Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

marino
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 apr 2006 22:11

marino 30 jul 2008 15:10

Toen ik een aantal maanden geleden stage liep bij Giant, kwam Erik Dekker op bezoek. Toen kwam hij geloof ik al een frame ophalen om zelf wat mee te testen e.d. In ieder geval een beetje orienteren. Dat nieuwe TCR-frame van Colombia lijkt me trouwens super.

Wat ik opmerkelijk vind, is dat Thomas Dekker helemaal uit die reclame is geknipt. We weten inmiddels wat er aan de hand is, maar nadat de reclame een aantal weken niet te zien was is hij er nu ineens helemaal zonder Dekker. Vreemd signaal ondanks dat gedoe met die bloedwaarden in mijn ogen.
Anima Sana In Corpore Sano

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 06 aug 2008 23:36

In 2009 Rabo op Giant, Milram op Focus, Katyusha op Cervelo of Musseeuw. Opmerkelijk, allemaal teams die nu nog op Colnago rijden. En wat doet Bianchi indien Barloworld afhaakt? Verliest 'Italië boven' steeds meer veld? Zoals reeds eerder gemeld is het in België vooral de oudere generatie die Colnago nog adoreert. Gaat dit fenomeen t.o.v. de gevestigde Italiaanse merken overal opduiken? Het is niet meer dan een bedenking, maar toch ...

jarnotrulli0014
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2008 20:53

jarnotrulli0014 08 aug 2008 18:33

eerst zien dan geloven

en laten we als het een gazelle wordt dan nog harder schreeuwen langs de kant voor onze jongens

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2008 21:38

Jij rijdt zeker ook op een Gazelle? ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 09 aug 2008 01:22

voor de verkoop van gazelle racefietsen in nederland zou het een goede zet zijn om rabobank te laten rijden op gazelle maar ben bang dat er meer Giants op te weg te zien zullen zijn

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 10 aug 2008 11:53

In het geval dat Milram inderdaad gaat overstappen naar Focus voorzie ik dat Focus de nieuwe Cervelo wordt. hiermee geef ik dan ook antwoord op een eerder gestelde vaak betreffende welk merk de nieuwe revelatie gaat worden. Focus is een erg mooi en bovenal ook goed merk. Op het moment dat ze zich gaan koppelen aan een top-ploeg als Milram voorzie ik een aanzienlijke verkoop en imago sstijging. Vergeet niet de fietsen zijn behoorlijk high-tech en ook van een zeer prettig gewicht.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 14 aug 2008 13:36

Milram topploeg? (-: En focus wordt denk ik echt niet het "nieuwe" cervelo. Vind aan focus toch een soort cash and carry imago hangen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 14 aug 2008 23:46

ilfalco2004 schreef:Milram topploeg? (-: En focus wordt denk ik echt niet het "nieuwe" cervelo. Vind aan focus toch een soort cash and carry imago hangen.


Ik zie Milram inderdaad als toch wel een 'topploeg' maar laten we dat buiten discussie laten. Wat betreft het merk FOCUS, Ik ben het met je eens dat het niet bepaald een sterk imago heeft, maar hé wie kende nu echt het imago van cerveló 4 jaar geleden. Ik weet dat de kwaliteit van de focus bikes erg goed is, en wellicht kan een dergelijk sponsor contract juist bijdrage leveren aan het verbeteren va'n het imago en daarmee de bekendheid / verkoopcijfers. Wat dat betreft zou het in de richting van Canyon kunnen gaan.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5002
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 27 aug 2008 00:51

Al een tijdje een publiek geheim, maar nu officieel... In 2009 Giant ipv Colnago:

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... news/08-27

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 27 aug 2008 10:32

Ik ben benieuwd of Giant nu ook met nieuwe cyclocrossframes komt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2008 14:02

bikeboss schreef:In 2009 Rabo op Giant, Milram op Focus, Katyusha op Cervelo of Musseeuw. Opmerkelijk, allemaal teams die nu nog op Colnago rijden. En wat doet Bianchi indien Barloworld afhaakt? Verliest 'Italië boven' steeds meer veld? Zoals reeds eerder gemeld is het in België vooral de oudere generatie die Colnago nog adoreert. Gaat dit fenomeen t.o.v. de gevestigde Italiaanse merken overal opduiken? Het is niet meer dan een bedenking, maar toch ...


Zou dit nu een gevolg zijn van slechtere kwaliteit van Italiaanse fietsen/frames of zouden anderen meer sponsorgelden ter beschikking hebben? Ik neem aan dat frames en groepen gratis worden verstrekt en dat schijnen Italiaanse firma's minder goed te kunnen.
Het neemt echter niet weg dat een wielerploeg van een puur Nederlandse bank zoals RABO Bank m.i. met Nederlandse dan wel EU spullen behoort te rijden ! Waarom die Nederlandse kleuren dan? Oranje , blanje, bleu? Er is aan die ploeg geen spat Nederlands meer te bekennen. Zelfs de toprenners zijn buitenlanders.
:-((
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2008 14:21

De hele omkadering van die ploeg is Nederlands, de meeste renners zijn Nederlanders (zeker met de CT ploeg erbij), de sponsor is Nederlands, de licentie is Nederlands.

Ze reden overigens al op Giant tijdritfietsen, omdat die Italianen geen fatsoenlijke TT fietsen kunnen maken. Een prof ploeg sponsoren lukt overigens niet meer met enkel materiaal leveren, je moet ook een zak geld komen brengen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie