Eendagsvlieg is wellicht overdreven maar Dhaenens, Vainsteins en Astarloa waren toch wel "mindere goden" en Brochard was ook geen groot winnaar.amclassic-fan schreef:Welke wereldkampioen van de afgelopen 20 jaar was een 1 daagsvlieg?
WK 2011 Kopenhagen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
we hebben ook nooit een echt klimparcours als WK.. enigszins is dat best vreemd.. de mannen als contador, de schlecks en andere klimmers moet dus altijd WK worden op een parcours dat niet echt op hun lijf geschreven is..
Ik vind een parcours als kopenhagen prima.. dat is ook koers.. het ene jaar een heel zware koers, het jaar erna minder zwaar, maar juist snel.
Ik vind een parcours als kopenhagen prima.. dat is ook koers.. het ene jaar een heel zware koers, het jaar erna minder zwaar, maar juist snel.
Dhaenens was een subtopper en degelijk coureur, Vainsteins was één of twee seizoenen een goede eendagscoureur astarloa heeft ook een paar sterke jaren gereden en brochard kon klimmen, hardrijden en tijdrijder en was dus ook een meer dan degelijk renner.timo2.0 schreef:Eendagsvlieg is wellicht overdreven maar Dhaenens, Vainsteins en Astarloa waren toch wel "mindere goden" en Brochard was ook geen groot winnaar.amclassic-fan schreef:Welke wereldkampioen van de afgelopen 20 jaar was een 1 daagsvlieg?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Tja, dat is iets meer voorbereiding dan "wat fietsen en kletsen" zoals van Vliet schijnt gezegd te hebben gedaan.afrit13 schreef:Over toewijding gesproken..... Cavendish vertelde in een interview op Sporza, dat het Britse Team al sinds de bekendmaking van het parcours in Kopenhagen (3 jaar terug), al bezig was met dit WK. Ze zijn toen al om de tafel gaan zitten welk team zo nodig hadden, met welke rijders.
En hij vertelde ook dat al de Britse renners in allerlei koersen punten bij elkaar hadden gereden om er voor te zorgen dat ze met zoveel mogelijk man aan de start van het WK zouden mogen staan. Dus de titel van Cavendish is dus ook het resultaat van 3 jaar lang als team aan één doel werken.
En we weten allemaal waardoor Virenque zo hard kon fietsen. Die injectie van destijds had helemaal niets te maken met vitamines. En niet alleen Virenque reed geinjecteerd. Heel Festina reed als de bliksem.
Wil je die opmerking over Brochard nu nog een keer maken of zie je er maar van af?
Wil je die opmerking over Brochard nu nog een keer maken of zie je er maar van af?
Live fast; die young. mijn blog
scottpch schreef:Volgens mij kon Brochard nog wel iets meer, hij zat toch bij Virenque in de Festinaploeg?
inderdaad, net zoals het hele peleton toen, laat ons niet weer focussen op één iemand als bedrieger terwijl zowat het hele peleton aan de dope zat en laten we hier geen hele discussie over doping opstarten, aub. ( is ander topic voor).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Maar ze zijn toch nooit betrapt in alle dopingcontroles die uitgevoed zijn ?fiedoo schreef:scottpch schreef:Volgens mij kon Brochard nog wel iets meer, hij zat toch bij Virenque in de Festinaploeg?
inderdaad, net zoals het hele peleton toen, laat ons niet weer focussen op één iemand als bedrieger terwijl zowat het hele peleton aan de dope zat en laten we hier geen hele discussie over doping opstarten, aub. ( is ander topic voor).
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nooit betrapt maar die kofferbak van Willy Voet plus de bekentenissen van zowat alle Festina's op Virenque na waren voor mij toch echt bewijs genoeg
fietsen doe ik net als een prof,