Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Het gewicht van de wielrenner

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 08 jan 2010 13:59

[quote="superrose"]huh iemand die langer is verbrand meer? Dat lichaam is dan toch gebouwd op die lengte?
Misschien ben ik wel heel dom, maar dat wist ik niet.[/quote]
Zo onlogisch is dat toch niet? Kan wel wat redenen bedenken.. Het bloed moet verder rondgepompt worden, om maar wat te noemen. ;) Ook in de gebruikte formules voor BMR zit de lengte als parameter (los van gewicht dus). Weet niet of dit heel betrouwbaar is maar het is een indicatie.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 jan 2010 15:24

is dat niet om de verhouding lengte gewicht? kijk 60 kilo bij iemand van 1.60 of bij iemand van 1.80 is ene verschil, dus aan de hand van de lengte valt er een beter beeld te maken.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 jan 2010 19:45

na één week: van 88 kg naar 86,7 kg! Nog 6,7 te gaan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 09 jan 2010 20:01

Na een week, van 87.4 naar 87.6 :rolleye: (geen grapje). Zie enorm uit naar het bezoekje met de diëtiste, maar dat is pas volgende week. Doe denk ik toch iets goed verkeerd, rammel van de honger en wordt ook nog zwaarder......

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 09 jan 2010 20:33

Geen zorgen, kan heel goed dat je bijvoorbeeld net ff wat meer gedronken hebt, of nog niet
ontlast. (sochtends)
fietsen, da\'s mijn verzetje!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 jan 2010 20:40

Van Kerst 68 kg, naar vanmorgen 65,5 kg. Dat wordt weer flink bij-eten deze week. Voor zij die de andere kant op moeten. Good luck.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 09 jan 2010 20:48

[quote="patmaessen"]Na een week, van 87.4 naar 87.6 :rolleye: (geen grapje). Zie enorm uit naar het bezoekje met de diëtiste, maar dat is pas volgende week. Doe denk ik toch iets goed verkeerd, rammel van de honger en wordt ook nog zwaarder......[/quote]

Wat eet je op een dag zoal? kan best zijn dat je lichaam even moet wennen aan het andere ritme. Verder zou ik me niet druk maken die kilo's raak je vanzelf kwijt al is het niet van vandaag op morgen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 09 jan 2010 23:35

[quote="tomkolkman"][quote="patmaessen"]Na een week, van 87.4 naar 87.6 :rolleye: (geen grapje). Zie enorm uit naar het bezoekje met de diëtiste, maar dat is pas volgende week. Doe denk ik toch iets goed verkeerd, rammel van de honger en wordt ook nog zwaarder......[/quote]

Wat eet je op een dag zoal? kan best zijn dat je lichaam even moet wennen aan het andere ritme. Verder zou ik me niet druk maken die kilo's raak je vanzelf kwijt al is het niet van vandaag op morgen.[/quote]

Zou het niet kunnen dat door minder te eten je lichaam in 'spaarstand' gaat, en dus tijdelijk meer voedingsstoffen en vocht vasthoud? Ik ben geen diëtist ofzo, het is maar een wilde gok.
Laat je iig niet ontmoedigen door een enkele keer een wat minder resultaat!

harmeninho
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:25

harmeninho 09 jan 2010 23:56

[quote="patmaessen"]Na een week, van 87.4 naar 87.6 :rolleye: (geen grapje). Zie enorm uit naar het bezoekje met de diëtiste, maar dat is pas volgende week. Doe denk ik toch iets goed verkeerd, rammel van de honger en wordt ook nog zwaarder......[/quote]
Dat heb ik ook wel eens als ik meer terug naar de 70 moet. Maar dat merk ik ook aan mijn stoelgang. Die staat ook even stil van de schrik. Om die regelmaat erin te houden eet ik gedoogde pruimen.
Cinglé

gianni1985
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 aug 2009 15:43

gianni1985 10 jan 2010 10:15

Het is natuurlijk ook winter, laten we dat niet vergeten...
In de winter houd het lichaam ook meer vast, dat heeft het nodig om zich tegen de kou te beschermen... in de winter verteer je nu ook eenmaal minder als in de zomer... het gaat allemaal wat trager..

en die 200 gram, dat zal echt puur vocht zijn... je kan je natuurlijk in de ochtend hebben gewogen, maar als jij de avond van tevoren een halve liter water drinkt ben je natuurlijk ook gelijk weer 500 gr 'zwaarder'.... laat je daardoor neit ontmoedigen...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 jan 2010 14:29

[quote="patmaessen"]Na een week, van 87.4 naar 87.6 :rolleye: (geen grapje). Zie enorm uit naar het bezoekje met de diëtiste, maar dat is pas volgende week. Doe denk ik toch iets goed verkeerd, rammel van de honger en wordt ook nog zwaarder......[/quote]

Je mag zekerst niet met honger zitten: eet vetarm en vooral veel groenten en fruit: geen sauzen, varkensvlees, mayonnaise, chocolade, frieten of chips.
Maar een goede raad: eet voldoende zodanig dat je hongergevoel weg is en eiwitrijk maar vetarm voedsel kan je daarbij helpen.
Heb je toch honger drink dan eerst water wat het hongergevoel tempert.
En binnenkort zullen we weer wat meer kunnen buitentrainen, dus we leven op hoop.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marcelbakero
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:01

marcelbakero 10 jan 2010 16:33

Moet je inderdaad echt mee uitkijken Pat. Ik ben in een half jaar van maart tot september (en dat gewicht heb ik nu nog ongeveer nl. 80,4 na feestdagen) van 86,7 naar 79,9 kilo gegaan. Gewoon door lekker te fietsen in het heuvelland hier en de Alpen en op gezonde wijze op eten te letten. Ik snoep veel meer met mate en eet heus nog wel 1 keer week een frietje. Eigenlijk zou ik schijnbaar 77 á 78 kg moeten wegen, maar voel me nu perfect. Heb wel nog een licht buikje, maar wat zou het...

Let echt er op dat je geen hongergevoel krijgt, want dat is het niet waard, je moet afvallen, maar zeker ook lekker in je vel blijven zitten, lijkt me:))

Plaats reactie