Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 29 nov 2012 15:08

loos schreef:
amclassic-fan schreef:Waarschijnlijk heb je op de 24e al op start gedrukt en is dat de startdatum in de file geworden.
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. De 24e heb ik het apparaat ingesteld.
De aangegeven ritduur was 62 uur.
Na de reset nogmaals een upload gemaakt en nu is op Strava de juiste datum te zien (maar niet op Garmin connect :roll: )
Gebeurd iedereen wel eens. Je kunt de file gerust aanpassen. Een XML editor is vaak wel zo handig. Als je een zoek en vervang doet van de eerste datum/tijd met de echte start datum tijd ben je al een heel eind. Verder kan je alle andere data tags van je start datum dan gewoon weggooien.

Ok, het is wat prutsen, maar onmogelijk is het niet. En als je eerst een kopie maakt kan er niet mis gaan.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 06 jan 2013 12:56

Ik zit te kijken naar een Garmin Edge 500 maar heb nog wat vragen. Zelf gebruik ik momenteel een Polar CS400 en de software (Polar Protrainer5) bevalt mij erg goed. Ik kan achteraf makkelijk en snel kijken of ik mijn interval training goed heb uitgevoerd en ik kan interval trainingen vooraf in de hartslagmeter zetten en uitvoeren. Ik heb al wat alternatieven bekeken zoals Trainingspeaks (erg duur) en Sporttracks (niet overzichtelijk). Ik vraag me nu af hoe Garmin Connect is om achteraf een training te bekijken en is het mogelijk om die gegevens te delen met een ander (bijvoorbeeld een trainer)?

Hoe is Garmin Edge 500 met het instellen van interval blokken vooraf en tijdens de training?

Alvast bedankt!

edwin01
Forum-lid

edwin01 30 jan 2013 19:28

Weet iemand toevallig of het kruimelspoorscherm ook aan te passen is naar eigen wens? Ik vind de nog af te leggen afstand en virtuele tegenstander niet interessant en zou liever snelheid en hartslag op het scherm hebben.

trujillo
Forum-lid

trujillo 30 jan 2013 19:46

NuitKor schreef:Ik zit te kijken naar een Garmin Edge 500 maar heb nog wat vragen. Zelf gebruik ik momenteel een Polar CS400 en de software (Polar Protrainer5) bevalt mij erg goed. Ik kan achteraf makkelijk en snel kijken of ik mijn interval training goed heb uitgevoerd en ik kan interval trainingen vooraf in de hartslagmeter zetten en uitvoeren. Ik heb al wat alternatieven bekeken zoals Trainingspeaks (erg duur) en Sporttracks (niet overzichtelijk). Ik vraag me nu af hoe Garmin Connect is om achteraf een training te bekijken en is het mogelijk om die gegevens te delen met een ander (bijvoorbeeld een trainer)?

Hoe is Garmin Edge 500 met het instellen van interval blokken vooraf en tijdens de training?

Alvast bedankt!
Ik ben net van een Polar CS400 overgestapt naar een Edge 500. Ik gebruik de Garmin veel liever dan de Polar, maar ik vond de Polar ProTrainer veel betere software tov Garmin Connect. Met ProTrainer kan je idd nadien veel beter kijken hoe je je intervaltrainingen hebt uitgevoerd. Met Garmin Connect is dat niet mogelijk. Wat betreft analyses is dat een waardeloos ding. Ik ben nu nog op zoek naar een (liefst gratis) alternatief. Golden Cheetah volstaat wat mij betreft ook niet.

Vraag 2 dan: trainingen instellen gaat even vlot als met de Polar. Zelfde principe.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2013 19:54

Wat volstaat er aan Golden Cheetah dan niet?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trujillo
Forum-lid

trujillo 30 jan 2013 20:06

Mss heb ik het wat te snel bekeken, maar ik vond het handig dat ik in ProTrainer een grafiek van mijn hartslag kon zien, met op de achtergrond in kleuren de hartslagzones. Verder waren op diezelfde grafiek de startpunten van de verschillende intervallen aangeduid zodat ik heel mooi kon zien of ik me per interval netjes aan mijn doelen had kunnen houden.

Mss kan jij me vertrellen hoe ik dat in Golden Cheetah voor mekaar krijg? Bedankt alvast!

Vb:
Afbeelding

zorba
Forum-lid

zorba 30 jan 2013 20:54

edwin01 schreef:Weet iemand toevallig of het kruimelspoorscherm ook aan te passen is naar eigen wens? Ik vind de nog af te leggen afstand en virtuele tegenstander niet interessant en zou liever snelheid en hartslag op het scherm hebben.
Nee dit is volgens mij nog steeds niet mogelijk. Wel kun hem natuurlijk op autoscroll zetten zodat je gegevens velden automatisch wisselen.
Dat werkt prima.
Do not CROSS the road!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2013 23:06

trujillo schreef:Mss heb ik het wat te snel bekeken, maar ik vond het handig dat ik in ProTrainer een grafiek van mijn hartslag kon zien, met op de achtergrond in kleuren de hartslagzones. Verder waren op diezelfde grafiek de startpunten van de verschillende intervallen aangeduid zodat ik heel mooi kon zien of ik me per interval netjes aan mijn doelen had kunnen houden.

Mss kan jij me vertrellen hoe ik dat in Golden Cheetah voor mekaar krijg? Bedankt alvast!
Gekleurde zones gaat met Golden Cheetah alleen met de vermogenszones. Het programma is primair voor vermogensanalyse bedoelt en dan zit je niet echt te wachten op shading voor hartslagzones. De hoeveelheid tijd in welke hartslagzone is wel direct zichtbaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

floepert99
Forum-lid

floepert99 31 jan 2013 10:13

Op http://www.bikeplanner.com krijg je wel soortgelijke grafieken.
trujillo schreef:Mss heb ik het wat te snel bekeken, maar ik vond het handig dat ik in ProTrainer een grafiek van mijn hartslag kon zien, met op de achtergrond in kleuren de hartslagzones. Verder waren op diezelfde grafiek de startpunten van de verschillende intervallen aangeduid zodat ik heel mooi kon zien of ik me per interval netjes aan mijn doelen had kunnen houden.

Vb:
Afbeelding
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 22 feb 2013 22:08

Even een vraagje. Ben namelijk geinteresseerd in een edgev500.

Wanneer ik begin met fietsen, tekent de edge 500 dan een kruimelspoor?
En kan ik dat dan op mij scherm zien tijdens het fietsen?, zodat ik uiteindelijk weer bij mijn beginpunt kan uitkomen?
.................

flipo1970
Forum-lid

Gebruikersavatar flipo1970 23 feb 2013 22:06

opafiets schreef:Even een vraagje. Ben namelijk geinteresseerd in een edgev500.

Wanneer ik begin met fietsen, tekent de edge 500 dan een kruimelspoor?
En kan ik dat dan op mij scherm zien tijdens het fietsen?, zodat ik uiteindelijk weer bij mijn beginpunt kan uitkomen?
nee, dat doet hij niet.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 23 feb 2013 22:27

Opmerkelijk, een edge 200 doet dat wel. Je ziet zowel de uitgezette route als de werkelijk gereden route.
Afbeelding

Plaats reactie