classico Boretti
Wat mij nu opvalt is dat er veel wordt geklaagd over de snelle mannen die veel inhalen. Ik heb zelf ook behoorlijk doorgereden (vooral na de 1e bevoorrading) maar ik heb me aan niemand geïrriteerd (snel of langzaam). Aangezien ik laat ben gestart met mijn cluppie heb ik zeker wel een paar honderd man ingehaald. Ik heb niemand horen klagen of iets horen roepen. Als je met een flinke gang voorbij komt maar je laat je voorgangers dit netjes weten met een belletje of een 'pardon', wat is dan het probleem?
Canyon Ultimate CF SL 2016
[quote="BonoCross"]Wat mij nu opvalt is dat er veel wordt geklaagd over de snelle mannen die veel inhalen. Ik heb zelf ook behoorlijk doorgereden (vooral na de 1e bevoorrading) maar ik heb me aan niemand geïrriteerd (snel of langzaam). Aangezien ik laat ben gestart met mijn cluppie heb ik zeker wel een paar honderd man ingehaald. Ik heb niemand horen klagen of iets horen roepen. Als je met een flinke gang voorbij komt maar je laat je voorgangers dit netjes weten met een belletje of een 'pardon', wat is dan het probleem?
[/quote]
Ik vrees dat het probleem niet is het inhalen van mededeelnemers maar meer het coureurtje spelen op een (smal) stuk duinweg waar ook gewone gezinnetjes met hun kleine kinderen gezellig op rijden op weg naar het strand....
Jarenlang heb ik in dat gebied gewoond en gefietst. Ook in mijn tijd als wedstrijdrenner heb ik met verschillende trainingsgroepjes meegereden dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Meestal is het gedrag van dit soort groepjes echt van een niveau waar het schaamrood van op je kaken komt. Nietsontziend, respectloos en soms levensgevaarlijk. Met een groep ging ook bewust niet meer mee omwille van dit gedrag.
Gelukkig zijn er ook wielrenners die hard rijden waar het kant maar wel respect hebben voor de medeweggebruikers. Neem maar een licentie dan mag je hard en blind rijden op het (afgezette) parcours.
[/quote]
Ik vrees dat het probleem niet is het inhalen van mededeelnemers maar meer het coureurtje spelen op een (smal) stuk duinweg waar ook gewone gezinnetjes met hun kleine kinderen gezellig op rijden op weg naar het strand....
Jarenlang heb ik in dat gebied gewoond en gefietst. Ook in mijn tijd als wedstrijdrenner heb ik met verschillende trainingsgroepjes meegereden dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Meestal is het gedrag van dit soort groepjes echt van een niveau waar het schaamrood van op je kaken komt. Nietsontziend, respectloos en soms levensgevaarlijk. Met een groep ging ook bewust niet meer mee omwille van dit gedrag.
Gelukkig zijn er ook wielrenners die hard rijden waar het kant maar wel respect hebben voor de medeweggebruikers. Neem maar een licentie dan mag je hard en blind rijden op het (afgezette) parcours.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- superrose
- Forum-lid
- Contact
hahaha gelukkig blijven julie volgend jaar weg bij mijn trainingsrondje en kan ik lekker rustig fietsen ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Heb de 160km gereden, en een vanderpoeltje van en naar de start. Route was idd smal op veel plaatsen, veel draaien en keren en veel door woongebieden. Leuke route, prima om in je eentje km's te maken. Om met grote groepen te doen, niet echt geschikt. Veel stoplichten ook, maar ja in de randstad kan dat ook niet anders. Laatste stuk langs de startbaan, was erg leuk, rondje circuit een beetje vaag aangegeven maar op zich wel lollig.
Met betrekking tot race-idioten: ja, ze waren volop van de partij:
- in Haarlem door rood stoplicht jagen terwijl er net een gezin met kleine kinderen overstak (met 25 man tegelijk, kinderen konden geen kant uit).
- als er een groep je voorbij reed, niet gewoon links inhalen maar er links en rechts om heen knallen. En dan een grote mond geven als ze klem zitten.
- mensen die zich normaal aan de verkeersregels houden, toeschreeuwen dat ze vooral door moeten rijden.
