Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cristallo problems?

sjezer
Forum-lid

sjezer 27 mar 2006 17:10

Ik las in de Fiets dat Kroon nu zijn wedstrijdprogramma voor een jaar had. Bij Rabo slechts voor enkele weken. Ook heb ik de indruk dat Cervelo meer aan research doet. Met Basso hebben zij een kandidaat tourwinnaar in het gareel. Omdat Cervelo een inhaalslag te maken heeft t.o.v. merken als Trek en Colnago, onderzoeken zij misschien meer. Daar kan Kroon ook profijt van hebben? Daarbij komt nog dat je persoonlijk meer hebt met fiets A, dan met fiets B.

casran
Forum-lid HC

casran 27 mar 2006 20:37

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 27 Maart 2006

Ik las in de Fiets dat Kroon nu zijn wedstrijdprogramma voor een jaar had. Bij Rabo slechts voor enkele weken. Ook heb ik de indruk dat Cervelo meer aan research doet. Met Basso hebben zij een kandidaat tourwinnaar in het gareel. Omdat Cervelo een inhaalslag te maken heeft t.o.v. merken als Trek en Colnago, onderzoeken zij misschien meer. Daar kan Kroon ook profijt van hebben? Daarbij komt nog dat je persoonlijk meer hebt met fiets A, dan met fiets B.

Cervélo vind ik echt een van de opkomende merken hoor... En Riis en CSC zijn op een ongelooflijk gedreven manier met materiaal bezig, bijna als geen andere ploeg.Wat trainingsbegeleiding betreft zijn CSC en Discovery gewoon top: ik denk niet dat Karsten bij Rabo ook zomaar een SRM op z'n fiets meekreeg.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid

pjotr 27 mar 2006 21:25

Bij de buren is het gras altijd groener he..
Anti-Spacers!

sharkman
Forum-lid

sharkman 27 mar 2006 21:48

Geloof niet dat het merk fiets ook maar iets met de prestaties van een ploeg te maken hebben (zeker niet meer dan 5). Als de trainingsmethoden, het moreel en de zaken om het fietsen heen top zijn draait een ploeg beter en wordt er (mits het materiaal goed is) meer gewonnen. De kracht van CSC/ris is dat ze afgeschreven of incomplete renners op een hoger nivo brengen en dat heeft met het materiaal niet echt veel te maken. 
Op enkele renners na (Zabel is een bekende uitzondering) maakt het de meeste renners geen fluit uit waar ze op rijden zolang als het maar heel blijft. Overigens heeft Karsten Kroon (is volgens mij met een lichte wrok bij Rabobank weg gegaan) jaren op een C40/C50 gereden en dat zijn nou net de frame waar veel profs die ik ken na hun carriere voor gekozen hebben (en dan moeten ze het zelf betalen).

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 27 mar 2006 22:34

Geloof niet dat het merk fiets ook maar iets met de prestaties van een ploeg te maken hebben (zeker niet meer dan 5).
Inderdaad eindelijk eens iemand die even de zeepbel doorprikt, de meeste toerfietsers e.d. laten zich veel te veel (mis)leiden door de verhalen in (vak)bladen en wat profs zeggen en schrijven, en waar ze mee rijden.
Een mooi voorbeeld zijn de Spynergy-wielen en het Cinelli spinaci opzetstuurtje ook erg populair bij toerders een paar jaar geleden, verboden door de UCI. En totaal verdwenen ook bij toerfietsers. Als de UCI er weer goedkeur aan zou geven, kwam de Spinaci zeker weer terug in het peleton!!Lijkt mij minder gevaarlijk dan vasthouden aan je schakel-kabeltjes.
En daarmee waarschijnlijk ook bij de toerders, terwijl het ook nu nog gewoon te koop is.
Zo is het ook met fietsmerken, die liften mee op het succes van de profploegs, zo gaat het nu ook met CSC en Cervelo. Hiermee wil ik dus geen afbreuk doen aan de fietsen van Cervelo, die zullen best top zijn.Hetzelfde is gebeurt met Amstrong en Trek een enorme verkoopstijging en naams bekendheid.
Maar als CSC, niet op de Cervelo's had gereden hadden waarschijnlijk vele nooit naar dit merk omgekeken.
Musseeuw verklaarde bij Mapei na zijn overwinning in Parijs-Roubaix, dat dit te danken was aan zijn C40 en het fantastische ontwerp van Colnago, in dienst van Domo was de Merckx fiets en het fantastische ontwerp van deze fiets, ik bedoel maar!
Bedenk wel dat profs "gedwongen" worden qua keuze van materiaal, en dat wij daar gelukkig vrij in zijn !!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 mar 2006 22:40

