Alles over vakanties op én met de fiets

11-steden tocht

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 06 jun 2014 11:16

Ik start in de dezelfde groep als een aantal mensen van mijn fietsclub. Maar als die zonodig met een gemiddelde van 33 tussen de handbikes en de bakfietsen door willen scheuren dan gaan ze maar. Moeten ze s'avonds heeeeel erg lang op me wachten in het restaurant. Bovendien wil ik onderweg ook nog wat van Friesland zien ipv alleen mijn stuurlint dat ik nu onderhand wel ken.

(bovendien vind ik dat gezien de drukte en het vermoeddelijke hoge percentage pretfietsers asociaal en gevaarlijk)
Veni. Vidi. Fietsie.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 06 jun 2014 15:25

De instelling van snel fietsen is niet de juiste bij deze tocht, dit is er echt één voor de een gezellige dag op de fiets.

Vanochtend helaas een antibiotica kuurtje gehad en toen de huisarts ging luisteren of er een ruis zat op mijn longen ging ik bijna tegen de vlakte en begon ik hevig te pegelen, dus hopelijk ben ik op tijd weer fit.

Gebruikersavatar
SebastiaanHorn
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:55
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 06 jun 2014 15:40

sjoerdth schreef:De instelling van snel fietsen is niet de juiste bij deze tocht, dit is er echt één voor de een gezellige dag op de fiets.

Vanochtend helaas een antibiotica kuurtje gehad en toen de huisarts ging luisteren of er een ruis zat op mijn longen ging ik bijna tegen de vlakte en begon ik hevig te pegelen, dus hopelijk ben ik op tijd weer fit.
Beterschap! Hoop inderdaad voor je dat je op tijd fit bent. Echter; gezondheid voorop!
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Gebruikersavatar
SebastiaanHorn
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:55
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 06 jun 2014 15:41

codex schreef:update van het verwachte weer.

piet paulusma verwacht >
-windrichting NW
-hele dag kans op onweersbuien
< 27 graden

buienradar verwacht>
windrichting morgens(starttijd) vroeg Oost(windkracht 4)daarna draaiend met de klok mee naar Zuid en verder doordraaien naar Zuid-WEST. De wind neemt af van eerst vroeg 4 later 3 en op het laatst naar 2-3.
<30 graden

door het onstabiele erg warme weer zijn de (onweers)buien en windrichtingen en windkracht gewoon moeilijk te voorspellen.
Het kan heel erg meevallen en dat je de hele dag droog en met relatief gustige wind rijdt.
Je kan ook wat pech hebben en een paar beste buien op je kop krijgen en een aanwakkerende wind tegen hebben.
het zal heel plaatselijke worden met dit warm onstabiele weer beeld.

We gaan er maar van uit ,dat we allemaal aan de goede kant zitten van de route, als er af en toe een bui naar beneden komt :) .
Weet je..we gaan het zien. Het is zoals het is. Je doet er toch niets aan.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Gebruikersavatar
SebastiaanHorn
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:55
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 06 jun 2014 15:41

TumTumTum schreef:
(bovendien vind ik dat gezien de drukte en het vermoeddelijke hoge percentage pretfietsers asociaal en gevaarlijk)
Eens! Veiligheid en gezelligheid voorop. Mensen moeten het niet gaan verstieren om bijvoorbeeld KOM te worden of een snelle tijd te gaan zetten.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 07 jun 2014 17:07

zo, de fiets is gepoetst, de krentenbollen ingekocht, start rond half acht en ik kijk niet meer naar het weerbericht. we gaan het zien en meemaken!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 jun 2014 18:25

Zo is dat :)
Veni. Vidi. Fietsie.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 07 jun 2014 18:28

Nou, dit was hem dan voor mij, route ligt er prima bij, veel succes allemaal maandag! Als je de route niet uit je hoofd kent, let goed op de dikke gele pijlen op de grond. Verwacht geen en zeker niet zoveel aanwijzingen als tijdens bijvoorbeeld de Waalse Pijl. Dus gewoon de doorgaande wegen en logische routes volgen en voor de rest de gele pijlen.

Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 07 jun 2014 20:07

@mensma daar heb ik diep respect voor, dat hele "klote eind" alleen, met een fantastisch gemiddelde.

bedankt voor het succes wensen en ik wil ook iedereen een plezierige en prettige tocht toewensen.
De weersomstandigheden lijken zich goed te ontwikkelen.

Ik las dat er toch nog 700 buitenlanders meedoen.Dat is wel bijzonder.
Geeft wel aan dat de naam elfstedentocht, bij iedereen(en dus ook in het buitenland) toch zeer bijzonder "klinkt" ,als sportprestatie.
Verdeling Friezen en Nederlanders zal denk ik 50-50 zijn.

Ik zag hier in mijn woonplaats Sneek, wel aardig wat vreemde wielrenners mijn huis (aan een doorgaande weg) voorbij fietsen.Even de omgeving wat relaxt verkennen.Die staan hier al op campings of op andere logeer adressen.

Zonnebrand mee en goed drinken.Want het was hier vandaag ook erg drukkend warm.
:)

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 07 jun 2014 20:43

@codex, dankje, was zelf ook wel tevreden. Volgende keer kun je wel aanpikken in Sneek (voor een stukkie?), of gewoon eens een stukje fietsen.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 08 jun 2014 19:59

Vanmiddag op de a6 richting Joure was het al feest, nog nooit zoveel auto's met fietsen onderweg gezien ;-)

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 08 jun 2014 22:06

ik rijd morgen nog even op de fiets vanuit huis richting Balk of Sloten om even aan het parcours te kijken... Iedereen die hem rijdt veel plezier morgen
Afbeelding

Plaats reactie