Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 okt 2015 21:27

Ben benieuwd wil ook zo lang als mogelijk doorfietsen had vanmiddag van BBB de neopreen overschoenen aan, maar toch weer koude voeten. Misschien komt dit ook omdat vrouwen nun maal gevoeliger zijn voor kou.
Dus er moeten toch nog winterschoenen komen voor op de racefiets. Maar ik heb dus ook totaal geen benul welke schoenen ik moet kopen. Alle suggesties zijn dus welkom. :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 okt 2015 21:29

misschien eerst de 15 pagina's van dit topic eens doorlezen?

wdfl
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 10 okt 2015 22:02

bij mij willen teenwarmers (decathlon) wandelsokken en overschoenen wel es helpen.
wel geen ritten van meer dan 50km dan.
winterschoenen zitten nog niet in mijn kit, dees jaar wrs ook noch nie.
de nothwaves zier er wel steeds aantrekkelijker uit
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16750
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2015 22:07

En als je alles gelezen hebt weet je nog niet welke lekker zitten aan jouw voeten... ;)
Uiteraard heb je dan wel iets meer aanknopingspunten.

Ik weet niet welk merk schoenen je nu hebt maar als die goed zitten is de kans vrij groot dat hetzelfde merk en maat winterschoen ook goed zit.

Passen is natuurlijk de beste optie maar ik weet zo geen winkel in Noord/Midden Limburg waar ze een redelijke collectie winterschoenen hebben. Zelfs bij Salden hebben ze volgens mij niet zo veel. Ik denk dat je dan een aantal winkels of moet gaan (bellen) en hopen dat ze iets in jouw maat op voorraad hebben. Bij Hendrikx in Buggenum kun je misschien voor de Specialized Defroster terecht.
Campagnolo Ultra Dork

mauro53
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jan 2013 20:01
Locatie: AS

mauro53 10 okt 2015 23:41

ik ben zeer te vrede van mijn Specialized Defroster warm en krijg ook geen slaap voeten van wat ik wel krijg met een gewone schoen
S-Works Tarmac 2015

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 11 okt 2015 18:43

Nu in de aanbieding bij correct voor 199 euro de extreme winter.
Hij zit als gegoten.
Afbeelding
Specialized Diverge Axs

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 11 okt 2015 21:54

Ik heb de Defroster schoenen, super tevreden van. Had ik al veel eerder moeten aanschaffen ;-)
Facta, non verba!

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 13 okt 2015 08:43

Zo ik ga m`n Lake CX140 winterschoenen maar eens testen
hopelijk net zo blij ermee als de rest die hier winterschoenen heeft


Zal vanavond wel m`n bevindingen laten weten
4uurtjes op de planning staan en het is ca 1 graad nu
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 13 okt 2015 14:04

Dit najaar de Specialized Defroster Road gekocht. Afgelopen weekend een rit van 4 uur bij een temperatuur van -1 tot +4 graden gefietst en geen moment koude voeten gehad. Een aanrader wat mij betreft! De schoenen vallen wel ruim. Ik heb de Defrosters in dezelfde maat als mijn normale schoenen (specialized Audax).

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 21 okt 2015 23:50

Vandaag voor het eerst m'n setje Northwave arctic commuter GTX getest. Begon met heerlijk warme voeten aan m'n 2 uur durend ritje over natte wegen met constant miezerregen. Na ongeveer een uur merkte ik dat ik toch natte voeten begon te krijgen, een half uur later had ik ook echt koude voeten (het water blijft in de schoen, en dat was op dit moment al best veel water). Bij thuiskomst waren m'n voeten ook echt een beetje gevoelloos, en het duurde even voor ze weer op temperatuur waren.

Al denk ik dat ik in een vergelijkbare situatie met de combinatie zomerschoenen + overschoenen koudere voeten had gehad. En als je in droge maar zeer koude omstandigheden gaat fietsen denk ik dat je met deze schoenen geen koude voeten gaat krijgen.

Ik ben dus tevreden over de aankoop al moet ik nog wel wat vinden om de schoenen droog te houden bij nat weer.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 22 okt 2015 06:59

vitamineb schreef:Vandaag voor het eerst m'n setje Northwave arctic commuter GTX getest. Begon met heerlijk warme voeten aan m'n 2 uur durend ritje over natte wegen met constant miezerregen. Na ongeveer een uur merkte ik dat ik toch natte voeten begon te krijgen, een half uur later had ik ook echt koude voeten (het water blijft in de schoen, en dat was op dit moment al best veel water). Bij thuiskomst waren m'n voeten ook echt een beetje gevoelloos, en het duurde even voor ze weer op temperatuur waren.

Al denk ik dat ik in een vergelijkbare situatie met de combinatie zomerschoenen + overschoenen koudere voeten had gehad. En als je in droge maar zeer koude omstandigheden gaat fietsen denk ik dat je met deze schoenen geen koude voeten gaat krijgen.

Ik ben dus tevreden over de aankoop al moet ik nog wel wat vinden om de schoenen droog te houden bij nat weer.
Gaat de regen niet via je broek je schoen in?
Specialized Diverge Axs

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 22 okt 2015 08:24

Ja, daar lijkt het wel op. Water ging van boven naar beneden.

Plaats reactie