Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2010 12:53

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100817_028

'De transfersoap rond de 26-jarige Italiaanse wielrenner Riccardo Riccò is dan toch tot een einde gekomen. De dopingzondaar heeft een contract tot eind 2012 getekend bij de Nederlandse wielerformatie Vacansoleil. Dat verklaarde sportdirecteur Hilaire Van der Schueren.
Riccò kocht zich onlangs vrij bij het pro-continentale Ceramica Flaminia omdat hij opnieuw voor een groter team wil koersen. Eind vorige week tekende hij naar eigen zeggen een contract bij Quick Step, maar dat was iets te voorbarig. Uiteindelijk is het dan toch het ambitieuze Vacansoleil geworden.

De Nederlanders hopen voor volgend seizoen op een ProTour-licentie en versterkten zich al gevoelig met Belgisch kampioen Stijn Devolder. Vacansoleil hoopt Riccò nu zo snel mogelijk te kunnen inzetten, maar dat hangt volledig van de Internationale Wielerunie UCI af.

'Il Cobra' werd tijdens de Ronde van Frankrijk in 2008 betrapt op het gebruik van cera, epo van de derde generatie. De renner ontkende eerst alles, maar gaf nadien toch zijn dopinggebruik toe en werd voor 20 maanden geschorst. Sinds maart 2010 is hij weer actief in het peloton. '

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 17 aug 2010 13:26

Toch mooi! Als ricco straks een paar mooie uitslagen gaat rijden.........toch goed voor vacansoleil.

Dan zal thomas dekker volgend jaar ook wel tekenen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 17 aug 2010 13:33

Vraag me af of de komst van Ricco de kansen op een PT licencie voor Vacansoleil niet eerder verkleint dan vergroot.
Verder schijnt het in de omgang geen fijne collega te zijn en was hij niet geliefd binnen de rest van het peloton meen ik me te herinneren.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

michie23
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jul 2010 16:51

michie23 17 aug 2010 13:41

Ze zullen toch wel goede gesprekken hebben gevoerd neem ik aan?
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 17 aug 2010 14:24

Met marcato, poels, devolder, hoogerland, bozic, westra hebben ze wel al een leuke basis voor een GT om ricco te ondersteunen. Marcato en hoogerland als commandanten lijkt me toch wel aardig.

Gaat een leuke ploeg worden komend seizoen.

lancestrong
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:18

lancestrong 17 aug 2010 14:53

Hoogerland gaat dan niet meer voor zijn eigen klassement mogen rijden. Zonde! Verder natuurlijk een mooie aanwinst.

@ Otje 2: Ik heb ook zo'n voorgevoel dat TD weleens bij Vacansoleil terecht kan komen.. Dan gelijk maar vlammen in de Vuelta :D

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 17 aug 2010 15:06

Prima zet 2e sterke nederlandse ploeg kan geen kwaad.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 17 aug 2010 15:20

Ik vind het voor beide partijen een zwaktebod: blijkbaar de enige manier voor Vacancesoleil om (redelijk? goedkoop??) een goede renner te strikken (die paar "spatjes" op zijn blazoen nemen ze dan maar voor lief...) en van Ricco kan ik het me niet voorstellen dat dit zijn droomploeg is, of daar zelfs maar in de buurt komt: gewoon een opstapje om na een jaar weer verder te kijken. Als je als Italiaan niet meer bij een respectabele Italiaanse ploeg aan de bak komt dan zegt me dat al genoeg: er is daar blijkbaar "no respect" voor de man. Ik had 'm niet genomen als ik Vacancesoleil was...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9190
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 aug 2010 15:28

Amclassic-fan schreef:Mijn god... :rolleye: Jij hebt duidelijk nooit op een fatsoenlijk niveau gesport, want dan had je deze onzin niet uitgekraamd.


Wat is dat nou weer voor een rare generalisatie. Moet zeggen dat ik het eigenlijk voor een groot deel wel eens ben met Wieler Revue*

Maar goed, on topic: ben vooral ook benieuwd of Ricco zijn aanvallende stijl van rijden heeft weten te behouden. Zou leuk zijn. Die kerel is natuurlijk een enorme arrogante eikel, maar dat vind ik dan weer leuk om te zien...
(Een peleton vol braveriken is ook maar saai)

*Ik heb op een fatsoenlijk niveau gesport, en bovendien ligt er in huize 53x11 al enige jaren een (door mevr 53x11 gewonnen) Olympische medaille in de boekenkast, dus ben redelijk bekend met topsport zal ik maar zeggen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 aug 2010 18:19

Brave wielrenners zijn er toch niet erg veel, maar als je niet braaf bent hoef je nog geen pakhaas te zijn. Maar goed hoe zou mevrouw 53x11 het vinden als de medaille er niet zou zijn, omdat andere dames zich lekker volgestopt hadden met hormonen? Dat moeder worden dan niet meer lukt (als 't een beetje tegen zit) willen sommige vast wel op de koop toenemen. Ik snap echt niet hoe je 't in je hoofd kunt halen om je positief uit te laten over doping, dan moet je toch op z'n minst ieder gevoel voor sportiviteit missen.

Maar goed misschien moeten we voortaan maar een aantal renners voorzien van Cera en nog wat meer zooi. Dan kunnen die tenminste aanvallend rijden :rolleye:

En mijn uitspraak was een reactie op deze alinea:
Ik bewonder renners die alles laten en doen voor hun sport. Die als een monnik leven, elke dag om 2200 uur gaan slapen, niet drinken, niet roken. Die elke dag urenlang zichzelf pijn doen op het smalle zadel, die zich verdiepen in trainingsschema´s, in ingewikkelde dieeten en die zich daarnaast misschien verdiepen in de pharmaceutica.
Ik ben het er volledig mee eens, zelf ook een jaar lang zo geleefd met 1 groot verschil! Dat ik nooit naar medicijnen heb gegrepen en ook nooit het idee heb gehad dat 1 van m'n ploeggenoten dat wel deed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 aug 2010 18:30

Nespresso schreef:Ik vind het voor beide partijen een zwaktebod: blijkbaar de enige manier voor Vacancesoleil om (redelijk? goedkoop??) een goede renner te strikken (die paar "spatjes" op zijn blazoen nemen ze dan maar voor lief...) en van Ricco kan ik het me niet voorstellen dat dit zijn droomploeg is, of daar zelfs maar in de buurt komt: gewoon een opstapje om na een jaar weer verder te kijken. Als je als Italiaan niet meer bij een respectabele Italiaanse ploeg aan de bak komt dan zegt me dat al genoeg: er is daar blijkbaar "no respect" voor de man. Ik had 'm niet genomen als ik Vacancesoleil was...


Zal ongetwijfeld niet zijn droomploeg zijn, maar als hij in een Italiaanse topploeg kopman wil zijn zal hij zich toch eerst weer wat in de kijker moeten rijden - aangezien er meer Italiaanse toprenners dan Italiaanse protourploegen zijn. Liquigas heeft er al 2, en Lampre zal met de komst van Scarponi ook wel geen kopmanfunctie meer op overschot hebben (Pozzato rijdt tenslotte ook bij zo'n foute Russische ploeg)... Dus wat dat betreft lijkt me de keuze voor een ambitieuze renner resp. een ambitieuze ploeg niet verkeerd (een opstapje, OK, maar intussen kunnen beiden er - hopelijk - maar wel bij varen)
In Italië blijkt de perceptie over Ricco overigens veel minder negatief hoor.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 aug 2010 18:33

ilfalco2004 schreef:Prima zet 2e sterke nederlandse ploeg kan geen kwaad.


Ach wat is er nu nog Nederlands aan die ploeg? Ze rijden regelmatig in de rond met slechts 1 of 2 Nederlanders in de selectie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie