La Marmotte 2007
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 12 Januari 2007
Ik zou de Alpe eerder in die week opknallen en de dag voor de Marmotte even met een auto gaan (rust!). Heb je zelf geen auto lift je gewoon even aan de voet van de Alpe; heb je binnen 20 seconden een lift.Succes met trainen. Denk eraan, richt je op D1 training!
Ik ga waarschijnlijk een week van tevoren al richting de Alpen met cycletours, dus nog ff lekker trainen in de week richting de zaterdag.
En geloof me...als het zover is kan ik geen D1 training meer zien
Ik zou de Alpe eerder in die week opknallen en de dag voor de Marmotte even met een auto gaan (rust!). Heb je zelf geen auto lift je gewoon even aan de voet van de Alpe; heb je binnen 20 seconden een lift.Succes met trainen. Denk eraan, richt je op D1 training!
Ik ga waarschijnlijk een week van tevoren al richting de Alpen met cycletours, dus nog ff lekker trainen in de week richting de zaterdag.
En geloof me...als het zover is kan ik geen D1 training meer zien
In dat geval regelt Cycletours waarschijnlijk je definitieve inschrijving en hoef je daarvoor de Alpe niet op.
Succes met trainen!
Succes met trainen!
Zijn er overigens mensen die al vaker met Cycletours de Marmotte gereden hebben inclusief de trainingsweek voorafgaand aan de Marmotte?
Hoe zit t met eten e.d. ?
Ik ben namelijk nogal een grote eter en dat wil nog wel eens voor problemen zorgen . Het voelt immers niet lekker om na een zware fietstraining niet genoeg te kunnen eten. Vorig jaar had ik dat in een Chalet waar ik verbleef in Oz en Oisans. Zij zouden voor het avondeten zorgen. Ze waren echter gewend te koken voor wandelaars (met alle respect) en waren niet berekend op twee hongerige fietsers.
Groeten Rezne
Hoe zit t met eten e.d. ?
Ik ben namelijk nogal een grote eter en dat wil nog wel eens voor problemen zorgen . Het voelt immers niet lekker om na een zware fietstraining niet genoeg te kunnen eten. Vorig jaar had ik dat in een Chalet waar ik verbleef in Oz en Oisans. Zij zouden voor het avondeten zorgen. Ze waren echter gewend te koken voor wandelaars (met alle respect) en waren niet berekend op twee hongerige fietsers.
Groeten Rezne
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
hey rezne, ik rijdt ook voor het eerst dit jaar de marmotte en ook via cycletours. Heb ook allerlei vragen maarja we betalen een hoop dus ik we mogen verw88 met 25 jaar ervaring dat ze het perfect voor elkaar hebben.
M.v.g. Kevin
M.v.g. Kevin
Hoi,
Voor dat geld mag je inderdaad wel iets verwachten! Het is nog niet zeker dat ik met cycletours ga. Vorig jaar zat ik in een prachtig Chalet bij Oz en Oisans boven op die berg, echt prachtig (geïnteresseerden kunnen me altijd mailen voor meer details).
Is het ook mogelijk alleen met de cycletours bus mee te rijden en dan de rest zelf regelen?
Groeten Rezne
Voor dat geld mag je inderdaad wel iets verwachten! Het is nog niet zeker dat ik met cycletours ga. Vorig jaar zat ik in een prachtig Chalet bij Oz en Oisans boven op die berg, echt prachtig (geïnteresseerden kunnen me altijd mailen voor meer details).
Is het ook mogelijk alleen met de cycletours bus mee te rijden en dan de rest zelf regelen?
Groeten Rezne
Quoten: Origineel geplaatst door keesje op 14 Januari 2007
Klopt het dat er tijdens de gehele Marmotte maar twee bevoorradingen zijn?En zijn die bevoorradingen een beetje goed verzorgd?Vind ik wel erg weinig voor 174 km met 5000 hm ?
Nee, dat klopt niet.
In 2005 waren er de volgende bevoorradingspunten:
- boven op de Glandon- boven op de Telegraphe- boven op de Galibier- onder aan de Alpe
En dan natuurlijk, als je trek hebt, nog boven op de Alpe, als je gefinished bent.
Klopt het dat er tijdens de gehele Marmotte maar twee bevoorradingen zijn?En zijn die bevoorradingen een beetje goed verzorgd?Vind ik wel erg weinig voor 174 km met 5000 hm ?
Nee, dat klopt niet.
In 2005 waren er de volgende bevoorradingspunten:
- boven op de Glandon- boven op de Telegraphe- boven op de Galibier- onder aan de Alpe
En dan natuurlijk, als je trek hebt, nog boven op de Alpe, als je gefinished bent.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 14 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door keesje op 14 Januari 2007
Klopt het dat er tijdens de gehele Marmotte maar twee bevoorradingen zijn?En zijn die bevoorradingen een beetje goed verzorgd?Vind ik wel erg weinig voor 174 km met 5000 hm ?
Nee, dat klopt niet.
In 2005 waren er de volgende bevoorradingspunten:
- boven op de Glandon- boven op de Telegraphe- boven op de Galibier- onder aan de Alpe
En dan natuurlijk, als je trek hebt, nog boven op de Alpe, als je gefinished bent.
