Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 04 apr 2014 19:57

Ernie C. schreef:
Kilowatt schreef:
Het is altijd een kleine groep die het verpest voor de grote groep. Bij Friezen net zo :lol: .
Volgens mij is het bij fietsers precies andersom, het zijn de grote groepen die het verpesten voor de kleine groepjes of de individuele fietser.

Bijna iedereen stoort zich aan groepen scholieren, bejaarden en wielrenners omdat de fietspaden nu eenmaal niet zijn ingericht voor grote kuddes met bijbehorend gedrag.
Ik had eigenlijk moeten zeggen "het is altijd een minderheid die het verpest voor de meerderheid". Je hebt wel een punt als je zegt dat de grote groepen storend zijn. Maar dat is de minderheid.
older Budweiser

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2014 00:43

Of: "het is de kleine groep grote groepen die het verpest voor de grote groep kleine groepen"... :ugeek: :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 apr 2014 16:05

De ANWB heeft Astrid en Ingrid gevraagd wat de grootste fietsgrelateerde ergernis is:
http://www.anwb.nl/kampioen/auto-en-ver ... ts-enquete
Racefietsers zonder bel staan op de eerste plaats. Dus jongens: Koop een bel.
Erg moeilijk is het niet.
Vóór de koers haal je ze er makkelijk af als je vindt dat het tot gezichtsverlies leidt en buiten de koers is het toch wat suf om een wannabe-prof te zijn.

giantjan
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:39

giantjan 07 apr 2014 16:42

ik heb ook een fiets bel :D zit gewoon vast met een elastiekje, haal je er heel gemakkelijk af, werkt prima

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 apr 2014 16:49

sloeren schreef:De ANWB heeft Astrid en Ingrid gevraagd wat de grootste fietsgrelateerde ergernis is:
http://www.anwb.nl/kampioen/auto-en-ver ... ts-enquete
Racefietsers zonder bel staan op de eerste plaats. Dus jongens: Koop een bel.
Erg moeilijk is het niet.
Vóór de koers haal je ze er makkelijk af als je vindt dat het tot gezichtsverlies leidt en buiten de koers is het toch wat suf om een wannabe-prof te zijn.
Van de ondervraagden had een behoorlijk hoog percentage een elektrische fiets (hoger iig dan het % dat een racefiets had):
Omdat een stelletje verzuurde oude bokken wat te zeuren heeft ga ik niet zo'n ding kopen.

Ik hou het voorlopig bij mijn eigen charme offensief: vaart minderen vriendelijk "pardon", gevolgd door een hartelijk "dank u wel". Er zijn mensen die het presteren ook daar wat over te zaniken te hebben; die mogen wat mij betreft dood neervallen... (niet echt natuurlijk, straks moet ik nog stoppen om eerste hulp te verlenen, en daar gáát m'n gemiddelde:twisted:)

(FietsForum Godwin #2 trouwens)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 apr 2014 17:03

53x11 schreef: Omdat een stelletje verzuurde oude bokken wat te zeuren heeft ga ik niet zo'n ding kopen.
Nee, natuurlijk niet. Maar misschien gewoon omdat het nu eenmaal verplicht is op de openbare weg?
Zelf heb ik gewoon voor het gemak (tijdelijk ;) ) een belletje op mijn koersfiets gezet, vanwege de grote drukte op de jaagpaden, bij dit vroege lenteweer. Want anders blijf je toch maar "pardon" roepen - al die idioten met een mp3-speler in hun kop horen je toch niet...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 07 apr 2014 17:16

al die idioten met een mp3-speler in hun kop horen je toch niet..
Die horen een belletje ook niet :?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 apr 2014 17:59

53x11 schreef:Omdat een stelletje verzuurde oude bokken wat te zeuren heeft ga ik niet zo'n ding kopen.
En ik vind het geen probleem me aan te passen als ik weet dat ik een groot deel van mijn medemens er een plezier mee doe.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 07 apr 2014 19:02

gamiel schreef:
al die idioten met een mp3-speler in hun kop horen je toch niet..
Die horen een belletje ook niet :?
Maar de discussie is wel anders. Immers, jij bent het probleem niet, je doet jouw deel om samen de openbare weg zo goed mogelijk te gebruiken.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 07 apr 2014 21:58

Als je zo'n zwakke renner bent dat zelfs het gewicht van een fietsbelletje je te veel is, moet je misschien een andere sport zoeken.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 07 apr 2014 21:59

Er wordt hier overduidelijk even aan de bel getrokken...

Hoe noem je een Chinees op de fiets? Een belchinees

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 07 apr 2014 23:09

knutmo schreef:Als je zo'n zwakke renner bent dat zelfs het gewicht van een fietsbelletje je te veel is, moet je misschien een andere sport zoeken.
Ik heb geen bel om de volgende redenen:
-Er wordt zo traag gereageerd dat mijn passagetijd van breeduitrijders niet beter wordt.
-Ik EIS 0,5 meter ruimte op links zonder bellen, dat is een principe.
Mensen die wegen en paden volledig blokkeren verdienen geen bel.
Ik ros erlangs zonder communicatie , bevalt me nog het best, mochten er mensen schrikken, des te beter, dan wordt men zich bewust van het feit dat driekwart van de wereld zich achter de rug bevindt.

Het gaat dus niet om een lullig belletje, maar om de verkeersattitude.
Cheap light strong, choose two

Plaats reactie