Titanium fietsen
-
- Forum-lid
Sting schreef:Errug mooi!
Schitterend frame, maar ook mooie klassieke onderdelen.
sluit ik me bij aan
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
-
- Forum-lid
geil gewoon! jammer dat ze volgend jaar er niet meer met zullen rijden!
Airborne Valkyrie
Na het failliesement worden deze frames tegenwoordig door Van Nicholas uitgebracht.
Rijdt er nu al 4 jaar op. Volgens een duitse TOUR test maakt het framemateriaal weinig uit voor het comfort. Dat hebben ze met een afgeplakte frames test aardig uitgevogeld. Echter ik zweer al jaren bij een tita frame en met comfotabele wielen, banden en zadelpen rijdt het heerlijk.
[img=http://img143.imageshack.us/img143/8824/pb023pu6.jpg]
Dit is een plaatje uit 2006. Tegenwoordig rij ik op een brooks zadel (een must op een klassiek frame) en kan kiezen uit 3 wielensets. Dit zijn de wielen waarop het moet gebeuren.
in 2007 oa 3B, LM en ORM gereden en natuurlijk de belgische cyclos.
Wellicht dat ik nog een lichter frame aanschaf (Seven Aerios of Litespeed Archon), maar beide zijn aardig aan de prijs.........
Na het failliesement worden deze frames tegenwoordig door Van Nicholas uitgebracht.
Rijdt er nu al 4 jaar op. Volgens een duitse TOUR test maakt het framemateriaal weinig uit voor het comfort. Dat hebben ze met een afgeplakte frames test aardig uitgevogeld. Echter ik zweer al jaren bij een tita frame en met comfotabele wielen, banden en zadelpen rijdt het heerlijk.
[img=http://img143.imageshack.us/img143/8824/pb023pu6.jpg]
Dit is een plaatje uit 2006. Tegenwoordig rij ik op een brooks zadel (een must op een klassiek frame) en kan kiezen uit 3 wielensets. Dit zijn de wielen waarop het moet gebeuren.
in 2007 oa 3B, LM en ORM gereden en natuurlijk de belgische cyclos.
Wellicht dat ik nog een lichter frame aanschaf (Seven Aerios of Litespeed Archon), maar beide zijn aardig aan de prijs.........
-
- Forum-lid HC
heeft weinig zin, sowiezo hecht er weinig op titanium en als het frame na verloop van tijd wat minder wordt poets je het metaal gewoon weer met een schotch brite pat, ziet het er weer uit als nieuw (niet de stickers raken overigens)
Ja, als het om poetsen gaat dan heb ik net een achtervork van carbon die een beetje lelijk uit de mal gekomen was weer goed gekregen door eerst te poetsen met jif (voor het meer grove werk) en daarna met commandant (cleaner voor autolak). Die vork ga ik daarna wel in de was zetten.
Misschien kun je een oud tita frame ook wel poetsen met deze middelen (jif en/of commandant). Ik zou dan wel beginnen met commandant dat minder grof is dan jif en kijken wat dat oplevert.
Misschien kun je een oud tita frame ook wel poetsen met deze middelen (jif en/of commandant). Ik zou dan wel beginnen met commandant dat minder grof is dan jif en kijken wat dat oplevert.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"