Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 23 feb 2013 17:36

jonge jonge kunnen jullie niet genieten van de koers zonder al die conspiracy theoriëen te vergeten.
Paolini heeft het zeker niet gestolen.
De rest heeft zitten pitten.
Mooie koude koers gezien vandaag.

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 feb 2013 17:40

mtbfool schreef:jonge jonge kunnen jullie niet genieten van de koers zonder al die conspiracy theoriëen te vergetenl
Ja, dat lukt prima! (lees nog eens wat je schreef :mrgreen: )
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 feb 2013 17:51

Ik heb er toch niet echt van genoten, juist deze 2 ploegen in de finale...
Helemaal geen Nederlanders die een rol van betekenis speelden. Normaal vind ik dat niet zo erg maar als in de finale 2 wegrijden die je het alle twee niet echt gunt (vanwege de dopingartsen bij de ploegen) is dat toch wat lastiger te verteren.
En dan de manier dat die Stijn Vandenbergh zich naar de slachtbank liet leiden was helemaal tenenkrommend.
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 feb 2013 18:17

Ik heb er mij niet aan gestoord: de koplopers hebben sterk gereden, punt. Ik laat mijn plezier niet systematisch vergallen door het extra-sportieve: ben ik nu naïef? Welnee: ik neem deze zege voor wat ze waard is - niet meer, maar ook niet minder. En als ze achteraf toch niets waard blijkt te zijn, dan neem ik daar dan wel akte van. Ik vind koers eerlijk gezegd niet belangrijk genoeg om ze de hele tijd a priori met een fikse korrel zout te nemen: dat moet ik tenslotte ook al bij het politieke bedrijf, bij het zakenleven, de academische wereld en noem maar op, dus tegen dat ik bij de sport (entertainment, tenslotte!) aanbeland is mijn zoutvoorraad zowat op eigenlijk...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 feb 2013 20:21

Ernie C. schreef:Ik heb er toch niet echt van genoten, juist deze 2 ploegen in de finale...
Helemaal geen Nederlanders die een rol van betekenis speelden. Normaal vind ik dat niet zo erg maar als in de finale 2 wegrijden die je het alle twee niet echt gunt (vanwege de dopingartsen bij de ploegen) is dat toch wat lastiger te verteren.
En dan de manier dat die Stijn Vandenbergh zich naar de slachtbank liet leiden was helemaal tenenkrommend.
Onbegrijpelijk dat Vandenbergh zo veel en zo lang op kop heeft klopen sleuren en die Paolini maar gniffelen in zijn wiel.
Als je dan weet dat Chavanel nog in de achtervolgende groep zit dan ga je toch iets minder fanatiek op kop al was het maar om Paolini wat meer werk te laten doen.
Geen oortjes, zelfdenkende renners en dan zie je dat het sluwe wielervernuft van Paolini gewoon wint. Ontluisterend.

De twee ploegen zijn met hun doping connecties nou inderdaad niet de twee die ik aan de kop van de koers wil zien rijden. Maar het gaat zoals het gaat...
Blijft briljant om te zien en te horen hoe heel Vlaanderen de kop in het zand steekt tav doping :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2013 20:39

+1 voor je hele verhaal
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 feb 2013 20:59

+1, absoluut van a tot z.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 feb 2013 22:08

mrcoffee schreef: Blijft briljant om te zien en te horen hoe heel Vlaanderen de kop in het zand steekt tav doping :)
Met dien verstande dat 'heel Nederland' ook blind in Rabobank bleef geloven tot Rabo zelf zei dat dit ècht niet langer hoefde... :roll:
Maar wat weet jij dan dat 'heel Vlaanderen' (wie is dat trouwens?) blijkbaar niet weet?

Voor alle duidelijkheid: ik verdedig niemand (Katiuscha vind ik een foute ploeg en Lefevere is sowieso een Jezuïet), maar qua 'kop in het zand steken' lijkt me dat iedereen in hetzelfde bedje ziek is: welke journalist likte jarenlang de kont van Armstrong, tenslotte? (en is Mart Smeets dan 'heel Nederland'?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 feb 2013 02:53

timo2.0 schreef:Twee ploegen die ik niet vertrouw maken de koers. De stand Ekimov en Lefevre of zo u wil Besnati/Mikhailov en Ibarguren/Van Mol.
Ik zette pas 8 km voor de finish de tv aan maar dat was idd ok het eerste wat ik dacht toen ik de 2 koplopers zag :cry:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 feb 2013 11:13

Kuurne Brussel Kuurne afgelast?


Zondagochtend om 11.15u wordt beslist of Kuurne Brussel Kuurne 2013 afgelast gaat worden vanwege het weer. Kuurne Brussel Kuurne afgelast door sneeuw en gladheid?


De organisatoren van Kuurne Brussel Kuurne houden de weersomstandigheden angstvallig in de gaten. Als het vandaag te guur weer zou zijn, kan de koers nog afgeblazen worden. Zondagochtend om 11.15u wordt beslist of de koers al dan niet gereden zal worden.

''Natuurlijk willen wij dat de koers van start gaat maar we mogen geen onnodige risico's nemen naar de renners en het publiek toe. Wij hebben alvast een plan B klaar, waarbij wij eventueel alle hellingen links laten liggen
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 feb 2013 11:24

Helaas, inderdaad afgelast. :(
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 feb 2013 11:29

scepticus schreef:Helaas, inderdaad afgelast. :(
De Belgische wielerkoers Kuurne-Brussel-Kuurne gaat zondag niet door. De organisatie heeft dit na overleg met de politie, koersdirectie en een delegatie van de ploegleiders besloten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie