Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 29 mar 2010 13:19

Gisteren heel slechte ervaring achter de rug met wieltjeszuiger(s).
Laatste 2 ronden van de koers met 3 weg... Bijna gans de tijd kop moeten rijden (anders kwam peloton terug) In slotfase lost 1 van mijn 2 medevluchters...
De andere zegt tot 3 keer toe: ik zit kapot neem me gewoon mee...
Ik moest wel blijven rijden, want peloton zat op 10 sec.
Laatste rechte lijn 500m tegenwind. Op 100m begint die KL***zak te sprinten en wint...

RAZEND!!!
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 29 mar 2010 13:22

auw auw, tja wat moet je dan? Kon je niet aan 'm zien of ie echt kapot zat?
van schade en schande wordt men wijs.
Jij komt er vanzelf! echt!!!!

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 29 mar 2010 19:24

Als ik iemand in mijn wiel krijg, verwacht ik op een of andere manier altijd dat hij iig een poging doet tot overnemen, onder het mom van "Prima als jij van mij profiteert, maar dan mag ik ook van jou profiteren".

Ik hou na verloop van tijd ook even de benen stil om te kijken wat hij doet. Als hij verder niet overneemt is het ook prima, ik blijf mn eigen training rijden. Als ik door heb dat er iemand in mn wiel zit probeer ik ook altijd te waarschuwen voor obstakels e.d. Een praatje maken vind ik ook niet erg.

Als ik in een groepje of bij iemand in het wiel terecht kom probeer ik ook altijd mee rond te draaien.

Wel irritant zijn degenen die in je wiel blijven hangen, en op een gegeven moment zo hard overnemen dat het bijna demarreren is en ik niet het wiel kan houden... Heel frustrerend.

Gelukkig zijn er ook een heleboel die weten hoe het wel moet. Paar weken terug een stuk met iemand opgereden en er een leuk koppelkoersje van gemaakt: in een mooi tempo gereden en steeds heel gelijkmatig overgenomen, zoals het hoort. Ging lekker.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2010 20:56

marcodej schreef:
Gelukkig zijn er ook een heleboel die weten hoe het wel moet. Paar weken terug een stuk met iemand opgereden en er een leuk koppelkoersje van gemaakt: in een mooi tempo gereden en steeds heel gelijkmatig overgenomen, zoals het hoort. Ging lekker.


Same here. Leuke duurtraining paar weken geleden waarbij ik werd bijgehaald door een renner uit Gouda. Hij begon een praatje en samen strak tempo richting Gouda en langs de Reeuwijkse Plassen gereden en toen ieder weer zijns weegs.
Less is bore

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 31 mar 2010 13:16

Heb nooit zo'n probleem met "plakkers".
Best een prestatie als ze in mijn wiel kunnen hangen zeg ik maar.;);)

Alleen als ze erg onoplettend of gevaarlijk rijden stop ik even zodat ze er voorbij kunnen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 apr 2010 00:59

Il cavalinno schreef:Gisteren heel slechte ervaring achter de rug met wieltjeszuiger(s).
Laatste 2 ronden van de koers met 3 weg... Bijna gans de tijd kop moeten rijden (anders kwam peloton terug) In slotfase lost 1 van mijn 2 medevluchters...
De andere zegt tot 3 keer toe: ik zit kapot neem me gewoon mee...
Ik moest wel blijven rijden, want peloton zat op 10 sec.
Laatste rechte lijn 500m tegenwind. Op 100m begint die KL***zak te sprinten en wint...

RAZEND!!!


Eerst het bordje van de ander leegeten :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 01 apr 2010 02:44

Il cavalinno schreef:Gisteren heel slechte ervaring achter de rug met wieltjeszuiger(s).
Laatste 2 ronden van de koers met 3 weg... Bijna gans de tijd kop moeten rijden (anders kwam peloton terug) In slotfase lost 1 van mijn 2 medevluchters...
De andere zegt tot 3 keer toe: ik zit kapot neem me gewoon mee...
Ik moest wel blijven rijden, want peloton zat op 10 sec.
Laatste rechte lijn 500m tegenwind. Op 100m begint die KL***zak te sprinten en wint...

RAZEND!!!


Dan had ik toch proberen te demarreren. Vaak zie je het andersom "je neemt niet over, oke dan rijd ik ook niet meer".

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 01 apr 2010 03:28

Il cavalinno schreef:Gisteren heel slechte ervaring achter de rug met wieltjeszuiger(s).
Laatste 2 ronden van de koers met 3 weg... Bijna gans de tijd kop moeten rijden (anders kwam peloton terug) In slotfase lost 1 van mijn 2 medevluchters...
De andere zegt tot 3 keer toe: ik zit kapot neem me gewoon mee...
Ik moest wel blijven rijden, want peloton zat op 10 sec.
Laatste rechte lijn 500m tegenwind. Op 100m begint die KL***zak te sprinten en wint...

RAZEND!!!


Dat is koers toch? Gewoon niet zo handig dat je hem "gelooft". Je had weliswaar geen keus als je vooruit wilde blijven, maar zo gaat het heel erg vaak. Slim van je tegenstander.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie