Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima Aero’s

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 11 mar 2007 20:25

Hoi,
 
Kijk en geniet, volgens mij weet CORIMA hier mééér van !!??
 
Of niet ??
 
http://www.rouesartisanales.com/4-categorie-146171.html
 
Ciao.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 mar 2007 23:25

Nee hoor, Corima heeft/had connecties met Campa/Fulcrum maar is absoluut een ander bedrijf dan Mavic. De enige overeenkomst is dat beiden Frans zijn.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 11 mar 2007 23:33

Hoi,
Alhoewel de auteur (Adrien Hontier) laat uitschijnen dat Coriam als fabrikant optreedt voor Mavic lijkt het me waarschijnlijker dat men bij Mavic beroep heeft gedaan op hun oude koekjesfabriek:

Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 13 mar 2007 23:20

hoi
heb nu een paar x op me nieuwe setje getraind.
en ik moet zeggen ze bevallen me uitstekend. het enige waar ik nog aan moet wennen is het "valen" in de bocht als je in stuurt met tubes stuur wat directer heb ik het idee. het mooie geluidje van de hoge velg heb ik trouwens nog niet gehoord en heb toch al wel stevig aan gezet om het geluidje los te krijgen maar bij 50 km/ph nog niks :(:( mischien maar is achter de brommer gaan zitten.
gr jb
 
niet zeuren maar trappen

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 mar 2007 05:28

Quoten: Origineel geplaatst door schamperd op 13 Maart 2007


hoi
heb nu een paar x op me nieuwe setje getraind.
en ik moet zeggen ze bevallen me uitstekend. het enige waar ik nog aan moet wennen is het "valen" in de bocht als je in stuurt met tubes stuur wat directer heb ik het idee. het mooie geluidje van de hoge velg heb ik trouwens nog niet gehoord en heb toch al wel stevig aan gezet om het geluidje los te krijgen maar bij 50 km/ph nog niks :(:( mischien maar is achter de brommer gaan zitten.
gr jb



Hoi,
Je zal dat normaliter ook niet mogen horen. De oorsprong ervan is ook niet de velg maar de vroeger nog veel populairdere brede spaken zoals de Sapim CX die een zoevend geluid gingen verspreiden als ze niet perfect georienteerd waren of als er bij lichte zijwind werd gereden.
Een goed afgesteld aero wiel hoor je dus niet zoeven, je hoort wel vaak het zoeven van sommige merken banden trouwens.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 14 mar 2007 11:35

Klopt!
Die van mij zijn ook muisstil. Wat op zich dus betekent dat je een goed wiel hebt, maar voor het pimpgehalte is zo'n zoem ook best leuk...

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 mar 2007 17:02

Dat zoemen is zo'n zalig geluidje

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 14 mar 2007 20:03

ik had vorige week speling op naaf van mijn aero+achterwiel.nadat mijn fm. het niet kon oplossen heb ik in overleg het wiel teruggestuurd naar corima. alwaar ze een "spacer" in de naaf hebben vervangen.ook hbben ze spaakspanning gekontrolleerd en nog wat klijne dingetjes.ik had  het wiel binnen 10 dagen kosteloos en goed gerepareerd terug. hij rolt weer als een tiet.als troost kreeg ik er nog 3 gratis corima bidons bij.

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 14 mar 2007 21:21

heb vandaag ook een eerste keer met die van mij gereden, na eergisteren al een korte rit te hebben gemaakt. Nog een beetje te vroeg voor een doorgedreven evaluatie natuurlijk.    Al heb ik al mogen merken dat een stukje kinderkopjes (in een nieuw aangelegde straat)absoluut niets is voor dergelijke wielen. Voorts lijkt het me ook niet dat die wielen beter zouden vallen in bochten, al heb ik natuurlijk enkel nog maar op trainingstempo rondgereden.

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 15 mar 2007 13:29

Deze middag ga ik mijn fiets kuisen, inclusief de corima's dus. Nu ben ik enkel bang op ze eerst af te spuiten met de tuinslang en er dan met de spons over de achternaaf te gaan. Met die gaatjes erin, waar ik nog steeds niet van weet waarom deze erinzitten wie kan dat beantwoorden?
Kan het geen kwaad dat er dan water in de naaf en rollementen komt?
Nulla tenaci invia est via!

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 15 mar 2007 17:48

Ik zal ook maar eens een rij-ervaring medelen.Voor het rijden: Toen ik de wielen ophaalde zagen ze er al goed uit, waren kaarsrecht,... Eens thuis dan maar verder gekeken en toen vielen me er een paar kleinigheden op qua afwerking: spaakholten zitten nog stukjes carbon over, langs het remoppervlak ook soms minieme "foutjes", maar verder no problem! Tubes gingen er best vlot op en dan viel me iets op, door de ventielverlenger zijn de wielen helemaal uit balans en krijg je dus meteen een slagje in het wiel. Ze hadden dit toch kunnen uitbalanceren met extra gewicht aan de overkant van de ventielopening?
Tijdens het rijden: De tubes die erop liggen zijn de Vittoria CX'en, ze bollen alvast fantastisch. Als remblokken heb ik tot nu toe gebruik gemaakt van de BBB-remblokken voor carbon velgen, deze remmen best wel goed. Remkracht bij carbon is zeker helemaal anders dan bij aluminium, vooraan remt het super t.o.v. de achterrem is echt enkel om een beetje te corrigeren, is bijna te verwaarlozen. De wielen trekken na de bochten vlot op, en je krijgt er gratis het zoef geluid bij als je dit doet. Wat je met tubes wel echt subliem kunt is je echt laten vallen in de bochten dit tegeover bandjes kan je hier echt je snedig door een bocht sturen zonder het gevoel te hebben dat je de controle over je fiets verliest of nog maar minder grip krijgt.
Algemene beoordeling: qua looks zien ze er goed uit, en de rij-eigenschappen voldoen ook helemaal. Als cijfer zou ik een 8/10 geven: afwerking had beetje beter gekund. Hieronder geef ik nog ekele foto's mee van m'n fiets, is wel getrokken met gsm dus kwaliteit is minder.
Nulla tenaci invia est via!

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 15 mar 2007 19:48

de gaatjes in de naaf zitten er zodat water er tijdens het fietsen uit wordt geslingerd zoals in een centrifuge.

Plaats reactie