Pagina 15 van 34
Geplaatst: 30 jul 2008 15:10
door marino
Toen ik een aantal maanden geleden stage liep bij Giant, kwam Erik Dekker op bezoek. Toen kwam hij geloof ik al een frame ophalen om zelf wat mee te testen e.d. In ieder geval een beetje orienteren. Dat nieuwe TCR-frame van Colombia lijkt me trouwens super.
Wat ik opmerkelijk vind, is dat Thomas Dekker helemaal uit die reclame is geknipt. We weten inmiddels wat er aan de hand is, maar nadat de reclame een aantal weken niet te zien was is hij er nu ineens helemaal zonder Dekker. Vreemd signaal ondanks dat gedoe met die bloedwaarden in mijn ogen.
Geplaatst: 06 aug 2008 23:36
door bikeboss
In 2009 Rabo op Giant, Milram op Focus, Katyusha op Cervelo of Musseeuw. Opmerkelijk, allemaal teams die nu nog op Colnago rijden. En wat doet Bianchi indien Barloworld afhaakt? Verliest 'Italië boven' steeds meer veld? Zoals reeds eerder gemeld is het in België vooral de oudere generatie die Colnago nog adoreert. Gaat dit fenomeen t.o.v. de gevestigde Italiaanse merken overal opduiken? Het is niet meer dan een bedenking, maar toch ...
Geplaatst: 08 aug 2008 18:33
door jarnotrulli0014
eerst zien dan geloven
en laten we als het een gazelle wordt dan nog harder schreeuwen langs de kant voor onze jongens
Geplaatst: 08 aug 2008 21:38
door amclassic-fan
Jij rijdt zeker ook op een Gazelle?
Geplaatst: 09 aug 2008 01:22
door bigm
voor de verkoop van gazelle racefietsen in nederland zou het een goede zet zijn om rabobank te laten rijden op gazelle maar ben bang dat er meer Giants op te weg te zien zullen zijn
Geplaatst: 10 aug 2008 11:53
door lancev7
In het geval dat Milram inderdaad gaat overstappen naar Focus voorzie ik dat Focus de nieuwe Cervelo wordt. hiermee geef ik dan ook antwoord op een eerder gestelde vaak betreffende welk merk de nieuwe revelatie gaat worden. Focus is een erg mooi en bovenal ook goed merk. Op het moment dat ze zich gaan koppelen aan een top-ploeg als Milram voorzie ik een aanzienlijke verkoop en imago sstijging. Vergeet niet de fietsen zijn behoorlijk high-tech en ook van een zeer prettig gewicht.
Geplaatst: 14 aug 2008 13:36
door ilfalco2004
Milram topploeg? (-: En focus wordt denk ik echt niet het "nieuwe" cervelo. Vind aan focus toch een soort cash and carry imago hangen.
Geplaatst: 14 aug 2008 23:46
door lancev7
ilfalco2004 schreef:Milram topploeg? (-: En focus wordt denk ik echt niet het "nieuwe" cervelo. Vind aan focus toch een soort cash and carry imago hangen.
Ik zie Milram inderdaad als toch wel een 'topploeg' maar laten we dat buiten discussie laten. Wat betreft het merk FOCUS, Ik ben het met je eens dat het niet bepaald een sterk imago heeft, maar hé wie kende nu echt het imago van cerveló 4 jaar geleden. Ik weet dat de kwaliteit van de focus bikes erg goed is, en wellicht kan een dergelijk sponsor contract juist bijdrage leveren aan het verbeteren va'n het imago en daarmee de bekendheid / verkoopcijfers. Wat dat betreft zou het in de richting van Canyon kunnen gaan.
Geplaatst: 27 aug 2008 00:51
door kxlight
Al een tijdje een publiek geheim, maar nu officieel... In 2009 Giant ipv Colnago:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... news/08-27
Geplaatst: 27 aug 2008 10:32
door ilgrasso
Ik ben benieuwd of Giant nu ook met nieuwe cyclocrossframes komt.
Geplaatst: 27 aug 2008 14:02
door marconi
bikeboss schreef:In 2009 Rabo op Giant, Milram op Focus, Katyusha op Cervelo of Musseeuw. Opmerkelijk, allemaal teams die nu nog op Colnago rijden. En wat doet Bianchi indien Barloworld afhaakt? Verliest 'Italië boven' steeds meer veld? Zoals reeds eerder gemeld is het in België vooral de oudere generatie die Colnago nog adoreert. Gaat dit fenomeen t.o.v. de gevestigde Italiaanse merken overal opduiken? Het is niet meer dan een bedenking, maar toch ...
Zou dit nu een gevolg zijn van slechtere kwaliteit van Italiaanse fietsen/frames of zouden anderen meer sponsorgelden ter beschikking hebben? Ik neem aan dat frames en groepen gratis worden verstrekt en dat schijnen Italiaanse firma's minder goed te kunnen.
Het neemt echter niet weg dat een wielerploeg van een puur Nederlandse bank zoals RABO Bank m.i. met Nederlandse dan wel EU spullen behoort te rijden ! Waarom die Nederlandse kleuren dan? Oranje , blanje, bleu? Er is aan die ploeg geen spat Nederlands meer te bekennen. Zelfs de toprenners zijn buitenlanders.
(
Geplaatst: 27 aug 2008 14:21
door amclassic-fan
De hele omkadering van die ploeg is Nederlands, de meeste renners zijn Nederlanders (zeker met de CT ploeg erbij), de sponsor is Nederlands, de licentie is Nederlands.
Ze reden overigens al op Giant tijdritfietsen, omdat die Italianen geen fatsoenlijke TT fietsen kunnen maken. Een prof ploeg sponsoren lukt overigens niet meer met enkel materiaal leveren, je moet ook een zak geld komen brengen.