Op welke banden rijden onze forum leden
-
- Forum-lid
Oh, Conti 4Season 25mm, rij eigenlijk nooit lek, wel zo fijn.
-
- Forum-lid
Schwalbe one 25 mm voor training en koers. Bevalt me goed alleen ik heb er nog niet mee in de regen gereden.
Maak joe woar
Ik rijd sinds 1,5 maand met de 23mm Mavic Yksion Pro Griplink en Powerlink combinatie. De Powerlink (achterband) heeft een relatief zachte compound, maar als combinatie geeft het bijzonder veel grip. In de regen/ op nat wegdek heb ik ook veel vertrouwen in deze combinatie gekregen. Ik heb niet ervaren te glijden dan wel het (zwabberende) gevoel een bocht niet te kunnen halen. Uitstekend voor het betere gooi- en smijtwerk in bijvoorbeeld criteriums.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het eindresultaat is inderdaad hetzelfde en het is de fout van de coureur zelve. Daarentegen, niet vermeld maar vergeleken met mijn ervaringen met banden van andere fabrikanten onderscheidt de betreffende bandencombinatie zich positief op de genoemde punten.
Tevens, in mijn voorgaande post verwijst het (zwabberende) gevoel in de regen/ op nat wegdek naar een zijdelingse beweging van het achterwiel als gevolg van tractie verlies. En met glijden in mijn voorgaande post verwijs ik naar het voorwiel en het gevoel de gewenste lijn niet vast te kunnen houden in een bocht.
Tevens, in mijn voorgaande post verwijst het (zwabberende) gevoel in de regen/ op nat wegdek naar een zijdelingse beweging van het achterwiel als gevolg van tractie verlies. En met glijden in mijn voorgaande post verwijs ik naar het voorwiel en het gevoel de gewenste lijn niet vast te kunnen houden in een bocht.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Hoeveel koersen met inzet rij je zo op een jaar in de regen? Ik rij zowat om de andere dag, en sinds maart ben ik misschien 1 keer nat geworden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Banner denkt dat er nog veel aan te doen is als de boel glijdt in de regen dan ga je gewoon. Met een slippertje van het achterwiel kan je nog wegkomen, maar als het voorwiel gaat dan is er geen redden meer aan. Een bocht niet houden in de regen ligt niet aan de banden, maar aan het feit dat je niet genoeg durft te sturen. Als je harder in stuurt en je glijdt onderuit, dan lag het aan gebrek aan grip van de banden.
- de zwarten
- Forum-lid HC
grip in nat weer... Ik heb 5000km dit jaar, om de 2 dagen gereden, en misschien 2 keer in nat gereden voor in totaal 100km. Lijkt me eigenlijk een non-issue, dat nat weer?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
GP4000 S II
Zeer tevreden.
Heb vandaag na 6.500 voor het eerst mijn achterband vervangen. Was nu helemaal versleten. Heb voor dezelfde band liggen en die is nog niet versleten. Eens kijken of die de 10K kan halen.
Zeer tevreden.
Heb vandaag na 6.500 voor het eerst mijn achterband vervangen. Was nu helemaal versleten. Heb voor dezelfde band liggen en die is nog niet versleten. Eens kijken of die de 10K kan halen.
-
- Forum-lid
Grappig, na 12.000 km als voorband had ik het wel gezien. Toen nog 1500 km als achterband. Ben benieuwd hoever jij komt.rudi assauer schreef:GP4000 S II
Zeer tevreden.