Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
Voor alle GC gangers en geinteresseerden: de Vuelta de Gran Canaria vind dit jaar plaats van 03-08 december: http://www.free-motion.net/en/event/24t ... ional-2012" onclick="window.open(this.href);return false;.
Absoluut een aanrader voor de toerfietser die in de winter graag een weekje lekker wil knallen met mooi weer waarbij alles tot in de puntjes verzorgd is! Zeker ook ideaal als je geen fietsmaten kan vinden om met je mee te gaan! Ik heb m vorig jaar gereden en ben dit jaar zeker weer van de partij. Afgelopen jaar waren er vier NL'ers onder de ongeveer 225 deelnemers. De afstanden zijn goed te doen, maar bergop en wind tegen houdt de voorrijder (auto) het tempo van de snelste aan, dus je kan echt vol gaan! leuk zijn de zogenaamde 'proloog' op de eerste dag (weet je direct waar je staat!) en de tijdrit op de 4e dag: 23 km bergop naar de Pico de las Nieves met een max stijging van 23%!
Ik heb geen aandelen in deze tent, maar ik zeg doen!
JV
Absoluut een aanrader voor de toerfietser die in de winter graag een weekje lekker wil knallen met mooi weer waarbij alles tot in de puntjes verzorgd is! Zeker ook ideaal als je geen fietsmaten kan vinden om met je mee te gaan! Ik heb m vorig jaar gereden en ben dit jaar zeker weer van de partij. Afgelopen jaar waren er vier NL'ers onder de ongeveer 225 deelnemers. De afstanden zijn goed te doen, maar bergop en wind tegen houdt de voorrijder (auto) het tempo van de snelste aan, dus je kan echt vol gaan! leuk zijn de zogenaamde 'proloog' op de eerste dag (weet je direct waar je staat!) en de tijdrit op de 4e dag: 23 km bergop naar de Pico de las Nieves met een max stijging van 23%!
Ik heb geen aandelen in deze tent, maar ik zeg doen!
JV
Weekje voor in het najaar is geboekt! Van 3 t/m 10 november verblijf ik weer een week op dit schitterende eiland. Fiets is gereserveerd bij de Freemotion!
Dat worden weer een paar hele mooie ritjes..... heb het al een beetje in mijn hoofd (voorpret!)
1. Santa Lucia - San Bartelomé + omweg GC-654
2. Soria van 2 kanten (waaronder de prachtige pas vanaf Mogán), terug via Ayacata
3. Noordkant (met drop-off)
4. De hel van El Carrizal
5. Uitbollen, Mont Léon + evt. Alto de los Corrales
Dat worden weer een paar hele mooie ritjes..... heb het al een beetje in mijn hoofd (voorpret!)
1. Santa Lucia - San Bartelomé + omweg GC-654
2. Soria van 2 kanten (waaronder de prachtige pas vanaf Mogán), terug via Ayacata
3. Noordkant (met drop-off)
4. De hel van El Carrizal
5. Uitbollen, Mont Léon + evt. Alto de los Corrales
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Voor mij zal het pas maart 2013 worden, maar deze ken ik niet.havana schreef:4. De hel van El Carrizal
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Amclassic heeft 't toegelicht een paar pagina's terug. Route staat ook in mijn post met routes. Gaat om een weggetje aan de westkust.
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=327681" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=327681" onclick="window.open(this.href);return false;
Barranco de le Tears of ook wel Tal der Tranen, GC 606 na San Nicolas. Vlak voor het tunneltje naar rechts draaien. Zie onder:havana schreef:Amclassic heeft 't toegelicht een paar pagina's terug. Route staat ook in mijn post met routes. Gaat om een weggetje aan de westkust.
Ons verhaal waarin deze klim genoemd wordt, staat nu ook online: http://www.christyverkerk.nl/index.php/ ... naria-2012
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De percentages die je in het stuk noemt kan je wel zo'n beetje halveren. Het ding is wel steil, maar de gemiddeldes liggen onder de 15%.
