Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

mennovb
Forum-lid

mennovb 21 apr 2009 10:27

andromeda schreef:Armstrong heeft zijn eerste reactie al wat bijgesteld, eveneens via Twitter:

"rewatched Bos crash 10x. Fences were uneven, sprint looked nervous/sketchy, but imo the hands should never come off the bars in a sprint."

Ow das wel netjes van Armstrong. Als iemand weet hoe te gedragen in een sprint is hij het wel. Er zijn weinig goede sprinters, maar Lance is wel een van de betere. In een goede dag legt hij ze er allemaal op. Mark cavendish, be prepared.

Dit is niets anders dan zichzelf eruit lullen. Hij wil hiermee zeggen: "oke, misschien toch niet zo erg als in mijn eerste bericht, maar had ik wel een beetje gelijk"

trislow
Forum-lid
Contact

trislow 21 apr 2009 10:32

WTF, heb het filmpje aantal keer bekeken en damn Bos maakt hier toch duidelijk een hele foute beweging, bekijk zijn lichaamstaal maar es goed, op het moment supreme stoot hij met veel KRACHT impey van zich af.

Sorry, maar van elke renners zou dit een misselijke actie zijn, dus ook van Bos.

ps: misschien is er iets voorgevallen maar ook in zijn reactie komt Bos niet erg overtuigend over.
ben benieuwd naar de UCI

bmiller
Forum-lid

bmiller 21 apr 2009 11:10

Ik heb de beelden nogmaals terug gekeken en ik ben nog steeds van mening dat Bos zijn evenwicht verliest, tegen het hek aankomt en ergens vasthou aan wil krijgen. Helaas is dit een enorm vervelend ongeluk.
Alle reacties van Collega's, media en publiek vindt ik erg overdreven. Een renner die doping of iets anders gebruikt wordt nog minder hard aangepakt!

Maar daarnaast waarom sprint Impey zo mee? Laat alle sprinters het uitvechten. Ik vindt dat er vaak renners meesprinten die er eigenlijk niets te zoeken hebben.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

paulusp
Forum-lid

paulusp 21 apr 2009 11:42

GastheerG schreef:Gewoon een sprintongeluk. Wat een ophef om niks zeg. Hoort erbij als grote jongens buiten spelen. De voorste 30 in een pelotonsprint is geen kinderspeelplaats!
Bos moet zich ook helemaal niet naar de pers verdedigen. Gewoon 1 keer zeggen hoe het is gegaan en klaar.

Er zijn in het verleden met Belgische en Italiaanse sprinters heel wat heftigere dingen geweest waar amper bij werd stilgestaan.
Begeleiders, ploegleiders en pers moeten met dit soort dingen ook eens een beetje nadenken voor ze aan stemmingmakerij gaan doen.

En zo’n Armstrong moet zich echt schamen. Er is geen enkele renner van enige naam die hem op het vizier neemt na zo’n recent akefietje met de controle terwijl daar echt wel wat over te twitteren valt.
Goedkope manier om de negatieve aandacht van zich af te wenden en ook een goedkope (letterlijk over de rug van een ander) weer in de aandacht te komen. BAH!

AMEN!
schimmeltussejebenen

oyah
Forum-lid

oyah 21 apr 2009 11:47

Scheidsrechter beslist: per ongeluk.
Fiets... ook eens 11 speed!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 apr 2009 12:05

Als ik met mijn armen zwaai in een massa mensen, zonder intentie iemand te raken, en ik sla iemand een bloedneus en een blauw oog, dan is dat ook gewoon zonder opzet en dus niets gebeurd?
Bos deed het per ongeluk (daar kan ik ook helemaal inkomen), maar voor Impey maakt dat niets uit. Die gaat gewoon hard tegen de grond en breekt wervels, opzettelijk of niet.
Bos is er duidelijk van aangedaan dat hij per ongeluk zulke domme dingen doet. Wel, ik vind dat nog altijd een straf waard.

Ik hoor hier al zeggen dat Impey daar niet moest rijden, maar de enige die daar niet moest zitten was Bos zelf. Een sprinter die wil winnen moet door zijn ploeg buitenom gebracht, of in een trein aan de kop zitten, maar niet tegen de nadar in 15de positie.

Tenslotte (aan 1 persoon gericht) geen PM meer sturen over dat ik een Boshater ben. Gooi het gewoon maar in de kring...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

paulusp
Forum-lid

paulusp 21 apr 2009 12:11

Oyah schreef:Scheidsrechter beslist: per ongeluk.

Wat bedoel je hier mee? Is dit 'het laatste' nieuws? Dat was toch al bekend? De UCI wacht het officiele rapport af en gaat dan pas kijken of er straffen uitgedeeld moeten worden?
schimmeltussejebenen

corniel
Forum-lid HC

corniel 21 apr 2009 12:16

@de zwarten: BAH wat ben jij een Boshater zeg! ;)

Ik zou mijn vorige bijdrage in dit topic nogmaals letterlijk kunnen herhalen, maar ik heb niet het idee dat het effect heeft. Wel valt het mij op dat er zich in deze discussie en 'Nederlands' en een 'Vlaams' kamp optrekt. En dat vind ik jammer.

En PM's sturen om je standpunt 'kracht' bij te zetten, komt op mij over als een sneue en zeer lage actie. Maar goed, ik stuur weer doorgeladen pistolen op, dus ja, ook ik ben niet zonder zonden. :D

perik
Forum-lid

perik 21 apr 2009 12:22

@Corniel: doorgeladen pistool? Ik heb hier een paardenkop liggen die nog naar de Zwarten moet ;)

De discussie verzandt inderdaad een beetje in herhaling van hetzelfde. Mij valt het ook op dat er bij deze discussie, en die over Lance Armstrong al heel snel twee kampen ontstaan waardoor de nuance een beetje verdwijnt.

edwin01
Forum-lid

edwin01 21 apr 2009 12:23

GastheerG schreef:Gewoon een sprintongeluk. Wat een ophef om niks zeg. Hoort erbij als grote jongens buiten spelen. De voorste 30 in een pelotonsprint is geen kinderspeelplaats!
Bos moet zich ook helemaal niet naar de pers verdedigen. Gewoon 1 keer zeggen hoe het is gegaan en klaar.

Er zijn in het verleden met Belgische en Italiaanse sprinters heel wat heftigere dingen geweest waar amper bij werd stilgestaan.
Begeleiders, ploegleiders en pers moeten met dit soort dingen ook eens een beetje nadenken voor ze aan stemmingmakerij gaan doen.

En zo’n Armstrong moet zich echt schamen. Er is geen enkele renner van enige naam die hem op het vizier neemt na zo’n recent akefietje met de controle terwijl daar echt wel wat over te twitteren valt.
Goedkope manier om de negatieve aandacht van zich af te wenden en ook een goedkope (letterlijk over de rug van een ander) weer in de aandacht te komen. BAH!

Gerard neemt me de woorden uit de mond!

Plaats reactie