Geplaatst: 05 sep 2010 11:49
Ik gebruik squirt dry lube nu ongeveer een half jaar, ging behoorlijk goed (geen zwarte vettige ketting meer).
Na vorige rit de ketting met een doek lichtjes schoongewreven en het zag er nog gesmeerd uit, twee dagen later tijdens mijn volgende rit begon de ketting (een Campa Veloce ketting) na ongeveer vijftig km over te slaan.
Ai...ketting versleten dacht ik maar dat kon eigenlijk niet want die was nog niet zo oud, thuisgekomen bemerkte ik dat er een schakel vast zat, wat ik ook probeerde met smeren en buigen de schakel werd niet soepel.
Nu ligt er een vettige KMC ketting op en alles loopt weer als een trein.
Nu vraag ik me af of een dergelijk vaste schakel door het smeermiddel komt of dat daar nog andere oorzaken voor kunnen zijn.
Iemand dit vaker aan de hand gehad?
Na vorige rit de ketting met een doek lichtjes schoongewreven en het zag er nog gesmeerd uit, twee dagen later tijdens mijn volgende rit begon de ketting (een Campa Veloce ketting) na ongeveer vijftig km over te slaan.
Ai...ketting versleten dacht ik maar dat kon eigenlijk niet want die was nog niet zo oud, thuisgekomen bemerkte ik dat er een schakel vast zat, wat ik ook probeerde met smeren en buigen de schakel werd niet soepel.
Nu ligt er een vettige KMC ketting op en alles loopt weer als een trein.
Nu vraag ik me af of een dergelijk vaste schakel door het smeermiddel komt of dat daar nog andere oorzaken voor kunnen zijn.
Iemand dit vaker aan de hand gehad?