Voor al je afspraakjes

Gios-forumrit zondag 2 mei 2010

gvda
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 okt 2009 02:33
Contact

gvda 02 mei 2010 21:46

[quote="Gios addict"]ik hoop op een herhaling! [/quote]

Noteer maar vast in je agenda dan: eerste zondag van mei in 2011 (01-05-11)
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it

titaantje
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:54

titaantje 02 mei 2010 22:01

Dame en Heren,
Een mooie Gios-dag! Nu, na een heerlijk diner: asperges met zalm etc., is alles weer warm en shoon. Hoewel: mijn Gios heeft nog niet gedoucht, moet nog even wachten. Eerst nog even mijn "extra" avontuur. De meesten van jullie weren weg, ik heb even wat droogs aangetrokken, net als enkele anderen. Ik stap in de auto, start en er gebeurd niets. Misschien dat jullie dat gevoel kennen: je verwacht iets en het gebeurd niet! Op de display "Eco-mode". Vind ik wel een ver doorgevoerde groen-obsessie: niet rijden = geen uitstoot, maar toch.... Enfin, na enkele pogingen ziet Dolf (uit Lemmer) dat er iets niet goed gaat en komt mij wat morele steun verlenen! Enfin, ik denk dat ik "recht" heb op Citroen assistance, maar nee hoor, is net verlopen (februari). Tja, omdat ik dacht dat ik van hulp verzekerd was, had ik vorig jaar mijn ANWB WW opgezegd. En even lid worden kost meer dan een mooie Gios zadelpen of een Gios kledingset! Enfin: Dolf zou mij naar een station brengen en dan zou ik maandag wel de plaatselijke dealer bellen en de auto ophalen. We rijden weg, en na 200 m bedenk ik dat ik wat vergeten ben, wij terug, ik stap en ik en gewoontegetrouw start ik de auto. Ja, die start in 1 keer!!! Vergat ik nog bijna mijn tas, maar gelukkig Dolf geeft die aan mij. Uiteindelijk kon ik toch nog mijn echtgenoot ophalen, maar thuis heb ik pas weer de sleutel er uit gehaald, je weet maar nooit! Op zo'n dag is de Gios toch betrouwbaarder!
Dolf, heel erg bedankt voor je steun en je wegbreng actie! Hulde!

En wat betreft de Gios-dag: najaar? eind september?
"Meer (Gios) blauw op straat"

gvda
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 okt 2009 02:33
Contact

gvda 02 mei 2010 22:05

Tsss... wat een verhaal! Gelukkig goed afgelopen! :-)
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 02 mei 2010 23:47

Ja Titaantje, dat heb je met al dat moderne spul! Dat zal onze Gios-collega in z'n klasieke Fiat 500 nou nooit gebeuren ;)
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 mei 2010 23:48

Jammer van het weer, maar wat een prachtige reportage!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 mei 2010 23:58

Absoluut, leuke reportage mannen. Hulde voor de mensen die gewoon zijn gekomen. Dat doet recht aan de uitstekende organisatie van Frigo en aan het mooie initiatief wat een Gios ontmoeting op zichzelf al is.

Natuurlijk is het leuker om in het zonnetje te fietsen maar zo'n dag als deze vergeet je niet zo snel. Let maar op, wanneer jullie over een tijdje in het zonnetje zitten na afloop van de 5e Gios-forumrit in successie heeft iedereen het nog over die natte zondag in mei 2010. :)

gvda
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 okt 2009 02:33
Contact

gvda 03 mei 2010 00:38

[quote="BLU V107"]Je vraagt je af en toe af wat gezonde, weldenkende mannen in hun passie beweegt[/quote]

Om maar niet te spreken van die ene gezonde, weldenkende vrouw die ook meereed ;-)
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it

realgiosbeast
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 23:58

realgiosbeast 03 mei 2010 14:59

Volgende keer ben ik er bij, mischien zelfs met n'n 1971 fiat 500 :0)

Ziet er mooi uit met al dat blauw.!

Overigens, zie op de foto's toch een minder slimme meneer zonder helm. Zou niet moeten mogen, nietwaar?

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 03 mei 2010 17:45

[quote="realgiosbeast"]Volgende keer ben ik er bij, mischien zelfs met n'n 1971 fiat 500 :0)

Ziet er mooi uit met al dat blauw.!

Overigens, zie op de foto's toch een minder slimme meneer zonder helm. Zou niet moeten mogen, nietwaar?[/quote]

Ja je hebt wat gemist!

Over het fietsen mét of zonder helm, dat is vooral een kwestie van persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik ga daar géén oordeel over vellen, voor mezelf is fietsen mét helm in ieder geval een vanzelfsprekendheid!

Gios-bezitters zijn überhaupt een apart slag fietsers heb ik gisteren bemerkt. Het draait om veel meer dan het fietsen van A naar B. Het zijn 'Wieler-romantici' met een grote kennis van 'hun' fietsenmerk en de wielersport in zijn algemeenheid. Sommigen verzamelen stalen Gios-fietsen en alles wat er van dit merk beschikbaar is zoals wielershirts, merchandising, etc. Voor deze 'retro-fietsers' is een moderne fiets en dito helm, iets wat niet eens bij hen opkomt.

Anderen hebben naast één of meerdere oude Gios'en ook een modere Gios of een fiets van een ander merk. Zij zijn vaak ook aangesloten bij een Tourclub en rijden ook cyclo's of georganiseerde tochten waarbij een helm deel uit maakt van de vaste uitrusting.

N.B. was gewoon 'giosbeast' niet meer afdoende Fred?
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

realgiosbeast
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 23:58

realgiosbeast 03 mei 2010 22:15

[quote="Frigo"]
N.B. was gewoon 'giosbeast' niet meer afdoende Fred?[/quote]

mijn account bleek opeens niet meer te werken en via ' wachtwoord kwijt' kreeg ik een nog ouder account er terug voor in de plaats. Heb dus maar weer een nieuwe gemaakt...ach ja...

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 03 mei 2010 23:22

[quote="gvda"]Meer foto's hier:

http://www.flickr.com/photos/gvda/sets/ ... 850717017/[/quote]

Gios blauw past bij jou... waanzinnig mooie foto's, zou de mijne er zo tegen een willen ruilen...

Plaats reactie