Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote RVV 2011 topic

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 04 apr 2011 00:15

bontempi056 schreef:Of de sterktste of de slimste nu gewonnen heeft feit is wel dat er maar weer eens een oud gediende van de rabobank heeft gewonnen...!!!Dat moet het management van de rabo toch onderhand wel eens aan het denken zetten lijkt me.


Het management van Rabo heeft daar zeker over nagedacht. Bij Rabo heerst naar ik begrijp uit interviews met Joost Postuma en Maarten Tjallingi een betere sfeer die meer op het collectief is gericht.

Ik schat in dat de rolverdeling tussen de ploegleiders en technisch manager (breukink) effectief is. Met Nico Verhoeven en Adrie van Houwelingen in de auto en Breukink aan dptafel met de bankmannen zijn de taken belegd bij de juiste karakters. Breukink is salonfähig terwijl van Houwelingen en Verhoeven meer de botterikken met tactisch inzicht zijn.

Het resultaat mag er wezen overigens. Op de Belg wordt Rabo beschouwd als een geducht team waarmee men rekening dient te houden.
Camerig is prachtig!

Gebruikersavatar
bontempi056
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 okt 2010 17:16

Gebruikersavatar bontempi056 04 apr 2011 00:26

Tja ze zijn snel tevreden bij rabobank met die klasseringen in voorbereidings koersen,laat ze nu eerst maar eens een echte koers winnen en dan mee praten met de grote jongens.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 04 apr 2011 00:38

en wat te denken van Kroon. Had zijn zinnen gezet op de agr.

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 04 apr 2011 00:40

over kroon gesproken, staat stukje van m in fiets "vallen hoort erbij" heeft ie dus meteen laten zien

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2011 09:59

bontempi056 schreef:Of de sterktste of de slimste nu gewonnen heeft feit is wel dat er maar weer eens een oud gediende van de rabobank heeft gewonnen...!!!Dat moet het management van de rabo toch onderhand wel eens aan het denken zetten lijkt me.


Weer?? Valt dit seizoen toch behoorlijk mee zou ik zo zeggen. 2 door dezelfde renner ;)
En Rabo doet het gewoon netjes. Wie zou er nu in staat moeten zijn om RVV of PR te winnen?
Ik denk dat Rabo de hoogste prioriteiten stelt richting de grote rondes. En daar kan deze sterke ploeg zeker wel iets doen. Als je RG bijv in de top 5 kunt krijgen in de Tour doe je het gewoon erg goed.
Less is bore

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 04 apr 2011 10:12

Wat weer een negativiteit over de rabo ploeg ze doen goed mee lijkt me.

Ze hebben al een paar prijsjes te pakken ,en een aantal renners heeft laten zien makkelijk met de grote jongens me te kunnen(wat ze in mijn ogen al zijn )
Je moet niet te vroeg pieken, dat hebben ze al een een seizoen laten zien . Ik heb er vertrouwen in dat ze in de tour goed gaan rijden.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 apr 2011 10:16

psycho71 schreef:over kroon gesproken, staat stukje van m in fiets "vallen hoort erbij" heeft ie dus meteen laten zien


Dat stukje zat ik dus gisteren te lezen en opeens zag ik Kroon op de grond zitten.
Hoe hij aan zijn schouder zat te voelen gaf mij direct het vermoeden dat hij zijn sleutelbeen had gebroken.
Jammer, ik had gehoopt op een mooi voorjaar voor hem.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 apr 2011 10:24

bontempi056 schreef:Of de sterktste of de slimste nu gewonnen heeft feit is wel dat er maar weer eens een oud gediende van de rabobank heeft gewonnen...!!!Dat moet het management van de rabo toch onderhand wel eens aan het denken zetten lijkt me.
En wie zijn dat dan wel?
Flecha die vorig jaar 1 'grote' race heeft gewonnen?
Of Nuyens die ook de jaren voor Rabo een beetje 'net niet' was?
Rabo heeft dit jaar laten zien dat ze mee kunnen met grote jongens.

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 04 apr 2011 10:38

Theo V schreef:
bontempi056 schreef:Of de sterktste of de slimste nu gewonnen heeft feit is wel dat er maar weer eens een oud gediende van de rabobank heeft gewonnen...!!!Dat moet het management van de rabo toch onderhand wel eens aan het denken zetten lijkt me.
En wie zijn dat dan wel?
Flecha die vorig jaar 1 'grote' race heeft gewonnen?
Of Nuyens die ook de jaren voor Rabo een beetje 'net niet' was?
Rabo heeft dit jaar laten zien dat ze mee kunnen met grote jongens.


Mee eens, Flecha was geen veelwinnaar voor z'n tijd bij Rabo en daarna ook niet, hetzelfde geld voor Nuyens. Het is niet zo dat de Raboploeg de carrières van renners in de kiem smoort.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 04 apr 2011 12:00

Zo wat heb ik zitten genieten van deze editie van de RVV.
Cancellara die ontplofte op de Leberg , dat was wel fantastisch om te zien. Mooie reactie ook na de race. Gewoon eerlijk en geen smoesjes. En hij had reden genoeg om te klagen gezien het door afwezigheid schitteren van Team Leopard. Beste man in koers en helaas (voor hem) gegokt en verloren.

Chavanel was ook erg goed. Eerlijk gezegt ken ik bijna geen renner die zo taai is en kan aanklampen als Chavanel. Hem wegzetten als een eenvoudige wieltjeszuiger vind ik echt overdreven en doet geen recht aan zijn kwaliteiten. Boonen was niet goed genoeg maar toch nog knap dat hij nog zo dicht wist te komen.

Rabobank heeft het gewoon goed gedaan en hebben vaak meegezeten met Leezer, Boon en Langeveld. Vooral Langeveld heeft op mij indruk gemaakt en begint echt een heuse klassiekerrenner te worden.

En dan de winnaar en dat was wel een konijn uit de hoge hoed want de symapathieke Nick Nyens had toch bijna niemand verwacht. Hij is al ik weet niet hoelang afgeschreven door de Belgen als meneer "Net-niet". Bij rabo niet, daarvoor bij Quickstep en Cofidis niet. Wint wel zijn koersje ieder jaar, en de ene keer is het een grotere koers dan de ander. Maar zijn seizoen zit al goed met Dwars door Vlaanderen en nu De Ronde op zijn palmares.
Ik kijk uit naar volgende zondag :)

Vergeet ik nog bijna die beelden uit de auto: leuke noviteit maar echt overbodig. Enige leuke was de feestvreugde in de auto van Saxo.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

michie23
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jul 2010 16:51

michie23 04 apr 2011 14:25

bontempi056 schreef:Of de sterktste of de slimste nu gewonnen heeft feit is wel dat er maar weer eens een oud gediende van de rabobank heeft gewonnen...!!!Dat moet het management van de rabo toch onderhand wel eens aan het denken zetten lijkt me.

Mwah ik weet niet of dit helemaal aan het management ligt, Nuyens werd toch echt wel gehaald als 'grote' man voor het Vlaamse voorjaar. 9 van de 10 keerde hoorde ik echter dat hij hooikoorts of iets anders had en daardoor niet top was. Raar dat je daar dan dit jaar niets meer over hoort? Als ik hoor dat ze uiteindelijk goed uit elkaar zijn gegaan is dat toch prima?

Volgend jaar wint trouwens Brechsel en is Langeveld 3e ;)
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 apr 2011 14:46

Michie23 schreef:Volgend jaar wint trouwens Brechsel en is Langeveld 3e ;)


Brechsel, ook al zo'n miskoop van Rabobank.;):D

Plaats reactie