Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 jul 2008 00:52

Je begrijpt er niets van Briekco. Dat heet journalistenlogica. Je schrijft op wat je vindt. Daarvoor zoek je alleen naar redeneringen/verklaringen die je mening ondersteunen. Anders zou het wetenschap worden, en da's ingewikkeld...

En er is geen oud-tourwinnaar die deelneemt. (En kom nu niet aan met die kleurloze Spanjaard die in de schaduw van Landis een geel truitje kreeg opgestuurd via de UPC). Voor de niet ingewijden zijn het dan onbekende namen. Want die niet ingewijden volgen de klassiekers, niet, volgende de Giro en de Vuelta niet. En de spelen waren al weer vier jaar geleden, dus dat geeft ze ook geen kennis. ;)

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 14 jul 2008 11:38

@corniel, je hebt helemaal gelijk behalve:

Het is niet eens zo erg dat het onbekende namen zijn, het zijn kleurloze, fletse afwachtende renners.
Evans plakt alleen maar (maar doet dat wel erg goed)
Mensjov neemt nooit initiatief
de rest????
Wat ben ik blij met die grote bek van Ricco! Die geeft kleur.
Ja, ik mis Vino wel degelijk. Er af gereden worden in de klim, in de afdaling bijkomen en op de volgende klim weer wegdemareren.
Ik mis renners die weer charme en kleur geven aan de tour. Die de tour verheffen boven een drieweeks spektakel waar de enige spanning is wie het minst verliest.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 jul 2008 12:14

Viva Ricco!!!!

Viel me wel op wat een karikatuur er van die jongen gemaakt wordt: als je het journaille hier bezig hoort lijkt het of hij continu zit te schimpen en te schelden. OK, hij heeft branie en zegt wel eens iets onbezonnens, maar als hij één keer een wat straffe uitspraak doet is dat meteen een grote kop in de Gazzetta, die klakkeloos en zonder context wordt overgenomen door de buitenlandse (VL & NL) pers, die het nog wat verder opblaast en hem daarop vastpint.

Gisteren zaten Dijkstra en Ducrot zich al te verkneukelen over 'welke straffe uitspraken hij nu wel weer zou doen' (wat hadden ze dan gehoopt dat hij zou zeggen? "Een dikke fuck you aan het hele peloton, dat stelletje mietjes dat me niet kon volgen, en aan Hinault en al die wankers van de ASO"?): ze zullen wel teleurgesteld geweest zijn dat hij gewoon dolblij was met zijn zege, en netjes de tegenstand loofde...
Gisteren heeft hij maar mooi getoond dat hij helemaal geen vuilbekkerij nodig heeft om de Tour te kleuren: een stel goeie benen blijkt genoeg!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 14 jul 2008 13:14

Dario schreef:Viva Ricco!!!!

Viel me wel op wat een karikatuur er van die jongen gemaakt wordt: als je het journaille hier bezig hoort lijkt het of hij continu zit te schimpen en te schelden. OK, hij heeft branie en zegt wel eens iets onbezonnens, maar als hij één keer een wat straffe uitspraak doet is dat meteen een grote kop in de Gazzetta, die klakkeloos en zonder context wordt overgenomen door de buitenlandse (VL & NL) pers, die het nog wat verder opblaast en hem daarop vastpint.

Gisteren zaten Dijkstra en Ducrot zich al te verkneukelen over 'welke straffe uitspraken hij nu wel weer zou doen' (wat hadden ze dan gehoopt dat hij zou zeggen? "Een dikke fuck you aan het hele peloton, dat stelletje mietjes dat me niet kon volgen, en aan Hinault en al die wankers van de ASO"?): ze zullen wel teleurgesteld geweest zijn dat hij gewoon dolblij was met zijn zege, en netjes de tegenstand loofde...
Gisteren heeft hij maar mooi getoond dat hij helemaal geen vuilbekkerij nodig heeft om de Tour te kleuren: een stel goeie benen blijkt genoeg!


Hij schijnt een natuurlijk hoog hematocrietgehalte te bezitten. Dus behalve die benen zal de zuurstoftoevoer ook wel beter te zijn dan van anderen met een lager hematocrietgehalte. Maar het is wel een lefgozertje die het waar maakt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 jul 2008 13:28

Timo 2.0 schreef:Volgens mij vond ik nog nooit een aflevering van de avondetappe zo ergerlijk als dat gezeik van die wijnmuts gisteren.


Iets gemist? Wie was er te gast?

Ik vind het algemeen gewoon een hoogst irritante gewoonte om telkens weer mensen op te voeren die geen bal met de koers te maken hebben: ook op de VRT wordt er elke dag een nieuwe onbenul ingevlogen, die dan een dagje als VIP de rit mag volgen om er des avonds zijn/haar gedacht over te zeggen. En dan klagen dat ze geen budgetten heben om serieuze reportages te draaien...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 14 jul 2008 13:44

Dario schreef:Ik vind het algemeen gewoon een hoogst irritante gewoonte om telkens weer mensen op te voeren die geen bal met de koers te maken hebben:


Dan kan je vanavond je hart ophalen, Camiel Eurlings is te gast!! Wie zeg je? Ja, Camiel Eurlings.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jul 2008 14:13

Zijn Limburgse accent is zo mogelijk nog irritanter dan het stemmetje van Hans de Clerq (sorry voor alle Limbo's hier ;) ).

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 14 jul 2008 14:30

Kan dat dan, erger dan dat iel geschraap van Hans de Clerq? Ben benieuwd! Heb hem gisteren op sporza het woord 'bullshit' in de mond horen nemen. 't klonk alsof Michel Wuyts hem al van te voren bij de keel had gegrepen.

En om nog kort te reageren op:
lior63 schreef:Ach, fouten maken de belgen ook.
Inderdaad, dat doen ze. Schoon voorbeeld, uit de oude doos:

http://nl.youtube.com/watch?v=6SlF_uF7Rro
vriendelijke groet, Philip Albert

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 14 jul 2008 15:27

Moustache schreef:
Dan kan je vanavond je hart ophalen, Camiel Eurlings is te gast!! Wie zeg je? Ja, Camiel Eurlings.


Dat vreselijke geleuter met die wijnmuts beleefde een absoluut dieptepunt toen ze begon over het "lekkere kontje" van De (wan)Hoop Scheffer. Ik heb mezelf toen voorgenomen om NOOIT meer naar de avondetappe te kijken. Gelukkig is eventuele twijfel die in me zou kunnen opkomen alweer weggenomen: Camiel Eurlings (overgevende smilie).
Le Tour de Fifi zal ik wel missen.........NOT!!!!!
Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jul 2008 14:01

C a s r a n wrote:

Hans De Clercq is niet eens een West-Vlaming, maar een Oost-Vlaming (afkomstig van Nevele, wonende in Knesselare, zo'n 10km verder).


Waarvan akte! Al doet dat natuurlijk hoegenaamd niets af aan mijn punt...
(wist overigens wel dat hij uit de omgeving van Deinze kwam - maar taalkundig gezien hoort al wat aan gene zijde van de Leie gesproken wordt tot dezelfde dialectengroep)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2008 14:02

Vanaf morgen zijn we verlost van het piepstemmetje en krijgen we onze vriend De Cauwer weer.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 jul 2008 14:10

De Cauwer zegt altijd 3 keer hetzelfde woord, moet je eens op letten.
vb: wachten wachten wachten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie