Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

smithje
Forum-lid

smithje 11 apr 2009 22:28

Nog snel een aantal pics.

Aanvankelijk wilde ik een Powerarms SL crankstel monteren, maar dat paste helaas niet. Het powercore bracket is te breed / de as van het crankstel te kort. Ook is er geen pressfit adapter op de markt. Sram was dus niet mijn eerste keus, en de Tune kettingbladen had ik reeds bij de Powerarms gekocht.

Stuurpen zou een Rotor S1 worden, maar daarvan heb ik de boutjes stuk gedraaid. Achteraf ben ik wel blij met deze Extralite. Qua gewicht 21 gram lichter, en het ziet er naar mijn mening goed uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Project: TCR 2009 > sub 5.5

simic
Forum-lid

simic 11 apr 2009 22:37

Smithje schreef:
simic schreef:
Smithje schreef:Het is een M/L. Een large zou een kortere stuurpen betekenen. Ik kies nu voor een iets diepere zit ten opzichte van mijn C50, maar het scheelt niet veel.

Eerst een setje lichte klimwieltjes (Extralite Ultraclimb 795 gram), maar daarna inderdaad op zoek naar een set hoge carbon wielen.

Waar heb je die wielen vandaan?

Ze staan op de site van Extralite (nog niet leverbaar), maar je kunt ze al bestellen via http://www.guter-rad-shop.de

Nice, dankjewel.

Mooie foto´s trouwens!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 12 apr 2009 01:00

Zeer fraai! Veel mooier dan de witte waar de Rabo's op koersen. Maar wie weet volgen ze jouw voorbeeld wel en rijdt men volgend jaar op zwarte. (net als vroeger toen men zwarte Colnago's had)
Niets is wat het lijkt..

idske
Forum-lid

idske 12 apr 2009 14:38

W1ll14m schreef:
idske schreef:Ah. Ik heb een tcr advanced 3 besteld in de maat L. Ben zelf 190cm en een binnenbeenlengte van 90cm. Een ML zou mij te klein zijn geweest aangezien ik niet superdiep wil zitten. En met de L kan de stuurpen mooi helemaal tegen het frame aan voor mij. Geen spacertoren dus wat ik op de ML wel gehad zou hebben :)

Ook de L heeft een relatief korte balhoofdbuis. Ik ben ook 190, zadel hoogte 84.5cm vanaf hart bracket, stuur ca. 11cm onder 't zadel en nog heb ik een spacerstack van ca. 2cm (op een Advanced SL ISP, maar de geometrie daarvan is de gelijk aan de Avanced). Een XL zou in mijn geval er mooier uitzien (maar ook nog meer gewicht op 't achterwiel plaatsen).

Klopt dat die ook relatief kort is maar mn huidige fiets heeft een 19cm buis en de giant een 18.5 Komt dus opzich aardig overeen. Ook de bovenbuis komt zowat precies overeen dus hoef ik niet een idioot lange stuurpen te monteren.

Met een ML zou ik 1.5 cm droppen op de balhoofd maar ook 1.5 cm op de bovenbuis. Ik ben geen wedstrijdrijder dus ergkort en diep zitten hoef ik niet... De L komt dus gewoon het mooist uit. Een XL vind ik dan net weer te groot...

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 14 apr 2009 01:05

Smithje schreef:Nog snel een aantal pics.

Erg mooi! Damn, als Giant geen sloping frames had gemaakt dan had ik er zo eentje gekocht! Prijs-kwaliteit verhouding is top en qua innovatie lopen ze ook voorop.

idske
Forum-lid

idske 16 apr 2009 22:02

Zo mijn TCR advanced 3 2009 is ook binnengekomen. Onderstaande foto is hij bijna zo uit de doos.

Ik heb er een ander zadeltje op gezet (selle italia lsr team edition) en mn oude TIME pedaaltjes opgeschroeft. Ik moet nog andere kopen maar ben er nog niet uit wat ik wil.

Heb ook nog SRAM S60 wielen in bestelling staan maar die zijn nog niet binnen.

Het is een maatje L. De spacertoren gaat er uiteraard nog af. Ik heb enkel het stuur even helemaal naar beneden gezet zodat hij dezelfde maten heeft als mn oude racer.

Afbeelding

smithje
Forum-lid

smithje 19 apr 2009 23:49

Mooi hoor Idske, ben benieuwd hoe die SRAM-wielen erin staan. Heb er wel goede reviews over gelezen.
Project: TCR 2009 > sub 5.5

idske
Forum-lid

idske 20 apr 2009 22:05

Hier de fotos met de SRAM S60 wielen.

Op de foto vind ik het niet zo mooi uitkomen maar in het echt is het een plaatje :)
Is ook slecht licht nu en ik ben niet zo bedreven met mn camera dus het moet zo maar even totdat ik tijd vind om betere fotos te maken. De fiets is ook nog lang niet af dus komen nog genoeg updates :)

De banden gingen er ook op als zachte boter, geen bandenlicher aan te pas gekomen! Hoop wel dat ze het goed uithouden want lees wisselende berichten over de ultremo R... We zien wel...

Voor nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet het... Er zit een bel op... Ik word echt gek van het constant roepen naar mensen en met tegenwind horen ze je afentoe niet eens dus dat is wel een doordachte concessie die ik gemaakt heb.

Aankomende updates zijn:
- bidonhouders: 2 x tacx tao black
- wit stuurlint
- afzagen spacertoren
- miniscull zadeltasje voor binnenbandje

Verder dit jaar:
- nieuwe schoenen + pedalen
- fietscomputer (twijfel tussen polar cs400 of een garmin edge 705)

Volgend jaar:
- nieuwe groep (Deze gaat naar mn oude pinarello. Komt een SRAM FORCE voor terug)
- nieuwe stuurpen: 3T ARX team
- nieuw stuur: 3T team dropbar carbon (huidige stuur voelt iets te breed met 44cm)

sl-01
Forum-lid

sl-01 20 apr 2009 22:24

Ziet er goed uit hoor. Leuk verlanglijstje ook. Het zal allemaal mooi bij elkaar gaan passen. Heel veel plezier met je strakke fiets. Zie de volgende update wel verschijnen.
sl-01 = sl01

wivo_6
Forum-lid

wivo_6 20 apr 2009 23:07

Idske, ik vind je nieuwe fiets en de SRAM wielen prachtig maar dat rood... Dat pas echt niet met je fiets!! Ben ik nu jaloers? :rolleye:

idske
Forum-lid

idske 20 apr 2009 23:40

Dat rood is juist om het zwart witte te "breken" en wat ik zeg... in het echt een stuk mooier dan op de foto...

En gelukkig dat smaken verschillen :)

idske
Forum-lid

idske 22 apr 2009 22:47

Zo de nieuwe bidonhouders en het witte stuurlint vandaag even gemonteerd. Was alweer een tijdje geleden dat ik stuurlint had gemonteerd dus is niet top gedaan maar kan het zo vervangen dus no worries :)

Ziet er al meteen een stuk mooier uit met dat witte lint!

Pictures:
Afbeelding
Afbeelding

Op deze foto zie je hoe mooi het carbon van het frame overeen komt met dat van de wielen :) (zie de vork)
Afbeelding

Van het weekend is kijken of ik de spacertoren kan korten... Is beter om met een pijpensnijder te doen toch? En ik begreep ook dat het beter is om een kleine cm er boven uit te laten steken zodat de stuurpen beter grip heeft?

Plaats reactie