Pagina 15 van 15

Geplaatst: 03 jun 2008 18:27
door lvgh
Die nippels zijn toch geel?:/

Geplaatst: 03 jun 2008 18:43
door intersantos
LVGH schreef:Die nippels zijn toch geel?:/


Nou, meer ''Corry Konings-goud"

Geplaatst: 03 jun 2008 18:48
door mtbfool
Nee hoor die zijn toch echt hartstikke groen metallic gespoten.
Kleurnummer is aangevraagd bij mavic.

grtz;mtbfool

Geplaatst: 03 jun 2008 19:28
door intersantos
mtbfool schreef:Nee hoor die zijn toch echt hartstikke groen metallic gespoten.
Kleurnummer is aangevraagd bij mavic.

grtz;mtbfool


Tsja, ik vind het toch niet echt groen...
[img=http://img442.imageshack.us/img442/1116 ... ailcg5.jpg]

Geplaatst: 03 jun 2008 19:36
door scepticus
Limegroen geanodiseerd :p

Geplaatst: 03 jun 2008 19:56
door tiest
Scepticus schreef:Limegroen geanodiseerd :p


Is gelijk aan afgewassen geel met een glimmende touch:D.

Geplaatst: 23 jun 2008 16:25
door ilfalco2004
Ik heb een paar R-sys test wielen ter beschikking gekregen omdat ik niet precies weet welke wielen ik zou nemen ter vervanging van mijn FRM wielen.
Ik moet zeggen ben uiterst te spreken over de wielen, ze lopen echt soepel en in de heuvels gaat het ook goed zowel berg op als af. De problemen zouden zijn opgelost heb ik van mijn FM begrepen. Ik krijg nog de Dura Ace ter vergelijking en misschien dat ik nog de fullcrum zero ga proberen alvorens ik een beslissing neem. Is wel fijn als je eerst wielen kunt testen.

Geplaatst: 23 jun 2008 19:35
door ponsteen
Nou, in de laatste test van TOUR kwam de R-SYS er goed uit qua stijfheid. Vooral het achterwiel is veel stijver dan de concurrentie van Shimano (Dura Ace) en Campa (Shamal Ultra en Fulcrum Racing 1). Alleen die dikke spaken bleken de wind zeer effectief tegen te houden. Met grote nadruk geen aerodynamisch wiel (vergelijkbaar met hoekige lage velg met 36 spaken). Geen wedstrijdwiel dus. Super voor krachtig aanzetten in de bergen zou ik zeggen.

Geplaatst: 23 jun 2008 21:57
door dieseltje
ponsteen schreef:Nou, in de laatste test van TOUR kwam de R-SYS er goed uit qua stijfheid. Vooral het achterwiel is veel stijver dan de concurrentie van Shimano (Dura Ace) en Campa (Shamal Ultra en Fulcrum Racing 1). Alleen die dikke spaken bleken de wind zeer effectief tegen te houden. Met grote nadruk geen aerodynamisch wiel (vergelijkbaar met hoekige lage velg met 36 spaken). Geen wedstrijdwiel dus. Super voor krachtig aanzetten in de bergen zou ik zeggen.


En aerodynamica is een niet te onderschatten belangrijke eigenschap van wielen. Met een lage luchtweerstand is meestal meer winst te behalen als met een laag gewicht. Bovendien werd er opgemerkt dat je met de csarbon spaken wel erg voorzichtig moet zijn. De treksterkte van carbon is natuurlijk super maar wat als er een iets andere kracht (andere richting) op komt als normaal het geval is.