trek 1.9 2009
Zapperdeflap,
Zo snel ook weer niet hoor. Ben al half jaar aan het rondkijken. Wel/of geen carbon? Een superlichte fiets of iets goedkopere zwaardere fiets? Ik zat voornamelijk naar de Duitse fietsen te kijken, voornamelijk RedBull (de pro-sl 3000 versie of de carbon 3000 versie). Uiteindelijk zoektocht even stilgezet wegens gebrek aan budget Nu was ik weer aan het zoeken en kwam deze Trek tegen. Erg mooie kleuren en een leuk prijsje (1299). Toen ik hoorde dat deze voor 1039 te koop was, heb ik meteen zaterdag even bij de FM gekeken hoe deze eruit ziet en er even op gezeten. Dus meteen vandaag gebeld naar 12gotrading en kon hem meteen ophalen.
Net even 20min proefritje gemaakt. Rijdt echt licht, de wielen draaien lichter, het frame is lichter. Je voelt dat er veel minder kracht verloren gaat. Ik moest wel even wennen aan het brede stuur (44cm). Ik heb op mijn panasonic ook een stuur van 44cm dacht ik, maar dat was niet cc gemeten, zoals dit nieuwe stuur wel, lol.
Verder mogen de spacers er ook wel uit (zitten er 3 onder), is dit makkelijk zelf te doen? (heb er nog niet op gezocht)
Foto's komen deze week (van oude ros en nieuwe aanwinst)
Zo snel ook weer niet hoor. Ben al half jaar aan het rondkijken. Wel/of geen carbon? Een superlichte fiets of iets goedkopere zwaardere fiets? Ik zat voornamelijk naar de Duitse fietsen te kijken, voornamelijk RedBull (de pro-sl 3000 versie of de carbon 3000 versie). Uiteindelijk zoektocht even stilgezet wegens gebrek aan budget Nu was ik weer aan het zoeken en kwam deze Trek tegen. Erg mooie kleuren en een leuk prijsje (1299). Toen ik hoorde dat deze voor 1039 te koop was, heb ik meteen zaterdag even bij de FM gekeken hoe deze eruit ziet en er even op gezeten. Dus meteen vandaag gebeld naar 12gotrading en kon hem meteen ophalen.
Net even 20min proefritje gemaakt. Rijdt echt licht, de wielen draaien lichter, het frame is lichter. Je voelt dat er veel minder kracht verloren gaat. Ik moest wel even wennen aan het brede stuur (44cm). Ik heb op mijn panasonic ook een stuur van 44cm dacht ik, maar dat was niet cc gemeten, zoals dit nieuwe stuur wel, lol.
Verder mogen de spacers er ook wel uit (zitten er 3 onder), is dit makkelijk zelf te doen? (heb er nog niet op gezocht)
Foto's komen deze week (van oude ros en nieuwe aanwinst)
-
- Forum-lid
Hee Foofman,
Weer een nieuw lid erbij die op een 1.9 rijdt hahaha
Even een reactie op je vraag over het zelf verwijderen van spacers: ik vond die "spacertoren" ook niet echt top. Om te proberen had ik er een spacer tussenuit gehaald en deze tijdelijk bovenop de stuurpen gedaan en toen de topcap er weer opgedraaid. Ik wilde nl eerst proberen hoe de fiets zou zitten met twee ipv drie spacers voordat ik de vorkbuis zou laten inkorten. Nu heb ik ondervonden dat met twee spacers ik ook prima zit. Ik ga wel terug naar 12gotrading, omdat ik me niet ga wagen aan het afzagen van de vorkbuis. Beetje zelfkennis mag wel, want dat gaat geheid fout bij mij. Ze hebben daar een speciaal zaagje voor en dan weet ik tenminste dat het goed gebeurt. Maar als je handig bent kan je het denk ik ook wel zelf.....
Succes ermee!
Groeten
Weer een nieuw lid erbij die op een 1.9 rijdt hahaha
Even een reactie op je vraag over het zelf verwijderen van spacers: ik vond die "spacertoren" ook niet echt top. Om te proberen had ik er een spacer tussenuit gehaald en deze tijdelijk bovenop de stuurpen gedaan en toen de topcap er weer opgedraaid. Ik wilde nl eerst proberen hoe de fiets zou zitten met twee ipv drie spacers voordat ik de vorkbuis zou laten inkorten. Nu heb ik ondervonden dat met twee spacers ik ook prima zit. Ik ga wel terug naar 12gotrading, omdat ik me niet ga wagen aan het afzagen van de vorkbuis. Beetje zelfkennis mag wel, want dat gaat geheid fout bij mij. Ze hebben daar een speciaal zaagje voor en dan weet ik tenminste dat het goed gebeurt. Maar als je handig bent kan je het denk ik ook wel zelf.....
Succes ermee!
Groeten
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...
Klinkt ingewikkeld Rode lantaarn, maar ik zal eerst ook even jou oplossing proberen.
