Scott
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 November 2005
ik ben 1.89 met dezelfde binnenbeenlengte en rijdt op een XL (120 mm stuurpen en 19 cm zadelpen) zie niet in waarom deze jou niet zou passen. Denk dat je gewoon eens op een XL moet passen.
ik ben 1m89 met +/- 92,6 binnenbeenlengte en heb een XXL met 120 stuurpen.Misschien is die FM van jou niet echt op de hoogte van de juiste maatvoeringen ?Voor ons kies je wat je wil hé, we geven je alleen maar wat raad mee
ik ben 1.89 met dezelfde binnenbeenlengte en rijdt op een XL (120 mm stuurpen en 19 cm zadelpen) zie niet in waarom deze jou niet zou passen. Denk dat je gewoon eens op een XL moet passen.
ik ben 1m89 met +/- 92,6 binnenbeenlengte en heb een XXL met 120 stuurpen.Misschien is die FM van jou niet echt op de hoogte van de juiste maatvoeringen ?Voor ons kies je wat je wil hé, we geven je alleen maar wat raad mee
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05 aug 2005 22:13
Jah, ik mocht nog inruilen dus morgen ff telefoontje geven, bedankt alvast ( hoop ik :p)
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 November 2005
een L is altijd te klein, die fietsenmaker kan niet meten! (of je moet extreem korte armen hebben).
"Pfff, dat "limited" is ook een grap onderhand "
Zal over de nieuwe voor 2006 gaan.....
Ik denk toch een "oude" limited te hebben. Heb er wel een foto van maar kan hem hier niet plaatsen? Maar hoeveel zouden er gemaakt zijn?
een L is altijd te klein, die fietsenmaker kan niet meten! (of je moet extreem korte armen hebben).
"Pfff, dat "limited" is ook een grap onderhand "
Zal over de nieuwe voor 2006 gaan.....
Ik denk toch een "oude" limited te hebben. Heb er wel een foto van maar kan hem hier niet plaatsen? Maar hoeveel zouden er gemaakt zijn?
Terug van de "opendeurdag"(taalkundig verkeerd,maar algemeen gebruikt) bij Scott.Een praatje gemaakt met een werknemer en de(Benelux) invoerder en ze vertelden me dat er tot nu toe,dit jaar, geen enkel carbon raceframe is geretourneerd met breuken of scheuren.Commercie of realiteit? De integriteit en persoonlijkheid van de invoerder kennende leek me het laatste zeker aanvaardbaar.
Sportieve groeten.
Sportieve groeten.
In de benelux weet ik niet (eentje staat er wel op de nominatie) maar officieel wordt het merk hier pas ruim een jaar actief geleverd. Ikzelf heb er tot op heden (in vier jaar tijd) twee moeten retourneren maar ook dat is gezien het aantal verkochte zeer minimaal zeker gezien het gewicht van het frame en de op sommige punten kritische montage.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 05 November 2005
In de benelux weet ik niet (eentje staat er wel op de nominatie) maar officieel wordt het merk hier pas ruim een jaar actief geleverd. Ikzelf heb er tot op heden (in vier jaar tijd) twee moeten retourneren maar ook dat is gezien het aantal verkochte zeer minimaal zeker gezien het gewicht van het frame en de op sommige punten kritische montage.
Ik zal er ook één moeten retourneren vrees ik
ps : als je aan een invoerder zegt dat je een breuk hebt dan ben je altijd de 1ste hoor waarvan ze dat horen, ze hebben dat nog "nooit meegemaakt". Het blijft materiaal en is nu eenmaal niet altijd feilloos.Waarom doen ze er dan zo onnozel over ?
ps : zouden ze bij Ridley ook zeggen, nog niet meegemaakt ?
In de benelux weet ik niet (eentje staat er wel op de nominatie) maar officieel wordt het merk hier pas ruim een jaar actief geleverd. Ikzelf heb er tot op heden (in vier jaar tijd) twee moeten retourneren maar ook dat is gezien het aantal verkochte zeer minimaal zeker gezien het gewicht van het frame en de op sommige punten kritische montage.
Ik zal er ook één moeten retourneren vrees ik
ps : als je aan een invoerder zegt dat je een breuk hebt dan ben je altijd de 1ste hoor waarvan ze dat horen, ze hebben dat nog "nooit meegemaakt". Het blijft materiaal en is nu eenmaal niet altijd feilloos.Waarom doen ze er dan zo onnozel over ?
ps : zouden ze bij Ridley ook zeggen, nog niet meegemaakt ?
Het is niet mijn bedoeling hier een discussie over waar/onwaar ivm het retourneren van Scott (carbon raceframes)te lanceren.De expertise waarover sommige forumleden beschikken (en welke ze belangloos met leken delen )staat buiten kijf.Het vervallen in eeuwige dicussies-Campa vs Shimi als modelvoorbeeld- doet mij soms huiveren en ik wil niet de man van het 'grote gelijk' zijn.Wat ik mijn mail van gisteren schreef was de weergave van een gesprek met dhr Eddie De Wit van Scott Sportech Benelux waarin hij me vertelde dat er dit jaar(2005) -(Sharkman) en tot op heden-(TS -Biker )- geen frames waren geretourneerd.Het is echt niet mijn intentie om deze bovengenoemde en fel gewaardeerde leden tegen de haren in te strijken dat ik terug kom op deze zaak, maar enkel om duidelijk te maken wat er me gisteren precies werd verteld in Kortenberg.
