Mavic R-SYS
Die nippels zijn toch geel?:/
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Nee hoor die zijn toch echt hartstikke groen metallic gespoten.
Kleurnummer is aangevraagd bij mavic.
grtz;mtbfool
Kleurnummer is aangevraagd bij mavic.
grtz;mtbfool
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
mtbfool schreef:Nee hoor die zijn toch echt hartstikke groen metallic gespoten.
Kleurnummer is aangevraagd bij mavic.
grtz;mtbfool
Tsja, ik vind het toch niet echt groen...
[img=http://img442.imageshack.us/img442/1116 ... ailcg5.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik heb een paar R-sys test wielen ter beschikking gekregen omdat ik niet precies weet welke wielen ik zou nemen ter vervanging van mijn FRM wielen.
Ik moet zeggen ben uiterst te spreken over de wielen, ze lopen echt soepel en in de heuvels gaat het ook goed zowel berg op als af. De problemen zouden zijn opgelost heb ik van mijn FM begrepen. Ik krijg nog de Dura Ace ter vergelijking en misschien dat ik nog de fullcrum zero ga proberen alvorens ik een beslissing neem. Is wel fijn als je eerst wielen kunt testen.
Ik moet zeggen ben uiterst te spreken over de wielen, ze lopen echt soepel en in de heuvels gaat het ook goed zowel berg op als af. De problemen zouden zijn opgelost heb ik van mijn FM begrepen. Ik krijg nog de Dura Ace ter vergelijking en misschien dat ik nog de fullcrum zero ga proberen alvorens ik een beslissing neem. Is wel fijn als je eerst wielen kunt testen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Nou, in de laatste test van TOUR kwam de R-SYS er goed uit qua stijfheid. Vooral het achterwiel is veel stijver dan de concurrentie van Shimano (Dura Ace) en Campa (Shamal Ultra en Fulcrum Racing 1). Alleen die dikke spaken bleken de wind zeer effectief tegen te houden. Met grote nadruk geen aerodynamisch wiel (vergelijkbaar met hoekige lage velg met 36 spaken). Geen wedstrijdwiel dus. Super voor krachtig aanzetten in de bergen zou ik zeggen.
ponsteen schreef:Nou, in de laatste test van TOUR kwam de R-SYS er goed uit qua stijfheid. Vooral het achterwiel is veel stijver dan de concurrentie van Shimano (Dura Ace) en Campa (Shamal Ultra en Fulcrum Racing 1). Alleen die dikke spaken bleken de wind zeer effectief tegen te houden. Met grote nadruk geen aerodynamisch wiel (vergelijkbaar met hoekige lage velg met 36 spaken). Geen wedstrijdwiel dus. Super voor krachtig aanzetten in de bergen zou ik zeggen.
En aerodynamica is een niet te onderschatten belangrijke eigenschap van wielen. Met een lage luchtweerstand is meestal meer winst te behalen als met een laag gewicht. Bovendien werd er opgemerkt dat je met de csarbon spaken wel erg voorzichtig moet zijn. De treksterkte van carbon is natuurlijk super maar wat als er een iets andere kracht (andere richting) op komt als normaal het geval is.
No pain no gain, no guts no glory!