Pinarello frames bij Vos te Zwanenburg.
Eeuhm, ik val zomaar in een goed gesprek zo te lezen, maar waarom worden mailtjes met bedankjes voor Vos naar mspoon gestuurd, en ondertekend met "Heel erg bedankt"??
Meestal als ik tevreden ben met m'n fietsenmaker bedankt ik hem persoonlijk, ik PM maar zeer zelden een onafhankleijk en objectief forumlid die overduidelijk niets met mijn fietsenmaker te maken heeft.... Bent u er nog?
Meestal als ik tevreden ben met m'n fietsenmaker bedankt ik hem persoonlijk, ik PM maar zeer zelden een onafhankleijk en objectief forumlid die overduidelijk niets met mijn fietsenmaker te maken heeft.... Bent u er nog?
Ik weet het zeker denk ik
Las laatst een artikel in de Volkskrant over professionele forumleden. Zij worden door fabrikanten, ondernemers ingezet om op fora positieve 'mond-op-mond-reclame' te maken. Zij dienen eerst een sympathieke indruk te maken door betrokkenheid te tonen en vervolgens, als ze na een tijdje genoeg goodwill hebben SUBTIEL (!) positieve dingen over fabrikant of ondernemer te vermelden. Dit alles onder het kopje 'marketing'
Ik heb niet alle berichten van mspoon doorgenomen, maar subtiel zijn zijn berichten niet. Natuurlijk denk ik ook niet dat mspoon zo'n profesioneel forumlid is. Ik denk dat hij/zij goed bevriend is met Vos en oprecht gelooft dat het en goede fietsenmaker is.
Ik heb niet alle berichten van mspoon doorgenomen, maar subtiel zijn zijn berichten niet. Natuurlijk denk ik ook niet dat mspoon zo'n profesioneel forumlid is. Ik denk dat hij/zij goed bevriend is met Vos en oprecht gelooft dat het en goede fietsenmaker is.
For the record: ik ken Vos niet, ben er nooit geweest, en heb helemaal geen problemen met zaken zoals Vos. Ik kom met enige regelmaat bij Mantel en dat is denk ik een vergelijkbare zaak. Je moet dit soort winkels gewoon niet zien als fietsenmakers, maar als handelaars. Als je goed weet wat je wilt, en kan leven zonder service is het best een voordelig alternatief, maar je moet er niet heengaan met het idee dat je met enige kennis van zaken geholpen wordt.
Ik weet het zeker denk ik
echt weer een doorsnee reactie van iemand met een hoop speculaas.
Je hoort mij ook niet zeggen dat vos een aardige attente man is, maar die speculatie dat vos minder vakbekwaam is dan een andere fm of dat aan zijn garantie getwijfeld moet worden vindt ik te ver gaan als daar geen enkel bewijs van overlegd kan worden.
Je hoort mij ook niet zeggen dat vos een aardige attente man is, maar die speculatie dat vos minder vakbekwaam is dan een andere fm of dat aan zijn garantie getwijfeld moet worden vindt ik te ver gaan als daar geen enkel bewijs van overlegd kan worden.
Orbea Orca, What Else?
Nou nou, niet zo onvriendelijk. Het werkt nou eenmaal zo dat werken met lage marges ten koste gaat van bepaalde andere zaken, en dat gaat vaak ten koste van service. En je kunt wat mij betreft niet met droge ogen beweren dat er geen reden is om aan de deskundigheid van deze zaak te twijfelen, daarvoor zijn er gewoonweg te veel ontevreden klanten.
Iedere goede zaak kan een keer een misser maken, maar je kunt wat mij betreft moelijk volhouden dat zoveel ontevreden mensen helemaal niets zou zeggen over de kwaliteit van deze winkel, en dat al die mensen het kennelijk niet begrepen hebben.
Iedere goede zaak kan een keer een misser maken, maar je kunt wat mij betreft moelijk volhouden dat zoveel ontevreden mensen helemaal niets zou zeggen over de kwaliteit van deze winkel, en dat al die mensen het kennelijk niet begrepen hebben.
Ik weet het zeker denk ik
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10 nov 2007 18:08
het is meer het oeverloze domme geklets en totale gebrek aan kennis en de arrogante houding van de verkopers die voor de nodige irritatie zorgen.
net als dat wijfie bij mammoet achter de kassa, echt vos materiaal.
net als dat wijfie bij mammoet achter de kassa, echt vos materiaal.
ik spreek alleen uit eigen ervaring, de meeste suggereren alleen maar wat. kleinigheden worden opblazen alsof dat alleen bij vos voorkomt. bv in een ander topic wordt een te kleine fiets verkocht met een afstelling die gedaan is door een kleuter. de fm wordt niet veroordeeld, niet eens genoemd.
Orbea Orca, What Else?
Ja, maar DIT topic gaat over de Vos. Het zegt al genoeg dat er een topic over een winkel begonnen word.....
En tja feiten overleggen.......mensen (althans een deel ervan) baseren de verhalen gewoon op hun eigen ervaringen met de Vos.
Ik ben er zelf ook eens geweest voor onderdelen en/of een fiets en heb toen met "die Oudere" meneer zelf gesproken.....
Bij wat gerichte technische vragen mbt type/schroefdraad/voorderr. van een groep stond hij me aan te kijken alsof hij het in Keulen hoorde donderen.
Kortom die man had echt geen idee waar ik het over had, en die "monteurs" (als je die fietsengooiers - want dat deden ze...- zo wil noemen) begrepen er ook al geen zak van en kwamen met wat wazige verhalen dat Campa tegenwoordig maar 1 type groep leverde, in maar 1 uitvoering..
