29ers
Hallo ATB-kenners,
Heb zelf nog geen ATB maar wel een woon-werk fiets, Trek T400. Nu zit ik er aan te denken om een mooie Idworx Easy Rohler te kopen als vakantiefiets en forensenfiets...., maar zou ook nog wel een at'b er bij willen.
Wat denken jullie, is onderstaande fiets te verbouwen tot een ATB...., paar brede banden erom, liefst een vaste voorvork, racezadel, spatborden en bagagedragers eraf, nieuwe Shimano-groep (XT V-brake).... wellicht verlichting houden.
Is dat mogelijk bij zo'n fiets?
[img=http://farm4.static.flickr.com/3007/234 ... 6eec_b.jpg]
Heb zelf nog geen ATB maar wel een woon-werk fiets, Trek T400. Nu zit ik er aan te denken om een mooie Idworx Easy Rohler te kopen als vakantiefiets en forensenfiets...., maar zou ook nog wel een at'b er bij willen.
Wat denken jullie, is onderstaande fiets te verbouwen tot een ATB...., paar brede banden erom, liefst een vaste voorvork, racezadel, spatborden en bagagedragers eraf, nieuwe Shimano-groep (XT V-brake).... wellicht verlichting houden.
Is dat mogelijk bij zo'n fiets?
[img=http://farm4.static.flickr.com/3007/234 ... 6eec_b.jpg]
Op die manier kan je er misschien een hybrideachtige crosser van maken waarmee de in sommige toertochten nog wel uit de voeten komt maar in de buurt van een echte MTB voor het betere offroad werk ga je zo niet komen. De geometrie van een MTB is nogal anders als die van zo'n vakantiefiets.
Waarom niet ipv van een nieuwe vakantie/forensfiets een echte MTB kopen en die als vakantie/forensfiets optuigen wanneer er niet mee gecrosst wordt?
Waarom niet ipv van een nieuwe vakantie/forensfiets een echte MTB kopen en die als vakantie/forensfiets optuigen wanneer er niet mee gecrosst wordt?
BartV schreef:Op die manier kan je er misschien een hybrideachtige crosser van maken waarmee de in sommige toertochten nog wel uit de voeten komt maar in de buurt van een echte MTB voor het betere offroad werk ga je zo niet komen. De geometrie van een MTB is nogal anders als die van zo'n vakantiefiets.
Waarom niet ipv van een nieuwe vakantie/forensfiets een echte MTB kopen en die als vakantie/forensfiets optuigen wanneer er niet mee gecrosst wordt?
Daar zat ik ook aan te denken: de Idworx Easy Off Rohler.... maar ja, dan geen soepel lopende 28"wielen (29'er).
[img=http://www.idworx-bikes.de/images/bikes ... 010/OR.jpg]
En dan dus de spatborden en bagagedrager eraf slopen en dan heb je een behoorlijke MTB (met verlichting). Mijn vraag was dus of zoiets ook mogelijk is met de Trek T400 in de voorgaande foto...., wellicht niet dus.
Voor de volledigheid hieronder de beauty Idworx Easy Rohler (de potentieel 29'er?)
[img=http://www.idworx-bikes.de/images/bikes ... man-sb.jpg]
Zeker geen verkoop praatje! Was alleen een reactie op de vraag van Seger of iemand ervaring had met 29ers (Hierbegon deze discussie mee). En daar ik zelf net een Trek 69er gekocht heb, waar ik dus zeer tevreden over ben deze reactie van mij.
Terug naar de vraag van Auke.
Voordat je een trekking frame gaat 'ombouwen' naar een 29er, eerst even kijken hoeveel band(+nop) je kwijt kunt. Bij bovenstaande Trek T400 kun je zo al zien dat daar geen ruimte voor is.
Voordat je een trekking frame gaat 'ombouwen' naar een 29er, eerst even kijken hoeveel band(+nop) je kwijt kunt. Bij bovenstaande Trek T400 kun je zo al zien dat daar geen ruimte voor is.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
kaj1500 schreef:Terug naar de vraag van Auke.
Voordat je een trekking frame gaat 'ombouwen' naar een 29er, eerst even kijken hoeveel band(+nop) je kwijt kunt. Bij bovenstaande Trek T400 kun je zo al zien dat daar geen ruimte voor is.
Inmiddels is de grote sloop begonnen en zijn 28' Schwalbe Smart Sams (47-622) besteld. Moet volgens mijn FM wel lukken qua breedte van de achtervork. Uiteraard gaan de spatborden eraf, net als de bagagedragers. Verder even wat nieuwe remblokjes, ketting en cassette........ En een grote schoonmaak natuurlijk (lagertjes even opnieuw invetten, kabels insmeren, derailleur poetsen). Daarna kijken of we van die vervelend verende voorvork afkunnen. Die is wellicht te vervangen voor een vaste vork icm een Schwalbe Big Apple of zo.
Zit uiteraard ook aan een nieuw stuur te denken..... enfin, dan kan dit bakkie weer een aantal jaartjes mee in een voor mij onbekende discipline van het drekracen.
bosna schreef:weet iemand of de vaste carbon voorvork van niner te koop is in NL of B??
en past dit in een gary fisher??
Heb je de prijzen al gecheckt?
Overigens zou Bontrager met een vaste 29 G2 vork komen, echter ik heb er niets meer van gehoord of gelezen.
http://twentynineinches.com/2009/04/16/ ... -report-2/
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.