Ik vond de schakelkabels trouwens erg irritant tegen de onderbuis aan tikken, vooral bij een sprintje, iemand hier ervaring mee/oplossing voor?
Ik vond de schakelkabels trouwens erg irritant tegen de onderbuis aan tikken, vooral bij een sprintje, iemand hier ervaring mee/oplossing voor?
-
- Forum-lid
@Diego,
Goed te horen,
hoor/lees ook van opmerkingen, die overigens nergens op gestaafd zijn,
dat alu Treks niet goed zijn.
Ben er zelf ook tevreden over.
Maar ja, je hebt altijd van die gasten die overal negatief over zijn,
behalve d'r eigen merk-karretje,
Goed te horen,
hoor/lees ook van opmerkingen, die overigens nergens op gestaafd zijn,
dat alu Treks niet goed zijn.
Ben er zelf ook tevreden over.
Maar ja, je hebt altijd van die gasten die overal negatief over zijn,
behalve d'r eigen merk-karretje,
Grt. Zapp
-
- Forum-lid
Ik ben er ook nog uiterst tevreden over! Ik heb er ondertussen ruim 2.300km opzitten met mijn 1.9, diverse Alpencols mee opgereden (oa Alpe D'huez, Les 2 Alpes en Col d'Ornons). Heerlijk stijve maar toch comfortabele fiets ook op behoorlijk hoge snelheden (in afdaling). Nog steeds 0x lek gereden, van de week brak wel mijn ventiel af met opppompen dus wel 1ste binnenband moeten vervangen.
Op naar zaterdag, Limburgs Mooiste!
Op naar zaterdag, Limburgs Mooiste!
Ik ben ook uiterst tevreden over de Trek 1.9. Geen noemenswaardige problemen gehad. Afgelopen 3 maanden zo'n 2500 KM gereden. Wel vraag ik me af of de banden kwaliteit hebben, bij mij en een vriend van mij is er een grote scheur ontstaan op het grijze gedeelte naast het loopvlak (zwarte gedeelte). Beide door glas.
Maar goed, nieuw bandje en gaan!
Maar goed, nieuw bandje en gaan!
Daar is de foto dan:
[img=http://img35.imageshack.us/img35/8914/img0297p.jpg]
De nieuwe trek met mijn oude panasonic dx4000 (shimano 105 7speed)
[img=http://img4.imageshack.us/img4/3225/img0298vyh.jpg]
[img=http://img35.imageshack.us/img35/8914/img0297p.jpg]
De nieuwe trek met mijn oude panasonic dx4000 (shimano 105 7speed)
[img=http://img4.imageshack.us/img4/3225/img0298vyh.jpg]
-
- Forum-lid
Ziet er goed uit FoofMan,
je bent ook nog geslaagd voor je witte bidonhouders.
Overigens het in korten van je stuurbuis zou ik als leek ook overlaten aan de FM.
Moet zeggen dat 't "oude Ros " er ook nog heel goed uit ziet.
succes met je fiets,
laat afentoe maar wat van je horen.
Dan houden we de topic levend,
je bent ook nog geslaagd voor je witte bidonhouders.
Overigens het in korten van je stuurbuis zou ik als leek ook overlaten aan de FM.
Moet zeggen dat 't "oude Ros " er ook nog heel goed uit ziet.
succes met je fiets,
laat afentoe maar wat van je horen.
Dan houden we de topic levend,
Grt. Zapp
De ventielen van de bontrager binnenbanden zijn idd slecht.
bij mij zijn ze ook afgebroken met oppompen.
De buitenbanden heb ik ook vervangen. Voorband zelf onhandig beschadigd. Dus dan maar 2 nieuwe erop gelegd
bij mij zijn ze ook afgebroken met oppompen.
De buitenbanden heb ik ook vervangen. Voorband zelf onhandig beschadigd. Dus dan maar 2 nieuwe erop gelegd
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft
MTB: Merida Big Nine 700 tft
-
- Forum-lid
Heb gisteren mijn Ridley fiets verkocht.
Was ongeveer 10 jaar oud. Ben nu op zoek naar een nieuwe fiets.
Aankoop is voorzien voor eind dit jaar.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Trek 1.9.
Prijs/kwaliteit is er voor dit bedrag niet veel vergelijkbaars.
Weet er iemand vanaf wanneer de 2010 reeks te koop is.
Het deed me deugd dat aan deze fiets een heel forum gewijt is.
Dat op zich wil al iets zeggen...
Ik hou jullie alleszins op de hoogte
ciao
Was ongeveer 10 jaar oud. Ben nu op zoek naar een nieuwe fiets.
Aankoop is voorzien voor eind dit jaar.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Trek 1.9.
Prijs/kwaliteit is er voor dit bedrag niet veel vergelijkbaars.
Weet er iemand vanaf wanneer de 2010 reeks te koop is.
Het deed me deugd dat aan deze fiets een heel forum gewijt is.
Dat op zich wil al iets zeggen...
Ik hou jullie alleszins op de hoogte
ciao