Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 jul 2005 22:53

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 02 Juli 2005


OK net hotel geboekt voor 14 t/m 16 september. La Garance in st Colombe ( Bedoin ). Ik neem mijn broertje mee 70 kilo die me 89 kilo ongetwijfeld drie keer door mijn kader gaat fietsen maar c'est pas grave. Vorig jaar 2:05 voorjaar 2005 1:47 ik moet nu onder de 1:45 binnen komen. Ik heb tenslotte niet voor niks KARTON klim wielen gekocht. Man wat heb ik er een zin in en MEN wat krijg ik weer een spijt als ik in het bos op 10% naar boven hark met mijn hork pion 39/27 gestoken HAHAHA beter 2 tandjes over dan 1 te weinig. Ik schat mijn broertje in op 1:30, hij krijgt de hotel overnachting cadeau voor zijn verjaardag. Hij moet dan wel het nodige kopwerk verrichten voor zijn OUWE broer.
....


Leuk. Mooie foto's! 
Heb je met jouw Xentis wielen geklommen? En zo ja, hoe was dat??
Best een mistige dag precies... wanneer was het precies? Temperaturen, beneden en boven, enig idee?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 03 jul 2005 00:41

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 02 Juli 2005
SORRY voor de LOEMP GROTE FOTOS, ik ben niet zo handig met peezees







Je kunt ze heus wel resizen in Paint of Irfanview or whatever je gebruikt om je foto's te bekijken.

Als je zulke grote foto's wil tonen kun je ook alleen de url geven .

Toertocht Deurne
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 03 jul 2005 10:00

He Casran,
Was mijn eerste keer 20 october 2005 16:00. In bedoin was het +/- 16 graden met flinke wind. In het hotel was een duitser de vorige dag bij 1200mtr omgekeerd ivm te secht weer dus gelukkig veel kleding meegenomen. Op de weg naar boven heb ik geen andere fietser gezien alleen 2 auto's die met een vinger naar het voorhoofd wijsden. Op een gegeven moment lag er sneeuw en zag ik nog maar een paar meter. Beneden waaaide het aardig maar op de vlakke stukken waaide ik echt uit mijn broek, ook wind mee gelukkig.  Ik ben een aantal keren gestopt om extra kleding aan te doen. Ik had het Tommy Simpson beeld niet eens gezien omdat het te mistig was. Bij 1200 meter heb ik veel lol gehad aan de duitser waarvan ik wist dat hij gisteren was omgedraaid " Aber das nicht ". Ik weet bijna zeker dat het boven vroor. Polar gem temp 13cel.
Het ergste was de afdaling te koud om te remmen en ik zag geen HOL !  Gelukkig wel WK'er Tommy kunnen groeten. 3 keer gestopt om mijn handen op te warmen.
Ik heb nog niet geklommen met de Xentisen maar het zal wel helpen, als er maar niet zo idioot veel wind staat.  T blijft toch het mooiste als je het niet voor niks krijgt.
http://img76.imageshack.us/img76/5476/m ... 0525hp.jpg
Mooi man als je berg zo ziet liggen, je weet dat het aan het spoken is maar je hoopt dat hij je vriend wordt.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 11:41

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 03 Juli 2005


He Casran,
Was mijn eerste keer 20 october 2005 16:00. In bedoin was het +/- 16 graden met flinke wind. In het hotel was een duitser de vorige dag bij 1200mtr omgekeerd ivm te secht weer dus gelukkig veel kleding meegenomen. Op de weg naar boven heb ik geen andere fietser gezien alleen 2 auto's die met een vinger naar het voorhoofd wijsden. Op een gegeven moment lag er sneeuw en zag ik nog maar een paar meter. Beneden waaaide het aardig maar op de vlakke stukken waaide ik echt uit mijn broek, ook wind mee gelukkig.  Ik ben een aantal keren gestopt om extra kleding aan te doen. Ik had het Tommy Simpson beeld niet eens gezien omdat het te mistig was. Bij 1200 meter heb ik veel lol gehad aan de duitser waarvan ik wist dat hij gisteren was omgedraaid " Aber das nicht ". Ik weet bijna zeker dat het boven vroor. Polar gem temp 13cel.
Het ergste was de afdaling te koud om te remmen en ik zag geen HOL !  Gelukkig wel WK'er Tommy kunnen groeten. 3 keer gestopt om mijn handen op te warmen.
Ik heb nog niet geklommen met de Xentisen maar het zal wel helpen, als er maar niet zo idioot veel wind staat.  T blijft toch het mooiste als je het niet voor niks krijgt.
http://img76.imageshack.us/img76/5476/m ... 0525hp.jpg
Mooi man als je berg zo ziet liggen, je weet dat het aan het spoken is maar je hoopt dat hij je vriend wordt.


Wow... in zo'n barre omstandigheden ben ik hem nog nooit opgereden!  Wel eens aan de Col de Madeleine vanuit La Chambre in de Alpen begonnen toen een hevig onweer met bliksems en stortbuien uitbrak. Toen onverrichterzake terug moeten afdalen, want geen zin om op 2000m in een open vlakte tussen bliksems te slalommen... de afdaling ging even traag als het klimmen want door de vele regen was de weg een half riviertje geworden.
Enne... je bedoelt wrslk oktober 2004.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 03 jul 2005 16:52

Zoals een wijs man op dit forum altijd gebruikt. " Pijn is voor even, opgeven voor altijd ". Soms kun je beter opgeven en dat doet ook pijn. 
Jammer dat ik " nog ????? not " niet in jouw tempo de Ventoux op kan hengsten. Ik zag je uitslag op internet staan, indrukwekkend ! Ik zou je adres en naam iets discreter gebruiken, straks is je schuurtje leeg...... je weet het nooit... mooie raspaardjes, zorg er goed voor.
Un saludo
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 07 jul 2005 22:51

ik ben net een uurtje terug uit zeeland en morgen ochtend ga ik voor 4 weken naar vaison (la romeine)(5km van de MV) en dan de mont ventoux een paar keer beklimmen  over een maandje horen jullie wel welke tijd het is geworden...

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 07 jul 2005 23:00

Succes Remi, ik hoop dat je de 1:30 haalt.
Prettige vakantie in ieder geval, en we horen het wel

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 08 jul 2005 00:41

Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 07 Juli 2005


Succes Remi, ik hoop dat je de 1:30 haalt.
Prettige vakantie in ieder geval, en we horen het wel

ja ik hoop het ook! en idd 6 augustus ben ik terug en zal ik een verslagje maken, en ik hoop dat jullie mijn tijd geloven!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 jul 2005 00:44

Veel plezier, fiets ze!

En ook een keer vanaf de marmeren streep in Bedoin meten he!

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 08 jul 2005 01:53

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 07 Juli 2005

Veel plezier, fiets ze!En ook een keer vanaf de marmeren streep in Bedoin meten he!

haha nu begint het al! tuuuurlijk doe ik het vanaf de streep en niet 5 km later

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 jul 2005 02:21

Ja, maar ik bedoel niet alleen vanuit Malaucene...

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 08 jul 2005 11:07

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 Juli 2005

Ja, maar ik bedoel niet alleen vanuit Malaucene...

okej

Plaats reactie