Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

daveke
Forum-lid

daveke 26 mar 2007 02:17

Continental GP4000 S met een Bontrager XXX Lite butyltje, ik durf rustig te stellen dat je er bijna nooit lek op rijdt.. daar staat de GP4000 trouwens al bekend om en de nieuwe S-versie loopt als een trein. Niks anders meer voor mij!
Science of Performance!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 26 mar 2007 02:57

Hoi,
@Morel: Blij te horen dat er nog iemand zo over denkt. Ik krijg meer en meer de indruk dat voor velen al dan niet lekrijden het summum van een band is terwijl dat voor mij en blijkbaar ook voor jou dus, maar bijzaak is. Het mag natuurlijk niet te gortig worden maar mijn ervaring leert me dat die brekerlagen en andere kunstgrepen het rijgedrag van die banden vaak verbrodt en als je pech hebt rij je toch net zo goed lek. Dat men bij zulke banden het verschil tussen een butyltje of een latexje niet merkt kan ik best begrijpen, ze zijn er gewoon te stijf voor en vaak maakt men dan nog de fout om de bandjes veel te hard op te pompen wat het alleen maar slechter maakt.
Wat Pariba betreft, de Evolution heb ik ook nog gekend maar naast het setje 25mm bandjes dat hier in de buurt bij de FM nog ergens rondwaart vrees ik dat het einde latijn is. De Revolution is voor mij de best band voor dagelijks gebruik, de Revolution K lijkt dan weer of ie van een andere wereld komt. Raar maar waar. De Criterium is een topbandje zo veel is duidelijk maar ja, beetje slijtig.
Wat rolstoelbanden betreft (Revolution), denk ik dat Fiets alweer de bal misslaat want het overgrote deel van rolstoelen rijdt namelijk op tubes en ook het wiel is van een ander formaat. Tot daar aan toe, de band is er niet slechter om en hij is trouwens ook in vol zwart te krijgen. Ik leg de Criterium  meestal vooraan, de Revolution achter. Kwestie van en wat gewicht te sparen en de slijtage wat te drukken.
Voor wie dan weer niet op een gram kijkt en graag supercomfortabel rijdt is er nog altijd het latex binnenbandje van Pariba, nog echt oude stijl dus niet gepigmenteerd. Beetje zwaar met zo ongeveer 100g maar rijdt hemels en is onverwoestbaar. De Vredestein latexjes zijn ongeveer half zo zwaar maar uiteraard dunner en dat voel je.
Hoedanook, wie dit soort banden smaken kan doet er goed aan ook eens de Gommitalia en Veloflex te proberen. Dit zijn de firmas die wereldwijd bekend stonden (nog steeds trouwens) om hun bijzonder goede tubes dus die weten best wat een bandje is....
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 27 mar 2007 00:02

Gerardo, ik hoop toch echt dat je 78 kg bent en geen 78 km -----------------Hahahah, ja Havana, Scherp gezien! 78 kg schoon aan de haak!

Gerardo

mca2
Forum-lid

mca2 19 mei 2007 03:00

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 26 Maart 2007
[...]
mijn ervaring leert me dat die brekerlagen en andere kunstgrepen het rijgedrag van die banden vaak verbrod
[...]
De Revolution is voor mij de best band voor dagelijks gebruik, de Revolution K lijkt dan weer of ie van een andere wereld komt. Raar maar waar
[...]
Voor wie dan weer niet op een gram kijkt en graag supercomfortabel rijdt is er nog altijd het latex binnenbandje van Pariba, nog echt oude stijl dus niet gepigmenteerd. Beetje zwaar met zo ongeveer 100g maar rijdt hemels en is onverwoestbaar.
[...]

Die Revolution K is met anti-lek strip dus dat zal een deel van het verschil zijn. Wat voor binnenband heb jij trouwens in je Pariba's zitten?

