Robert Gesink
-
- Forum-lid HC
Vindt Gesink absoluut een goede renner en hij heeft zeker mooie overwinningen geboekt.
Valt mij wel op dat de echte "veelwinnaars" over een mentaliteit beschikken die ze weliswaar niet kwalificeert als geweldige mensen maar ze wel de oogkleppen en hardheid verschaft om het grote aantal overwinningen mogelijk te maken.
Als ik zie wat sommige renners (contador bijv.) te verwerken krijgen en hoe snel ze weer tot presteren komen denk ik dat het stukje mentaliteit en beroepsblindheid (of het juist ontbreken hieraan) hier een wel heel zwaarwegende factor mee gaat spelen.
Persoonlijk denk ik dat Gesink snel een knop om zal moeten zetten (goede sportpsycholoog als hij die al niet tot zijn beschikking heeft) ander voorzie ik dat het talent van Gesink gaat verzanden in een oneindige stroom van tegenslagen die verhinderen dat we gaan zien wat er (al dan niet) werkelijk haalbaar is.
Valt mij wel op dat de echte "veelwinnaars" over een mentaliteit beschikken die ze weliswaar niet kwalificeert als geweldige mensen maar ze wel de oogkleppen en hardheid verschaft om het grote aantal overwinningen mogelijk te maken.
Als ik zie wat sommige renners (contador bijv.) te verwerken krijgen en hoe snel ze weer tot presteren komen denk ik dat het stukje mentaliteit en beroepsblindheid (of het juist ontbreken hieraan) hier een wel heel zwaarwegende factor mee gaat spelen.
Persoonlijk denk ik dat Gesink snel een knop om zal moeten zetten (goede sportpsycholoog als hij die al niet tot zijn beschikking heeft) ander voorzie ik dat het talent van Gesink gaat verzanden in een oneindige stroom van tegenslagen die verhinderen dat we gaan zien wat er (al dan niet) werkelijk haalbaar is.
+1sharkman113 schreef:
Zoals Sean Connery in Alcatraz zei: 'Losers always whine about doing their best, winners go home and fuck the prom queen'
(met respect voor zijn prestaties)
Abide.
Dude schreef:+1sharkman113 schreef:
Zoals Sean Connery in Alcatraz zei: 'Losers always whine about doing their best, winners go home and fuck the prom queen'
(met respect voor zijn prestaties)
Zo is dat; fuck the prom queen.
Eens dat Gesink wel eens baat zou kunnen hebben door te praten met een goede sportpsycholoog of sportcounselor (bestaan die laatste al?)
Wat mij in het algemeen in Nederland opvalt is het ontbreken van ambitie zoals je dat wel ziet in landen waar het economisch niet zo goed gaat. Landen waar mensen het slechter hebben lijken meer mensen bereid zich in te zetten tot het uiterste om hun doel te bereiken.
Hier zegt iedereen dus ook weer dat hij maar eens moet gaan praten met die of dat.
Bij LJ moeten ze die gasten eens aanpakkan en prestaties eisen. Niet dat eindeloze geknuffel en 100 uit spreken over een 6de plaats in de ronde van lutjebroek die gezien de omstandigheden toch best wel goed was.
Al vind ik dat de ploegleiding, in mijn ogen een stelletje zachtgekookte eieren, ook de hand in eigen boezem mag steken. Hoe kun je Gesink als kopman/vermeende topper aanwijzen terwijl die man al ruim 2 jaar niets bijzonders meer heeft laten zien. GP Quebec en co. zijn niet echt wedstrijden om een heel seizoen op te kunnen teren.
Bij LJ moeten ze die gasten eens aanpakkan en prestaties eisen. Niet dat eindeloze geknuffel en 100 uit spreken over een 6de plaats in de ronde van lutjebroek die gezien de omstandigheden toch best wel goed was.
Al vind ik dat de ploegleiding, in mijn ogen een stelletje zachtgekookte eieren, ook de hand in eigen boezem mag steken. Hoe kun je Gesink als kopman/vermeende topper aanwijzen terwijl die man al ruim 2 jaar niets bijzonders meer heeft laten zien. GP Quebec en co. zijn niet echt wedstrijden om een heel seizoen op te kunnen teren.
6de plaatse in de ronde van Lutjebroek zou anders best knap zijn voor een klimmerstype als Gesink, dat zou betekenen dat hij nog kan sprinten ook
Ontopic: Ik weet niet of een sportpsycholoog zoveel gaat helpen. Hij lijkt sinds zijn operatie toch geen problemen meer te hebben met vertrouwen enzo, maar meer botte pech. 2/3 keer familie omstandigheden en vervolgens een blessure, daar kan een psycholoog ook weinig aan doen.
Ontopic: Ik weet niet of een sportpsycholoog zoveel gaat helpen. Hij lijkt sinds zijn operatie toch geen problemen meer te hebben met vertrouwen enzo, maar meer botte pech. 2/3 keer familie omstandigheden en vervolgens een blessure, daar kan een psycholoog ook weinig aan doen.
+1 Denk ook niet dat dit gaat helpen. Gesink is gewoon Gesink. Superrenner, maar geen winnaarstype als de hier zoveel "bejubelde" Lance Armstrong, Jan Raas, Thomas Voeckler, Sven Kramer, et cetera. Als mens dus waarschijnlijk veel aangenamer om mee om te gaan.rondje schreef:6de plaatse in de ronde van Lutjebroek zou anders best knap zijn voor een klimmerstype als Gesink, dat zou betekenen dat hij nog kan sprinten ook
Moet een topsporter aangenaam zijn om mee om te gaan? Die moet toch presteren en niets anders? Daarnaast is echt niet iedere topper onbenaderbaar en is niet elke prutser begaanbaar. (en alles ertussen )hd schreef:+1 Denk ook niet dat dit gaat helpen. Gesink is gewoon Gesink. Superrenner, maar geen winnaarstype als de hier zoveel "bejubelde" Lance Armstrong, Jan Raas, Thomas Voeckler, Sven Kramer, et cetera. Als mens dus waarschijnlijk veel aangenamer om mee om te gaan.
Als nederlandse topper zie ik hem liever presteren dan weer een leuk feel-good filmpje met de NOS over dat het allemaal niet gemakkelijk is en dat lekker meedoen al heel goed is.
-
- Forum-lid HC
Topsport imho. is jezelf en de omgeving oneindig kwellen (en alles opzij zetten) om tot een paar of heel veel overwinningen te komen.
Een echte topper (uitzonderingen daargelaten) gaat maar al te vaak over lijken en gebruikt alles en iedereen om uiteindelijk als winnaar uit de bus te komen. Iemand met heel veel talent en pech heeft eigenlijk maar twee opties, of jezelf er razendsnel overheen zetten en alsnog gaan presteren (op welke manier dan ook) of accepteren dat het er niet in zit en voor een "echte" topper gaan knechten.
Voor jezelf blijven fietsen (plus een hele ploeg laten knechten) en elke tegenslag aangrijpen als excuus en niet vooraan te eindigen gaat hem ook niet worden.
Een echte topper (uitzonderingen daargelaten) gaat maar al te vaak over lijken en gebruikt alles en iedereen om uiteindelijk als winnaar uit de bus te komen. Iemand met heel veel talent en pech heeft eigenlijk maar twee opties, of jezelf er razendsnel overheen zetten en alsnog gaan presteren (op welke manier dan ook) of accepteren dat het er niet in zit en voor een "echte" topper gaan knechten.
Voor jezelf blijven fietsen (plus een hele ploeg laten knechten) en elke tegenslag aangrijpen als excuus en niet vooraan te eindigen gaat hem ook niet worden.
+1
Op het forum proef ik hier een teneur dat men dat graag gecombineerd ziet met aangenaam mens. Dat willen we allemaal, maar is een uitzondering. Daarom noemde ik Marianne Vos ook niet in het rijtje.
Wat me verbaasd is dat Gesink zoveel kansen krijgt vanuit de ploegleiding, terwijl ik rondom Parijs-Nice bij Wilco Kelderman de druk al opgevoerd zag worden.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij in fysieke testen zo goed uit de bus komt. Daar heb je echter geen fluit aan als het er in de wedstrijd niet uit komt. Cavendish trapt als ik het goed heb begrepen niet de vermogens van een topsprinter in de tests, maar heeft wel de zeges. Maar die zou wel in mijn rijtje passen.
Op het forum proef ik hier een teneur dat men dat graag gecombineerd ziet met aangenaam mens. Dat willen we allemaal, maar is een uitzondering. Daarom noemde ik Marianne Vos ook niet in het rijtje.
Wat me verbaasd is dat Gesink zoveel kansen krijgt vanuit de ploegleiding, terwijl ik rondom Parijs-Nice bij Wilco Kelderman de druk al opgevoerd zag worden.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij in fysieke testen zo goed uit de bus komt. Daar heb je echter geen fluit aan als het er in de wedstrijd niet uit komt. Cavendish trapt als ik het goed heb begrepen niet de vermogens van een topsprinter in de tests, maar heeft wel de zeges. Maar die zou wel in mijn rijtje passen.
Dat willen we allemaal wel denk ik, maar gaat niet gebeuren. Maar ik kom graag terug op dit statement!Gerboon schreef: Als nederlandse topper zie ik hem liever presteren dan weer een leuk feel-good filmpje met de NOS over dat het allemaal niet gemakkelijk is en dat lekker meedoen al heel goed is.
-
- Forum-lid HC
Er is een documentaire gemaakt over Leontien van Moorsel (ten tijde van OS Athene) daar kun je in zien wat er alleen al voor een offers door kennissen en familie in de huiselijke omgeving rond een renner heen moeten (en willen) worden gemaakt om tot echte topprestaties te kunnen komen. Als ik dat dan zie dan is RG al bij voorbaat haast kansloos.
-
- Forum-lid
Tjonge, dat Lotto Jumbo al die deskundigen van hier niet in dienst neemt? Iedereen hier weet hoe het met RG gesteld is en wat er moet gebeuren. Knap hoor.