Voor al je afspraakjes

Rotterdamse Forumrit - Rond het Hollands Diep - 22 mei 2011

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 22 mei 2011 20:21

Ook weer thuis en al fris gedoucht.

Dikke pluim voor de organisatoren en voor de rest iedereen bedankt! Vond het een toffe dag met fijn gezelschap.
Vanuit bijna alle windstreken waren ze vertegenwoordigd.

Hoop dat ik met mijn postuur misschien nog iemand uit de wind heb kunnen houden. :p

En nu wachten op het verslag en de foto's!!!

roro27
Forum-lid

roro27 22 mei 2011 20:52

ben ook weer thuis. Had wel wat moeite met de laatste 5 Km na 2 Palm. Nu eerst ff slecht eten en dan lekker lam liggen! De penningmeester zal vanavond nog een berichtje plaatsen voor de afrekening. Dame en heren bedankt voor de gezelligheid en de leuke tocht. Gr Ro
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

corniel
Forum-lid HC

corniel 22 mei 2011 22:00

Het was een mooi dagje. Vanmorgen om 8:00 op de fiets en via Delft naar Rotterdam (moest nog wat oppikken). Keurig voor 10-en aanwezig. Daarna een mooi rondje gereden door een gebied waar ik zelden/nooit kom. En vervolgens samen met brambk heerlijk naar huis gefietst. Thuis 223 km op de teller in 7:49.

En dan waren er de mooie verhalen natuurlijk: een naambordjessprint die leidde tot een verdwaling, met dito 15 km tijdrit om de groep weer terug te vinden. Ook mijn snoekduik bij de tweede tussenstop (wat een onmogelijk naar richeltje was dat waar ik tegenaan reed met zo'n 1 km/u zeg) Ik weet niet precies wat er langs m'n kuit kraste, maar het is fraaie snee geworden.

Verder heb ik vandaag ontdekt dat je prima chocoladerozijnen kan eten tijdens het douchen. :)

Bij thuiskomst bleek de zowel de koelkast als de vriezer minder ruim gevuld dan ik dacht, dus ik ga zo maar even copieus dineren bij petit restaurant '5 mei'. (Serieus, dat is toch geen naam voor een snackbar?)

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 22 mei 2011 22:14

Zo. Dat was een stukje ouderwets oudhollands windworstelen :d. Bedankt allemaal voor jullie opkomst, in grote getale, en soms van (heel) ver, en voor jullie vrolijke gezelschap tijdens de rit.
Wat ik erg leuk vond om te zien is dat bijna alle automobilisten ontspannen reageerden op onze groep, jullie attente houding heeft daar zeker toe bijgedragen!

Na een start zonder de beloofde koffie (helaas, de eigenaar was de afspraak vergeten, zo hoorden we later) ging de meute richting Brienenoordbrug, waar de toon werd gezet met een fikse sprint bergop. Na wat draaien en keren onder Rotterdam pleegden we een invasie op de veerpont. De schipper was zichtbaar in z'n nopjes met zo'n volle bak op de vroege zondagochtend. Na Puttershoek werd er door sommigen even flink op de pedalen geduwd, en binnen no time was een groepje zo ver uitgelopen dat heel hard 'rechtsaf' roepen geen zin meer had. Wie zegt nog dat oortjes verboden moeten worden? Na de Kiltunnel blijkt dat het avontuurlijke groepje uit elkaar is gevallen en dat Corniel nog ergens rondzwerft in de Hoekse Waard. Na overleg gaan 2 van ons hem halen, de rest last een gedwongen :p koffiestop in net voor de Moerdijkbrug. Als we weer herenigd zijn gaat het verder over de brug en komt de beloofde kasseistrook in zicht. Dat is toch wel even andere koek, met de wind, die intussen behoorlijk aangetrokken is, vol tegen. Ik zal ruiterlijk toegeven dat ik af en toe een stukje fietspad heb gepakt, vooral omdat de hartslag aardig in de rode zones klom. In het gehucht Langeweg moesten we nog even tussen de botsautootjes door, de plaatselijke kermis had men daar maar midden op de weg gezet. Daarna zette het peloton over kaarsrechte wegen en slingerende dijken, koers naar Willemstad, alwaar de beloofde koffie-met-appelgebak-stop, maar niet voordat gesprint was bij Zwingelspaan voor bonuspunten(gefeliciteerd tarmac-killer). Na Willemstad hoefde nog slechts een kleine inspanning geleverd te worden om weer terug te komen in Rotterdam. Natuurlijk werd er na afloop door deze en gene nog even wat gedronken, en werden al weer volop plannen gesmeed voor nieuwe ritjes. Wordt vast en zeker vervolgd dus....

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 mei 2011 22:30

Ik was niet helemaal fit maar ben blij dat ik toch ben afgekomen.

Mooie rit. Prima georganiseerd en een leuke groep. Iedereen bedankt voor de gezellige dag en tot de volgende afspraak.

bibske
Forum-lid

bibske 22 mei 2011 22:46

Op zo'n dag als vandaag ben ik toch erg blij dat ik vrouw ben! Dankzij behoorlijk wat duwtjes in de rug en strategische positionering van onze sprintkanonnen heb ik het gered, Yondi heeft er een fan bij :)
Al bij al was het erg gezellig, mooie route om te fietsen en een erg smakelijke appeltaart!

roro27
Forum-lid

roro27 22 mei 2011 22:47

Dame en Heren,

Bedankt voor de gezellige rit. Van mij had die ventilator iets minder gemogen maar toch lekker 136 KM weggetrapt. Graag zie ik jullie een volgende keer weer!

Nog ff mbt het betalen: Zouden jullie je bijdrage ad 10 Euries zsm naar mijn rekening 42.74.42.559 tnv R. van Blarkom te Rotterdam willen storten ovv Forumnaam.

Ik heb van een aantal mensen betaald gekregen en heb deze op onderstaande lijst afgevinkt, maar ik denk dat de Palm op het terras zijn werk heeft gedaan, want ik heb volgens mij een aantal namen gemist! Graag een PM indien je al betaald hebt!

01. Thomas1974 - Michiel (betaald)
02. Bottecchia - Ingmar (betaald)
03. Bluebird - Arjen (betaald)
04. RoRo27 - Roderick (betaald)
05. Tarmac Killer (betaald)
06. Brambk - Bram (betaald thanks to PM en Corniel)
07. Corniel - Corniel (betaald)
08. Stephan68 - Stephan (betaald)
09. GastheerG - Gerard (betaald)
10. Velotrackie- Stefan
11. Diamond-Klaus (betaald)
12. FWR - Ferdinand (betaald)
13. Andromeda - Serge
14. bibske - Sarah (betaald)
15. GuusJan - Guus (betaald)
16. Bmoos - Bart (betaald)
17. Duwstang - Jorn
18. boot - Niels (volgens mij niet mee, maar ik kan mij vergissen)
19. H&H - Harm (betaald)
20. JCB - Johan (betaald)
21. Templar - John (betaald)
22. Chrissiewizzie - Chris
23. bianco - Sasan (betaald)
24. Arjan(916)
25. Mystery guest (betaald)
26. mek~prut
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 22 mei 2011 22:51

Enne, ... foto's? :)
... más allá ...

corniel
Forum-lid HC

corniel 22 mei 2011 22:55

@roro27: overgemaakt. Ik moet me heel erg sterk vergissen of Brambk heeft jou ter plekke 10 euro overhandigd. Sowieso dank voor het voortouw nemen bij de financiële transacties. :)

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 22 mei 2011 22:56

hans905
Forum-lid

hans905 22 mei 2011 23:00

Kan zijn dat ik jullie rond een uur of 1 bij het Mariabeeld bij de A16 / wegrestaurant De Gouden Leeuw gezien heb?

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 22 mei 2011 23:01

Ja, dat kan heel goed, daar zijn we langsgefietst rond dat tijdstip!

Plaats reactie