Toen ik nog wat verder begon te zeuren hadden ze in 1 keer die groep ook niet meer, en of ik dan volgende week maat terug wilde komen als ze weer binnenkwamen.
Ik zou wel een telefoontje krijgen......ja ja.
Uiteraard ging ik die winkel uit met het idee dat ik geen telefoontje zou krijgen. Dat gebeurde natuurlijk ook niet.
Uiteindelijk mijn spullen gekocht bij een winkelier (ook een erkende Nederlandse prijsvechter) waar wel mensen werken die weten waar ze het over hebben, die met klanten kunnen/willen omgaan en die niet glashard staan te lullen uit hun nek/staan te liegen (over leverbaarheid, type's etc.).
Ik begrijp dat wanneer de prijzen zo scherp zijn als bij de Vos er bespaard moet worden op andere dingen, zoals bijv service. Als ik top-service wil ga ik wel naar mijn lokale FM en betaal ik de hoofdprijs.
Als onderdelen schuiver (voor mensen op jacht naar de scherpste prijs en die geen service willen/hoeven) kan de Vos maar net....maar zeker niet serieus te nemen als vakhandel!!
En mspoon : dit zal je ongetwijfeld wel weer afdoen als toevallig het gezeur van 1 enkele klant, maar wel toevallig hé dat er zoveel van die "1 enkele" klanten zijn...???
En tja feiten overleggen.......mensen (althans een deel ervan) baseren de verhalen gewoon op hun eigen ervaringen met de Vos.
Ik ben er zelf ook eens geweest voor onderdelen en/of een fiets en heb toen met "die Oudere" meneer zelf gesproken.....
Bij wat gerichte technische vragen mbt type/schroefdraad/voorderr. van een groep stond hij me aan te kijken alsof hij het in Keulen hoorde donderen.
Kortom die man had echt geen idee waar ik het over had, en die "monteurs" (als je die fietsengooiers - want dat deden ze...- zo wil noemen) begrepen er ook al geen zak van en kwamen met wat wazige verhalen dat Campa tegenwoordig maar 1 type groep leverde, in maar 1 uitvoering..
Toen ik nog wat verder begon te zeuren hadden ze in 1 keer die groep ook niet meer, en of ik dan volgende week maat terug wilde komen als ze weer binnenkwamen.
Ik zou wel een telefoontje krijgen......ja ja.
Uiteraard ging ik die winkel uit met het idee dat ik geen telefoontje zou krijgen. Dat gebeurde natuurlijk ook niet.
Uiteindelijk mijn spullen gekocht bij een winkelier (ook een erkende Nederlandse prijsvechter) waar wel mensen werken die weten waar ze het over hebben, die met klanten kunnen/willen omgaan en die niet glashard staan te lullen uit hun nek/staan te liegen (over leverbaarheid, type's etc.).
Ik begrijp dat wanneer de prijzen zo scherp zijn als bij de Vos er bespaard moet worden op andere dingen, zoals bijv service. Als ik top-service wil ga ik wel naar mijn lokale FM en betaal ik de hoofdprijs.
Als onderdelen schuiver (voor mensen op jacht naar de scherpste prijs en die geen service willen/hoeven) kan de Vos maar net....maar zeker niet serieus te nemen als vakhandel!!
En mspoon : dit zal je ongetwijfeld wel weer afdoen als toevallig het gezeur van 1 enkele klant, maar wel toevallig hé dat er zoveel van die "1 enkele" klanten zijn...???
Gang is alles!!
wijk bij duurstede, een eind rijden voor een paar onderdelen en/of een fiets, wist je nog niet wat je wilde en ging je spontaan de kennis testen van die wat oudere man die al 60 jaar in het vak zit. tijdje geleden dat je er geweest bent zeker. zitten genoeg andere fm bij jouw in de buurt. math salden heeft ook een topic. ik heb daar nooit problemen ondervonden, de kennis daar is ook afhankelijk van degene die opneemt, belden wel is niet terug maarja om nou gelijk een topic te openen daar voor. ik denk dat winkels zoals vos, salden er zeker onterecht eronder telijden hebben.
Orbea Orca, What Else?
mspoon, krijg er nou eens nooit genoeg van van al dat verdedigen? Accepteer nou gewoon dat er veel meer mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met Vos als positieve.
Dat jij het een geweldige zaak vind zegt misschien meer over jou als over andere.
En dat het oudere baasje al 60 jaar in het vak zit zegt natuurlijk helemaal niets, mijn opa was ook fietsenmaker en stopte op z'n 85e zat 70 jaar in het vak maar gebruikte nog steeds een schroevedraaier als bandafnemer (om maar even een voorbeeld te noemen)
Vos is gewiekste zakenman (en dat mag uiteraard) maar zeg nou aub niet dat de beste man verstand heeft van fietsen.
Ik vroeg 'm bijvoorbeeld van welk soort carbon de Pinarello Paris gemaakt werdt, kreeg als antwoord of ik nou wel of niet de fiets wilde hebben, ik bedoel maar
Dat jij het een geweldige zaak vind zegt misschien meer over jou als over andere.
En dat het oudere baasje al 60 jaar in het vak zit zegt natuurlijk helemaal niets, mijn opa was ook fietsenmaker en stopte op z'n 85e zat 70 jaar in het vak maar gebruikte nog steeds een schroevedraaier als bandafnemer (om maar even een voorbeeld te noemen)
Vos is gewiekste zakenman (en dat mag uiteraard) maar zeg nou aub niet dat de beste man verstand heeft van fietsen.
Ik vroeg 'm bijvoorbeeld van welk soort carbon de Pinarello Paris gemaakt werdt, kreeg als antwoord of ik nou wel of niet de fiets wilde hebben, ik bedoel maar