Vandaag gefietst in 2010?
vanmorgen om 9 uur vertrokken op de mtb voor 4 uurtjes rustig duurtraining. de dag ervoor een intensievere training van 2.5 uur gedaan.
het was al redelijk mistig en met 1,5 graad boven nul niet echt warm te noemen. de wind was maar zwak dus dat viel al goed mee.
het begon gelijk goed na ongeveer 1 km lag ik al tegen het asfalt, spiegelglad de weg. resultaat: jas en broek kapot en een zere linker heup.
mezelf even wat opgeladen en weer vertrokken.
heerlijk gereden totdat na 2 uur een smal straatje: aan de linkse kant geparkeerde auto's en een tegemoet komende auto. de automobilist reed gewoon door, rechts naast mij was een laag stoepje ik denk dan rijd ik daar wel even over. maar in plaats van op de stoep reed ik tegen het randje normaal is dat geen probleem met de mtb je rijdt er toch wel op, maar je raad het al ook dit was weer spiegelglad van aflopend water. en hop weer onderuit eerst half tegen een garage box en daarna weer vol op de grond, dit keer op de rechtse zijkant beland. die t%#!@ing bestuurder reed nog gewoon door ook zonder te vragen of het wel ging. weer van de ergste schrik bekomen maar weer opgestapt en verder gereden. op nu dus inmiddels 2 beschadigde bar end's na was er gelukkig niks aan m'n fiets. m'n banaan en de rest van mijn koekjes hadden het wel redelijk te verduren gekregen. dat was meer 1 geheel geworden maar het smaakte er niet minder om.
uiteindelijk 4 uur en 10 min gereden incl. dus wat oponthoud. en 93 km op de teller. en de hartslag redelijk onder controle kunnen houden.
na een redelijk rampzalig 2de deel van december en eerste helft van januari qua gezondheid, begint alles eindelijk weer een beetje lekker te draaien. ik voel mezelf weer lekker en de conditie gaat met sprongen weer vooruit.
ook de komst van een nieuwe racer zorgt er voor dat ik er weer vol goede moed tegenaan ga.
het was al redelijk mistig en met 1,5 graad boven nul niet echt warm te noemen. de wind was maar zwak dus dat viel al goed mee.
het begon gelijk goed na ongeveer 1 km lag ik al tegen het asfalt, spiegelglad de weg. resultaat: jas en broek kapot en een zere linker heup.
mezelf even wat opgeladen en weer vertrokken.
heerlijk gereden totdat na 2 uur een smal straatje: aan de linkse kant geparkeerde auto's en een tegemoet komende auto. de automobilist reed gewoon door, rechts naast mij was een laag stoepje ik denk dan rijd ik daar wel even over. maar in plaats van op de stoep reed ik tegen het randje normaal is dat geen probleem met de mtb je rijdt er toch wel op, maar je raad het al ook dit was weer spiegelglad van aflopend water. en hop weer onderuit eerst half tegen een garage box en daarna weer vol op de grond, dit keer op de rechtse zijkant beland. die t%#!@ing bestuurder reed nog gewoon door ook zonder te vragen of het wel ging. weer van de ergste schrik bekomen maar weer opgestapt en verder gereden. op nu dus inmiddels 2 beschadigde bar end's na was er gelukkig niks aan m'n fiets. m'n banaan en de rest van mijn koekjes hadden het wel redelijk te verduren gekregen. dat was meer 1 geheel geworden maar het smaakte er niet minder om.
uiteindelijk 4 uur en 10 min gereden incl. dus wat oponthoud. en 93 km op de teller. en de hartslag redelijk onder controle kunnen houden.
na een redelijk rampzalig 2de deel van december en eerste helft van januari qua gezondheid, begint alles eindelijk weer een beetje lekker te draaien. ik voel mezelf weer lekker en de conditie gaat met sprongen weer vooruit.
ook de komst van een nieuwe racer zorgt er voor dat ik er weer vol goede moed tegenaan ga.
Vandaag was het een mooie en rampzalige dag tegenlijk. Gevoel van lente en in redelijke vorm, tot ik na amper 2,5 uurtjes al wat lichte krampjes voelde, verbaasde mij enigzins. Toen ik na Hillensberg (km 70) richting Merkelbeek reed, kreeg ik een enorme kramp aanval. Ik stond letterlijk vast! Benen als beton zo hard. Heb ik zeker 5 min. mij staan verbijten van pijn en proberen de spieren uit de kramp te halen. Toen voorzichtig verder huiswaarts.
De buikgriep die ik een week geleden had, heeft best wat energie gekost en het blijkt na vandaag, dat ik nog niet volledig op krachten gekomen ben.
De buikgriep die ik een week geleden had, heeft best wat energie gekost en het blijkt na vandaag, dat ik nog niet volledig op krachten gekomen ben.
Lekker rondje gefietst vandaag. Het was wel erg mistig en op sommige plekken verradelijk glad, maar er gaat toch niets boven buiten fietsen. Route Nijkerk-Putten-Garderen-Uddel-Elspeet-Nunspeet-Stakenberg-Hulshorst-Harderwijk-Zeelwolde-Nijkerk. 1 x gevallen( niets aan de hand) en 1 x lek (ijskoude handen).
Klimmen is zwaar!!!
Eindelijk weer gefietst, laatste keer was voor mij ook ergens in november. Best aardig fietsweer vandaag. Amersfoort - Leusden - De Glind - Barneveld - Achterveld - Terschuur - Zwartebroek - Appel - Nijkerk - Bunschoten - Amersfoort.
