Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

garantie

michelvd
Forum-lid

michelvd 21 mar 2009 22:34

Composite schreef:Tja, uiteraard was hij er erg serieus over.....als ik fietsen van een bepaald merk op een dubieuze wijze zou geleverd zou krijgen zou ik ook zeggen dat ik een officiele dealer ben van al die merken die ik aan het verkopen ben (kijk maar eens op de sites van bijv Pinarello, Trek, Orbea etc. bij geen van de merken staat de Vos als dealer vermeld).

En wat voor gezeik zou Veltec hebben?? Ik vindt het niet bepaald bevorderlijk voor het imago van je merk (Cervelo is 1 van de merken die Veltec vertegenwoordigt) om je fietsen in zo'n groezelige keet als die van de Vos te hebben staan! Zou dus dom van ze zijn...

De Vos is gewoon een ordinaire schreeuwer die in het totaal niet gehinderd wordt door enige echte kennis van zaken vwb de wielersport.
Wat dat betreft is het wel een komische winkel: ik bedoel, ga maar eens met
de Vos in gesprek over materiaal en wielrennen, het is werkelijk hilarisch wat voor onzin die kerel met een stalen gezicht staat uit te kramen!! Over je klanten serieus nemen gesproken.....
Wel is hij goed in het op louche-achtige wijze verkrijgen van verschillende fietsen (en geloof me: er zijn weinig/geen merken of importeurs blij met de Vos..) en die op smakeloze en stijlloze manier aan de man brengen.
Ieder verstandig mens loopt met een grote boog om deze winkel heen...
Er zijn nog genoeg andere "prijsvechters" die wel weten waar ze mee bezig zijn, en die wel officieel dealer zijn van de merken waarvan de Vos dealer claimt te zijn.

Ik vindt je een beetje overdrijven eerlijk gezegd. Ik ben er een paar weken geleden voor het eerst geweest (hoewel ik redelijk in de buurt woon), mede naar aanleiding van alle verhalen hier. Ik werd er eigenlijk door een wat oudere kleinere man, ik weet niet precies wie dat is, best goed te woord gestaan.
Overigens staat Vos op de site van Orbea wel degelijk vermeld als dealer.

composite
Forum-lid

composite 21 mar 2009 22:44

Uiteraard is overdrijven een kunst;)...
Maar ga die kleine nog maar eens een keer kritisch aan de tand voelen...dan begrijp je wat ik bedoel.
Gang is alles!!

nevski
Forum-lid

nevski 22 mar 2009 01:22

Ik ben ook bij Vos wezen kijken voor een Bianchi fiets i.v.m. het prijsverschil t.o.v. mijn fm. Maar toch gekozen om hem bij mijn eigen fm te bestellen. Voor mij is het een kwestie van gevoel geweest. Dan maar 250 euro meer, maar als ik er dan iets mee heb weet ik in ieder geval zeker dat ik netjes geholpen wordt.
Hoe dat 'kleine oudere mannetje' met zijn fietsen omspringt gaf mijn niet echt vertrouwen. Stonden nieuwe fiesten met toch behoorlijke beschadigingen in die zaak. Moest volgens hem ook maar meteen een nieuw setje wielen erin gooien, want die erin zaten was niks. Blijkt er vanaf de fabriek hele andere wielen bij mijn fiets te horen. Ja, dat is ook een manier van zaken doen, maar niet mijn manier!!

Nog 5 dagen en dan kan ik mijn gloednieuwe fiets ophalen. Laat de lente maar beginnen!!!
who knows who Nevski is?

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 22 mar 2009 11:20

Nog 5 dagen en dan kan ik mijn gloednieuwe fiets ophalen. Laat de lente maar beginnen!!![/quote]

Met dit weer is het ook prima fietsen hoor!
:)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 22 mar 2009 18:01

De lente is afgelopen vrijdag al begonnen!!!

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 22 mar 2009 21:15

japie carbon schreef:De lente is afgelopen vrijdag al begonnen!!!

Voor mij was hij afgelopen maandag al begonnen, qua weer dan.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 15 sep 2009 23:05

Hallo allemaal,

Ik zat net eens even te genieten van alle prachtige spullen op de site van veltec.
En zag daar dat VOS fietsen uit zwanenburg officieel dealer is van veltec.
Dat betekent dus dat de BMC, Wilier en Cervelo fietsen die bij de Vos gekocht
worden gewoon onder de officiele garantie vallen! Die onzekerheid kan ik dus
bij een ieder wegnemen. HIj is gewoon net zo dealer als de FM bij je op de hoek.

Blij toe, met mijn eigen wilier fietsje in de schuur, kan ik lekker slapen.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

sundancer
Forum-lid

sundancer 16 sep 2009 01:14

shit, net een EPS daar gekocht, vraag me af of die garantie van toepassing is als hij daarna off.dealer is geworden.
EPS, da laatste der hand gemaakte.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 16 sep 2009 01:19

Alhoewel colnago niet onder Veltec dealerschap valt zal je ook bij je eps geen problemen hebben met garantie. Veel plezier van je Colnago. Mooie fietsjes zijn dat!
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 16 sep 2009 02:12

Ik ben bang dat ik er binnenkort ook even langswip voor een frameset. Echter weet ik dan exact wat ik hebben moet en zijn hun 25% goedkoper als elke willekeurige andere winkel.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 16 sep 2009 08:36

hou kijken of de vos volgend jaar de nieuwe modellen ook goed koop kan leveren
als off. dealer.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 16 sep 2009 10:00

Volgens veltec zal Vos zich in 2010 als officieel dealer gewoon aan de prijs moeten houden. Of ie dat doet valt te bezien maar dat zal wel gevolgen hebben voor zijn dealerschap (tenminste dat zijn de woorden van Veltec).

Kan ook eigenlijk niet anders want hoe wil je dit als Veltec verkopen naar je andere dealers??

Plaats reactie