Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
marconi
- Forum-lid
- Berichten: 2459
- Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00
marconi
09 feb 2009 16:32
Amclassic-fan schreef:Nee dan heb je ook een 11 speed achter-derailleur nodig en natuurlijk ook nog een 11 speed ketting.
Bedankt !
Ik vind die nieuwe handgrepen n.l. heel aantrekkelijk. Dus als ik die passend zou willen hebben voor mijn 10 speed Chorus dan ben ik aangewezen op Centaur die ook vernieuwd zijn. Jammer, want ik dacht dat de 10 speed derailleur dezelfde "reach"heeft als de 11 speed omdat de 11 speed cassette even breed of dik is als de 10 speed. Dat is toch zo?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
dogestyle
- Forum-lid
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54
dogestyle
11 mar 2009 12:34
Nope, gaat allemaal prima met standaard 'shimano' tools...
Groet
-
embee64
- Forum-lid
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25
embee64
04 apr 2009 12:18
Ik ben na jarenlang met Ultegra gereden te hebben, overgegaan op Sram. 500Km zullen
waarschijnlijk nog te weinig zijn om de Ultegra-automatismen eruit te krijgen, maar op dit moment vind ik het nog behoorlijk k.t. Opschakelen gaat natuurlijk prima, is maar 1 klik.
Maar je komt voor een helling en moet terugschakelen, langs de eerste klik naar de tweede
klik (terugschakelen) en dan te langzaam de hendel terugbewegen waardoor weer een kransje opgeschakeld wordt en je dus weer in de uitgangspositie bent. Duw ik te resoluut door, schakel ik 2 kransjes terug, waarna ik er weer 1 omhoog moet. Ik hoop dat het gaat wennen, maar momenteel moet ik me er echt op concentreren, wat ik bij Shimano of Campa nooit heb gehad.
-
rufio
- Forum-lid
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05
rufio
17 apr 2009 16:25
Ik zag dat je bij montage van een Sram Force crankstel een 16mm (!) inbus nodig hebt, weet iemand waar je deze kan krijgen?
-
rufio
- Forum-lid
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05
rufio
17 apr 2009 21:22
Ik heb het antwoord van de Parktool website:
The BBT-9 is used to remove and install Shimano® Hollowtech II, Campagnolo Ulta-Torque, and many other external bearing crankset bottom brackets. One end of the BBT-9 securely engages the 16 notches of the bottom bracket cups. The other end of the tool engages the 8 internal splines of the crank arm adjustment cap.
En de BBT-9 gebruiken ze ook bij de Rival/Force montage pagina, dus ik neem aan dat het wel lukt.
-
perik
- Forum-lid
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
- Locatie: Rotterdam
perik
17 apr 2009 21:29
Die 16mm inbus (met daar achter de crankbout) is al gemonteerd in de fabriek, dus daar hoef je geen sleutel voor aan te schaffen.
-
rufio
- Forum-lid
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05
rufio
17 apr 2009 22:10
Oh wacht, mijn antwoord was eigenlijk bedoeld voor in een ander topic, waar ik vroeg of je die Hollowtecht2 tool kon gebruiken op GPX.
Maar bedankt, dus als je los een Force crankstel koopt, hoef je alleen een 8mm inbus te gebruiken en die 16mm zit al vast?
-
perik
- Forum-lid
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
- Locatie: Rotterdam
perik
17 apr 2009 22:18
Ja inderdaad, die 16mm dient om de crank zelftrekkend te maken en zit al gemonteerd.
-
53x11
- Forum-lid HC
- Berichten: 9218
- Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38
53x11
24 apr 2009 13:27
Bij voorbaat excuus als dit al eerder gevraagd is:
Zit er enig (kwalitatief) verschil tussen de binnenwerken van een Campa Centaur ALU shifter en de carbonnen variant? Op de campa site lijkt het van niet, maar ik zou het graag zeker weten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
perik
- Forum-lid
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
- Locatie: Rotterdam
perik
24 apr 2009 13:27
Als je de filmpjes van diezelfde shop bekijkt over Shimano en SRAM raak je misschien ook daarvan overtuigd. Ze zijn namelijk overál laaiend enthousiast over
Wel valt me op dat volgens het promotiemateriaal van Campa zelf de 10sp spulletjes eigenlijk waardeloos waren/zijn: kettingbladen die na 2000km al een heel eind versleten zijn, niet bestand tegen zweet (??) etc.