Voor het eerst ook op mijn nieuwe fiets, dat geeft gelijk ook weer een hoop moraal. Van mij mag het voorjaar zolangzamerhand beginnen!
Voor het eerst ook op mijn nieuwe fiets, dat geeft gelijk ook weer een hoop moraal. Van mij mag het voorjaar zolangzamerhand beginnen!
Vandaag 13 km. verder kwam ik helaas niet. Was een test ritje om te zien hoe het er met mn knieen voor staat. (ontstoken pezen in beide knieen (zie ook binnen zit topic)). helaas gaat aanzetten nog niet geheel pijnloos, dus ik ben weer terug naar huis gereden. was in iedergeval even het proberen waard...
Vandaag een uurtje of 3 op de mountainbike. Grotendeels op het asfalt gereden en een keer of 7 de wijchense skiberg op gereden om de hartslag wat de hoogte in te jagen. Lekkere duurtraining met een gemiddelde hf van 147 en max 182. Was wel weer eens lekker om buiten te spelen, de tacx heb ik zo langzamerhand wel gezien. Met als langste binnentraining een ritje van 4,5 uur......
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Niet vandaag, maar gisteren eindelijk weer eens op de racefiets gezeten. Halverwege oktober voor het laatst, dus de beentjes voelde wel wat straf aan, maar ik merkte dat de laatste 20k beter ging dan het eerste gedeelte. Al-met-al zo'n 43k gefietst.
Balen dat het komende week weer lijkt te gaan vriezen.
Balen dat het komende week weer lijkt te gaan vriezen.
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="danthaman"]Niet vandaag, maar gisteren eindelijk weer eens op de racefiets gezeten. Halverwege oktober voor het laatst, dus de beentjes voelde wel wat straf aan, maar ik merkte dat de laatste 20k beter ging dan het eerste gedeelte. Al-met-al zo'n 43k gefietst.
Balen dat het komende week weer lijkt te gaan vriezen.[/quote]
Dat vriezen maakt toch niets uit?! Zolang er maar niet van die bagger/ijs op de wegen ligt. Pure sneeuw ook geen probleem.
Tja, zoals het hier de afgelopen weken was...PRUT. Veel ijs en opgevroren bagger. Dan zie ik het nut niet om buiten te fietsen aangezien het dan meer balanceren en niet op je bakkes vallen is Aanzetten ho maar.
Mvg, Zorro
Balen dat het komende week weer lijkt te gaan vriezen.[/quote]
Dat vriezen maakt toch niets uit?! Zolang er maar niet van die bagger/ijs op de wegen ligt. Pure sneeuw ook geen probleem.
Tja, zoals het hier de afgelopen weken was...PRUT. Veel ijs en opgevroren bagger. Dan zie ik het nut niet om buiten te fietsen aangezien het dan meer balanceren en niet op je bakkes vallen is Aanzetten ho maar.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
[quote="Trudie"][quote="Raassie"] Met als langste binnentraining een ritje van 4,5 uur......[/quote]
Hoe krijg je het voor elkaar!!!!!
55 minuten is mijn maximum.
(maar een uur spinnen is zo voorbij, dat dan weer wel)[/quote]
Tja goede vraag. Ik heb het eerlijk gezegd al uit mijn harde schijf gewist. Het was zo'n ervaring van "eens maar nooit meer":-) Ik heb er nog een hardnekkige peesblessure aan overgehouden ook. Alles bijelkaar heeft het me meer trainingsuren gekost dan opgeleverd.
Tja goede vraag. Ik heb het eerlijk gezegd al uit mijn harde schijf gewist. Het was zo'n ervaring van "eens maar nooit meer":-) Ik heb er nog een hardnekkige peesblessure aan overgehouden ook. Alles bijelkaar heeft het me meer trainingsuren gekost dan opgeleverd.
Pijn is fijn, toch?
-
- Forum-lid
[quote="Trudie"][quote="Raassie"] Met als langste binnentraining een ritje van 4,5 uur......[/quote]
Zoals ik op zaterdag meldde rij ik ook lange trainingen op de Tacx. Vanaf volgende week 4 uur tijdens 1 training.
Met video de Ronde van het Groene Hart is het prima om lange duurtrainingen te rijden. Het vereist wel concentratie om zo langdurig op de Tacx te zitten.
Buiten heb je afleiding: ander verkeer, het wegdek, andere fietsers, de natuur enz. Dat je deze afleiding op de Tacx niet hebt maakt het zwaarder je voelt "pijntjes" eerder en beter.
Voor mij is trainen op de tacx dus de ideale training, daarna is buiten rijden veel makkelijker.
Veel plezier en succes!
Zoals ik op zaterdag meldde rij ik ook lange trainingen op de Tacx. Vanaf volgende week 4 uur tijdens 1 training.
Met video de Ronde van het Groene Hart is het prima om lange duurtrainingen te rijden. Het vereist wel concentratie om zo langdurig op de Tacx te zitten.
Buiten heb je afleiding: ander verkeer, het wegdek, andere fietsers, de natuur enz. Dat je deze afleiding op de Tacx niet hebt maakt het zwaarder je voelt "pijntjes" eerder en beter.
Voor mij is trainen op de tacx dus de ideale training, daarna is buiten rijden veel makkelijker.
Veel plezier en succes!