ondersteuning. Ze denkt dat het helpt als ik hem om doe. Aardig gebaar dus ik hou hem lekker om. Wie weet helpt het ;)

dat is gewoon een beetje lukraak testen..... En dat voor iemand die TMAP examen doet :D
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

rene1
Forum-lid

rene1 02 sep 2010 15:51

Zou graag een testje zien van meerdere personen die niet weten of ze een "neppe" Power balance omhebben of een "echte"
Als die test dan 90% positief uitvalt in het voordeel van de echte, ja dan kan ik het eens gaan geloven.
Op mountainbike.be zorgt dit armbandje ook voor leuke foto's en opmerkingen.

ariejee
Forum-lid

ariejee 02 sep 2010 15:53

@de poldertoerist: Wel gehaald :) 26/30 goed. +1 voor het bandje

eelcoz

eelcoz 02 sep 2010 15:58

ariejee schreef:@de poldertoerist: Wel gehaald :) 26/30 goed. +1 voor het bandje

Echt? Nu ben ik overtuigd! Ik ga ook zo'n ding halen. Als de hierboven uitgevoerde N=1 test zonder controlegroep bewijst dat de Powerbalance werkt, ben ik om.

Plaats reactie