Ik heb eens zitten kijken naar die Pariba binnenbanden maar die zie ik nergens te koop, alleen de buitenbanden (provolution, revolution, criterium) staan op diverse webshops. Kortom, wie weet waar ik een setje Revolutions met bijbehorende Pariba binnenbanden kan kopen? Een 'echte' winkel in de buurt van Leiden mag ook.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 19 mei 2007 12:19

ik rijd zo'n 3 jaar michelin pro race. Alleen lijkt het mij dat de pro 2 race veel fragieler is dan de oude pro. Ik rijd veel regelmatiger lek de laatste tijd en dat terwijl ik na elke rit met een spijkertje de banden na ga om de steentjes eruit te wippen. De band zelf is binnen een redelijk kortetijd een soort gatenkaas. Ok, 4000 km voordat het canvas komt lukt net. (frans asfalt)
Ik las over de veloflex in deze discussie maar het aantal mensen dat hieraan refereerden was laag maar wel schijnbaar tevreden. Voordat ik 4 banden ga bestellen zou ik graag wat meer weten over verslijten en lekrijden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 19 mei 2007 15:23

Quoten: Origineel geplaatst door mca2 op 19 Mei 2007

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 26 Maart 2007

[...]mijn ervaring leert me dat die brekerlagen en andere kunstgrepen het rijgedrag van die banden vaak verbrod[...]De Revolution is voor mij de best band voor dagelijks gebruik, de Revolution K lijkt dan weer of ie van een andere wereld komt. Raar maar waar[...]Voor wie dan weer niet op een gram kijkt en graag supercomfortabel rijdt is er nog altijd het latex binnenbandje van Pariba, nog echt oude stijl dus niet gepigmenteerd. Beetje zwaar met zo ongeveer 100g maar rijdt hemels en is onverwoestbaar.[...]

Die Revolution K is met anti-lek strip dus dat zal een deel van het verschil zijn. Wat voor binnenband heb jij trouwens in je Pariba's zitten?Ik heb eens zitten kijken naar die Pariba binnenbanden maar die zie ik nergens te koop, alleen de buitenbanden (provolution, revolution, criterium) staan op diverse webshops. Kortom, wie weet waar ik een setje Revolutions met bijbehorende Pariba binnenbanden kan kopen? Een 'echte' winkel in de buurt van Leiden mag ook.

Hoi,
De Pariba latex bibas zal een FM wel kunnen bestellen bij Veltec. Zoniet, in orde van persoonlijke voorkeur, kan je nog Vredestein (natuurlatex en een stuk lichter dan Pariba), Vittoria, Michelin, Conti, Deda Tre of Schwalbe latex proberen te vinden.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

koen88
Forum-lid

koen88 19 mei 2007 21:05

Heeft er ook iemand ervaring met Bontrager X Lite banden? Heb afgelopen week een setje gekocht maar nog niet gemonteerd. Rij nu nog met Vittoria Rubino's. Die Bontrager banden voelen trouwens wel erg glad.. Zit geen profiel op..

kobest5
Forum-lid

kobest5 23 mei 2007 00:22

voor lekloze ritten cordo kennemer 400gr misschien een beetje zwaar,maar minstens10000km fietsplezier zonder lekrijden.heb al 5collega's die met dezebandenrijden en er is zelfs iemand bij met 12000kmen 1maal lek prijs 19.95 te verkrijgen bij een profil winkel

woutre
Forum-lid

woutre 23 mei 2007 14:03

Heb nu Panaracer Stradius Elite Z, maar deze banden hebben niet echt veel grip in de bochten. Al wel zo'n 700 km lekvrij.

IBAN
Forum-lid

IBAN 23 mei 2007 15:36

Ben op zoek naar een bandje dat lekker rolt, niet teveel weegt, maar nog belangrijker: Een bandje dat ook nog een beetje aan het asfalt plakt met regen, of als het wegdek nat is!! Heb nu vittoria rubino pro. Op zich prima bandje alleen de grip bij natte weersomstandigheden laat nogal te wensen over! iemand een goede tip aangezien ik mijn in bestelling staande ultremo's zo 1,2,3 niet zie verschijnen!!!

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 23 mei 2007 15:38

ultremo

mr.scott
Forum-lid

mr.scott 23 mei 2007 15:56

Mijn favoriet : veloflex black (no question)
gtn

Plaats reactie