fdegrove schreef:Hoi,
havana schreef:Dat mag dan voor Landen gelden, in Nederland is het toch echt van een ander laken een pak. Er zijn maar heel weinig FM's die tubes op voorraad hebben (al moet bestellen geen probleem zijn). Dat is niet zo verwonderlijk, want er is maar heel weinig vraag naar en behoudens wat liefhebbers zoals fdegrove en een enkele wedstrijdrenner rijdt er er eigenlijk niemand (meer) mee. Zal door de opkomst van full carbon clinchers alleen nog maar afnemen.
Frank, zijn carbon clincher wielen dan zo zaligmakend?
Ik beweer helemaal niet dat carbon clincher zaligmakend zijn, het is momenteel voor een hele groep wielertoeristen wel een veel interessantere optie vergeleken met carbon tube wielen. Dat tube wielen in essentie beter rijden en bepaalde voordelen hebben, staat buiten kijf. Maar daar ging het nu even niet om. Het is wel frappant dat jij op tube gebied achter iedere boom een vijand ziet, overigens.
Ik heb laatst toevallig eens een wat langer ritje met tubes gereden. En ja, er lagen deftige tubes om en geen Tufo oid. Ik voelde wel degelijk verschil maar om nu te zeggen "he, dát rijdt me een pak beter", nee dat vond ik niet. Dat een ander dat wel vindt, prima. Ik denk dat veel wielertoeristen (including me) zo'n klein verschil gewoon de moeite niet waard vinden. Vergeet niet dat veel wielertoeristen (ook fanatieke) weinig geven waar ze op rijden.