Ik schaamde me af en toe echt dood dat ik ertussen reed. Organisatie was niet briljant maar goed genoeg, bevooraading wat mager, goodybag was genant. Wel lekker gefietst.
Met betrekking tot race-idioten: ja, ze waren volop van de partij:
- in Haarlem door rood stoplicht jagen terwijl er net een gezin met kleine kinderen overstak (met 25 man tegelijk, kinderen konden geen kant uit).
- als er een groep je voorbij reed, niet gewoon links inhalen maar er links en rechts om heen knallen. En dan een grote mond geven als ze klem zitten.
- mensen die zich normaal aan de verkeersregels houden, toeschreeuwen dat ze vooral door moeten rijden.
Ik schaamde me af en toe echt dood dat ik ertussen reed. Organisatie was niet briljant maar goed genoeg, bevooraading wat mager, goodybag was genant. Wel lekker gefietst.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Lekker gefietst met prachtig weer.
Organisatorisch had 't beter gekund, zeker met de tussentijdse bevoorrading.
De file op de afrit die me de helft van de tijd kostte van de verdere rit vanuit ZO Brabant kan en wil ik de organisatie niet kwalijk nemen.
Maar voor dit geld en met 'n shirtje, banaan, krentebol, Red Bull (bah wat vies als het lauw is..) en een goodiebag (:D) kan ik hier absoluut niet negatief over doen.
Wat fietsten d'r trouwens een boel vrouwen mee... en hard.
Organisatorisch had 't beter gekund, zeker met de tussentijdse bevoorrading.
De file op de afrit die me de helft van de tijd kostte van de verdere rit vanuit ZO Brabant kan en wil ik de organisatie niet kwalijk nemen.
Maar voor dit geld en met 'n shirtje, banaan, krentebol, Red Bull (bah wat vies als het lauw is..) en een goodiebag (:D) kan ik hier absoluut niet negatief over doen.
Wat fietsten d'r trouwens een boel vrouwen mee... en hard.
Ik heb nog een mailtje naar de organisatie gestuurd met daarin een opsomming van de vele verbeterpunten. Ik heb ze gevraagd wat ze zouden gaan doen om het aantrekkelijk te maken om nog een keer te starten. Iets wat ik eigenlijk niet van plan was maar ik geef ze graag een tweede kans.
NUL reactie.:rolleye:
NUL reactie.:rolleye:
Live fast; die young. mijn blog
- Supergrover
- Forum-lid HC
[quote="Farelli"]
Wat fietsten d'r trouwens een boel vrouwen mee... en hard.[/quote]
en dan zijn er mensen op het forum die die 15 euro zakkenvullerij vinden, nou ik denk niet dat Boretti de inschrijfgelden nodig heeft om het bedrijf overeind te houden.... Weet dat de eigenaar een erg groot wielerliefhebber is, denk ook dat het slimme vorm van reclame maken is.
Tis al vaak gezegd het is wel jammer dat velen zo'n toertocht omzetten in een wedstrijd, dan wordt je toch lid van een vereniging en ga je wedstrijden rijden?? Blijkbaar zijn er toch erg veel liefhebbers die peletonnetje willen spelen zonder de (niet fietsende) medemensch te respecteren...
Veel vrouwen Pieter? Vandaar dat je zover van huis aan het fietsen was![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wat fietsten d'r trouwens een boel vrouwen mee... en hard.[/quote]
en dan zijn er mensen op het forum die die 15 euro zakkenvullerij vinden, nou ik denk niet dat Boretti de inschrijfgelden nodig heeft om het bedrijf overeind te houden.... Weet dat de eigenaar een erg groot wielerliefhebber is, denk ook dat het slimme vorm van reclame maken is.
Tis al vaak gezegd het is wel jammer dat velen zo'n toertocht omzetten in een wedstrijd, dan wordt je toch lid van een vereniging en ga je wedstrijden rijden?? Blijkbaar zijn er toch erg veel liefhebbers die peletonnetje willen spelen zonder de (niet fietsende) medemensch te respecteren...
Veel vrouwen Pieter? Vandaar dat je zover van huis aan het fietsen was
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)