Met sportieve groeten
Met sportieve groeten
Om het geheel te nuaceren: de mijne kwamen/komen niet via de importeur van de Benelux (ben al heel wat langer bezig met Scott) dus wat mij betreft kan hij gelijk hebben. Gezien het aantal verkochte Cr1 is het percentage klachten echt miniem, daar scoren vrijwel alle andere merken aanmerkelijk minder.
Pluspunt is dat er de problemen zonder morren supersnel (binnen een week) op waren gelost en dat is wat echt telt.
Pluspunt is dat er de problemen zonder morren supersnel (binnen een week) op waren gelost en dat is wat echt telt.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 November 2005
Om het geheel te nuaceren: de mijne kwamen/komen niet via de importeur van de Benelux (ben al heel wat langer bezig met Scott) dus wat mij betreft kan hij gelijk hebben. Gezien het aantal verkochte Cr1 is het percentage klachten echt miniem, daar scoren vrijwel alle andere merken aanmerkelijk minder.
Pluspunt is dat er de problemen zonder morren supersnel (binnen een week) op waren gelost en dat is wat echt telt.
Jullie zijn het toch allemaal eens met elkaar, of begrijp ik het nu verkeerd ?
Om het geheel te nuaceren: de mijne kwamen/komen niet via de importeur van de Benelux (ben al heel wat langer bezig met Scott) dus wat mij betreft kan hij gelijk hebben. Gezien het aantal verkochte Cr1 is het percentage klachten echt miniem, daar scoren vrijwel alle andere merken aanmerkelijk minder.
Pluspunt is dat er de problemen zonder morren supersnel (binnen een week) op waren gelost en dat is wat echt telt.
Jullie zijn het toch allemaal eens met elkaar, of begrijp ik het nu verkeerd ?
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 21 Oktober 2005
Waar zijn de spaken in de Lightweight wielen van gemaakt? Ik heb ze net op Bikemotion voor het eerst in het echt gezien en kan het materiaal niet helemaal thuis brengen.
Super fiets!
De uitleg op de CarbonSports website:
@ TS-Biker: Stefan Behrens vroeg me dat soort foto's te verwijderen van WW-forum. Part of the LW secret, lol.
is dit hetzelfde als pbo bij spinergy? ik heb namelijk spinergy stealth wielen en dat zijn ook een soort carbon spaken.
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 21 Oktober 2005
Waar zijn de spaken in de Lightweight wielen van gemaakt? Ik heb ze net op Bikemotion voor het eerst in het echt gezien en kan het materiaal niet helemaal thuis brengen.
Super fiets!
De uitleg op de CarbonSports website:
@ TS-Biker: Stefan Behrens vroeg me dat soort foto's te verwijderen van WW-forum. Part of the LW secret, lol.
is dit hetzelfde als pbo bij spinergy? ik heb namelijk spinergy stealth wielen en dat zijn ook een soort carbon spaken.
Vandaag kwam er een nieuwe klant bij mij een vork kopen, het was voor een Scott CR1 die hij +/- 2 maanden geleden had gekocht via het internet.Nadat ik hem vroeg waarom hij een andere vork nodig had, bleek er vanalles mis te zijn met zijn aankoop.
Hij had de fiets in LIER gekocht, is hier nog gepasseerd die internetkoop van die CR1 !!!
vork bleek na demontage gebarsten te zijn !De zadelpen is niet meer uit het frame te krijgen, zelfs niet met de laatste oplossing "de bankvijs". Ze gaan nu met een speciaal cnc freesmachien de zadelpen proberen dunner te maken maar als je het mij vraagt ziet het er niet goed uit !
Nu weten jullie waarom die CR1 zo goedkoop was.
De koper had de verkoper ook gevraagd of hij hem terug mocht monteren met nieuwe kabels etc. maar die repliceerde vrolijk "verkocht is verkocht"
wordt ik van zulke types !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij had de fiets in LIER gekocht, is hier nog gepasseerd die internetkoop van die CR1 !!!
vork bleek na demontage gebarsten te zijn !De zadelpen is niet meer uit het frame te krijgen, zelfs niet met de laatste oplossing "de bankvijs". Ze gaan nu met een speciaal cnc freesmachien de zadelpen proberen dunner te maken maar als je het mij vraagt ziet het er niet goed uit !
Nu weten jullie waarom die CR1 zo goedkoop was.
De koper had de verkoper ook gevraagd of hij hem terug mocht monteren met nieuwe kabels etc. maar die repliceerde vrolijk "verkocht is verkocht"
wordt ik van zulke types !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!