Iedereen die in conditie is en een beetje kan klimmen komt er gewoon boven. Ik ben er met 39-25 omhoog gereden, niet echt een ideaal verzet. Toerfietsers reden er met een triple'tje gewoon naar boven, beetje stoempen om de steile stukken, maar je komt er wel.
Iedereen die in conditie is en een beetje kan klimmen komt er gewoon boven. Ik ben er met 39-25 omhoog gereden, niet echt een ideaal verzet. Toerfietsers reden er met een triple'tje gewoon naar boven, beetje stoempen om de steile stukken, maar je komt er wel.
Stijf? Steil zul je bedoelen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan heb jij toch niet de "hardcore" variant gereden. Check de Garmin maar eens. Manlief reed hem eens per week en niet iedereen kwam fietsend boven. Meer dan de helft moest lopen en hij heeft ooit aan het eind 40 minuten op een arrogante Hollander moeten wachten die zei dat ie de fietsgids met 2 vingers in de neus wel eens zijn kont zou laten zien.amclassic-fan schreef:De percentages die je in het stuk noemt kan je wel zo'n beetje halveren. Het ding is wel steil, maar de gemiddeldes liggen onder de 15%.
Zelfs de mannen van de Lampre en CSC ploeg van destijds vonden het een van de zwaarste beklimmingen van Europa. Alleen Riis lachte zichzelf een breuk.
Otto reed hem elk jaar met Kohl en Pfannberger. Die gaven eveneens aan dat het een onding is dus daarom mijn vermoeden dat je niet de "echte" Barranco de la Tears hebt gereden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je nu eens een de eind hoogte af leest uit de Garmin file, de begin hoogte en de afgelegde afstand... De Garmin geeft zo nu en dan op 't scherm wel waardes boven de 20% en dat onthoudt iedereen. De stukken dat 't ding op 10% staat blijven bij iedereen een stuk minder goed hangen.
In 't steilste stuk klim je in 1,4 km 200 meter. Dat is dus 14% gemiddeld. En ja dit is echt de goede klim. Weinig klimmen zijn zo lang zo steil, maar het is echt geen 28% gemiddeld want dan kan ik echt nooit boven komen met 39-25.
Op Tenerife heb je al een veel lastigere klim, die is 3 km lang en gemiddeld 15% met pieken van 28%.
Ter vergelijking van de Angliru is de steilste km gemiddeld 17,5% en van bijv de Alpe d'huez 10,5%
In 't steilste stuk klim je in 1,4 km 200 meter. Dat is dus 14% gemiddeld. En ja dit is echt de goede klim. Weinig klimmen zijn zo lang zo steil, maar het is echt geen 28% gemiddeld want dan kan ik echt nooit boven komen met 39-25.
Op Tenerife heb je al een veel lastigere klim, die is 3 km lang en gemiddeld 15% met pieken van 28%.
Ter vergelijking van de Angliru is de steilste km gemiddeld 17,5% en van bijv de Alpe d'huez 10,5%
Dan is het duidelijk een andere. Ik heb zojuist nog eens gevraagd aan Otto en je hebt een stuk van 2,5 km aan 26%. Ik dacht dat ie had gezegd 28% maar dat had ik echt verkeerd begrepen. Een heel eind 23%. Het totaal gemiddelde van de klim kan best rond 15% gemiddeld zitten maar aan het eind heb je kilometers langs wat met een procent of 8-10% gaat.
Ik geloof toch echt dat iemand die er 3,5 jaar lang wekelijks omhoog klom met vele anderen toch echt met iets meer zekerheid kan zeggen wat voor klim het is. In ieder geval met meer zekerheid dan iemand die eenmaal per jaar zijn rondjes fietst...
Bel Bernhard Kohl eens in zijn shop. Die kan het je bevestigen.
Ik geloof toch echt dat iemand die er 3,5 jaar lang wekelijks omhoog klom met vele anderen toch echt met iets meer zekerheid kan zeggen wat voor klim het is. In ieder geval met meer zekerheid dan iemand die eenmaal per jaar zijn rondjes fietst...
Bel Bernhard Kohl eens in zijn shop. Die kan het je bevestigen.
Dit is het profiel van Cyclingcols