O ja, ook nog onder aan de Galibier (dus na het korte stukje afdaling) in Valloire.
Quoten: Origineel geplaatst door keesje op 14 Januari 2007
Klopt het dat er tijdens de gehele Marmotte maar twee bevoorradingen zijn?En zijn die bevoorradingen een beetje goed verzorgd?Vind ik wel erg weinig voor 174 km met 5000 hm ?
Nee, dat klopt niet.
In 2005 waren er de volgende bevoorradingspunten:
- boven op de Glandon- boven op de Telegraphe- boven op de Galibier- onder aan de Alpe
En dan natuurlijk, als je trek hebt, nog boven op de Alpe, als je gefinished bent.
O ja, ook nog onder aan de Galibier (dus na het korte stukje afdaling) in Valloire.
Eten kun je in mijn ogen het best zelf meenemen, zeker als je op gells rijdt geen enkel probleem. Je hoeft dan alleen te stoppen voor water/energydrank. Het is vaak druk op de bevooradingsposten, zeker als je een hoog startnummer. Soms is het eten zelfs al op. Ze hebben ook vaak "vreemde" dingen in mijn ogen zoals gekke snoepjes en vijgen.
Dit is kritiek die elk jaar weer terugkeert, dus wees gewaarschuwd.
Dit is kritiek die elk jaar weer terugkeert, dus wees gewaarschuwd.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 14 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door keesje op 14 Januari 2007
Klopt het dat er tijdens de gehele Marmotte maar twee bevoorradingen zijn?En zijn die bevoorradingen een beetje goed verzorgd?Vind ik wel erg weinig voor 174 km met 5000 hm ?
Nee, dat klopt niet.
In 2005 waren er de volgende bevoorradingspunten:
- boven op de Glandon- boven op de Telegraphe- boven op de Galibier- onder aan de Alpe
En dan natuurlijk, als je trek hebt, nog boven op de Alpe, als je gefinished bent.
Als je trek hebt? Hehe als ik gefinished ben zullen ze de spaghetti en dat soort zooi niet meer aan kunnen slepen!
Quoten: Origineel geplaatst door keesje op 14 Januari 2007
Klopt het dat er tijdens de gehele Marmotte maar twee bevoorradingen zijn?En zijn die bevoorradingen een beetje goed verzorgd?Vind ik wel erg weinig voor 174 km met 5000 hm ?
Nee, dat klopt niet.
In 2005 waren er de volgende bevoorradingspunten:
- boven op de Glandon- boven op de Telegraphe- boven op de Galibier- onder aan de Alpe
En dan natuurlijk, als je trek hebt, nog boven op de Alpe, als je gefinished bent.
Als je trek hebt? Hehe als ik gefinished ben zullen ze de spaghetti en dat soort zooi niet meer aan kunnen slepen!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tijdens een cyclo hang ik een heel klein zadeltasje onder m'n zadel voor een binnenband en bandenlichters, ook stop ik er een papiertje met m'n naam en wat gegevens erin. Daardoor heb ik weer wat meer ruimte in m'n achterzakken, een mobiel hoeft ook niet mee, dus ik kan 3 achterzakken vol met eten stoppen. Het is een makkie om genoeg eten in m'n zakken te stoppen, ondanks er niet zoveel plaats is bij m'n smalle rug. 6 Fruit repen gaan zo in 1 achterzak, in de middelstezak 3 Isostar gelletjes (die zijn dik en groot), en in de andere zak een stuk of wat van die dunne gelletjes die je open moet scheuren.
Ik begin altijd met 2 bidonnen met dorstlesser en/of energie drank. Daarna wordt er meestal 1'tje vervangen door water, want dat krijg je altijd wel en lus je ook altijd.
De vulling van m'n zakken is dus hetzelfde als in een rit-in-lijn, alleen nu sleep ik veel meer mee.
Ik begin altijd met 2 bidonnen met dorstlesser en/of energie drank. Daarna wordt er meestal 1'tje vervangen door water, want dat krijg je altijd wel en lus je ook altijd.
De vulling van m'n zakken is dus hetzelfde als in een rit-in-lijn, alleen nu sleep ik veel meer mee.
Inderdaad, dat lukt makkelijk. Veel renners rekenen 1 gell per uur en nemen alleen dat mee. Zelf word ik die gells wel snel zat, dus neem iets minder gell mee plus nog wat ontbijtkoek; dit krijg ik alleen in het begin nog weg (later niet meer). Wil je alleen op gell rijden neem dan verschillende merken.
Ook niet vergeten: 10 euro voor noodgevallen; bijvoorbeeld als je lek rijdt is het aan te raden een extra bandje te kopen bij een materiaalpost zodat je daarna nog eens lek zou kunnen rijden.
iPodje shuffle past ook nog makkelijk overigens, wel lekker, met name voor de laatste klim. Tevens nog wat pijnstillers, kan ook altijd van pas komen.
Ook niet vergeten: 10 euro voor noodgevallen; bijvoorbeeld als je lek rijdt is het aan te raden een extra bandje te kopen bij een materiaalpost zodat je daarna nog eens lek zou kunnen rijden.
iPodje shuffle past ook nog makkelijk overigens, wel lekker, met name voor de laatste klim. Tevens nog wat pijnstillers, kan ook altijd van pas komen.