Idd, koop gewoon een FAT Road Prject SL met Ultegra voor 1050 euro, een setje 2e hands Lightweights erin en je hebt technisch gezien de beste fiets die je maar kan krijgen voor 3000 euro
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC

casran 28 mar 2006 22:44

Bij Rabobank zijn er blijkbaar 4 frametypes in de ploeg... ongezien veel.
De Cristallo, hier van Jan Boven:

De C50, hier van Marc de Maar:

Heel zelden gezien bij de profs, de Colnago President, hier van Graeme Brown:

En daarnaast zegt Erik Dekker nog dat hij een Extreme-C zal krijgen / gekregen heeft.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 28 mar 2006 23:20

ik denk dat het een trend aan het worden is bij meerdere ploegen. er zijn van merk x verschillende framesets beschikbaar en de renner kan naar eigen believen het frame kiezen dat het best bij hem past. goede zaak toch.
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC

casran 28 mar 2006 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 28 Maart 2006

ik denk dat het een trend aan het worden is bij meerdere ploegen. er zijn van merk x verschillende framesets beschikbaar en de renner kan naar eigen believen het frame kiezen dat het best bij hem past. goede zaak toch.

1. Verzorg uw post eens... Wat een hoop schermvervuiling staat daar nu in, zie eens!
2. Voorts strookt je vermoeden niet met de realiteit hoor. Momenteel is het nog steeds zo dat merken renners per se op een bepaald frame willen zetten (misschien met uitzondering van Cervélo bij CSC; Sharkman kan dit misschien bevestigen: bij CSC worden de renners op de fiets gezet die hen het best ligt).Bij Rabobank is het wel even anders gegaan, nl. de renners kregen allemaal een fiets, waarna sommigen dan weer zijn gaan wisselen omdat ze iets anders wilden... met een hoop ombouwwerk tot gevolg. Ik kan je zeggen dat de mechaniekers er niet mee konden lachen. Bij Davitamon-Lotto is het ook op zo'n ongelukkige manier gegaan: noodgedwongen zijn renners naar een ander frame gaan uitkijken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2006 01:15

nzinnig en beledigend bericht van "koers" verwijderd.
@Dutchflandrien, probeer een beetje het quoten te beperken, de topics zijn hier al lang door de 30 berichten per pagina, maak ze dus niet nog langer als het niet nodig is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 29 mar 2006 20:09

Davitamon-Lotto is het ook op zo'n ongelukkige manier gegaan: noodgedwongen zijn renners naar een ander frame gaan uitkijken.
[/QUOTE]

tjonge tjonge wat een zeveraar ben jij toch, kijk maar eens goed naar de dav-lotto ploeg. er rijden er meer dan genoeg op een damocles. Noodgedwongen!!!!!!
RIDLEY the speed weapon

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 29 mar 2006 22:46

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 29 Maart 2006

Davitamon-Lotto is het ook op zo'n ongelukkige manier gegaan: noodgedwongen zijn renners naar een ander frame gaan uitkijken.
[/QUOTE]tjonge tjonge wat een zeveraar ben jij toch, kijk maar eens goed naar de dav-lotto ploeg. er rijden er meer dan genoeg op een damocles. Noodgedwongen!!!!!!

Hoi,
Moet je het nu weer op een persoonlijke aanval gooien?
We zijn je gezeik hier ondertussen meer dan spuugzat.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie