Ik had eigenlijk moeten zeggen "het is altijd een minderheid die het verpest voor de meerderheid". Je hebt wel een punt als je zegt dat de grote groepen storend zijn. Maar dat is de minderheid.Ernie C. schreef:Volgens mij is het bij fietsers precies andersom, het zijn de grote groepen die het verpesten voor de kleine groepjes of de individuele fietser.Kilowatt schreef:
Het is altijd een kleine groep die het verpest voor de grote groep. Bij Friezen net zo .
Bijna iedereen stoort zich aan groepen scholieren, bejaarden en wielrenners omdat de fietspaden nu eenmaal niet zijn ingericht voor grote kuddes met bijbehorend gedrag.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
older Budweiser
De ANWB heeft Astrid en Ingrid gevraagd wat de grootste fietsgrelateerde ergernis is:
http://www.anwb.nl/kampioen/auto-en-ver ... ts-enquete
Racefietsers zonder bel staan op de eerste plaats. Dus jongens: Koop een bel.
Erg moeilijk is het niet.
Vóór de koers haal je ze er makkelijk af als je vindt dat het tot gezichtsverlies leidt en buiten de koers is het toch wat suf om een wannabe-prof te zijn.
http://www.anwb.nl/kampioen/auto-en-ver ... ts-enquete
Racefietsers zonder bel staan op de eerste plaats. Dus jongens: Koop een bel.
Erg moeilijk is het niet.
Vóór de koers haal je ze er makkelijk af als je vindt dat het tot gezichtsverlies leidt en buiten de koers is het toch wat suf om een wannabe-prof te zijn.
Van de ondervraagden had een behoorlijk hoog percentage een elektrische fiets (hoger iig dan het % dat een racefiets had):sloeren schreef:De ANWB heeft Astrid en Ingrid gevraagd wat de grootste fietsgrelateerde ergernis is:
http://www.anwb.nl/kampioen/auto-en-ver ... ts-enquete
Racefietsers zonder bel staan op de eerste plaats. Dus jongens: Koop een bel.
Erg moeilijk is het niet.
Vóór de koers haal je ze er makkelijk af als je vindt dat het tot gezichtsverlies leidt en buiten de koers is het toch wat suf om een wannabe-prof te zijn.
Omdat een stelletje verzuurde oude bokken wat te zeuren heeft ga ik niet zo'n ding kopen.
Ik hou het voorlopig bij mijn eigen charme offensief: vaart minderen vriendelijk "pardon", gevolgd door een hartelijk "dank u wel". Er zijn mensen die het presteren ook daar wat over te zaniken te hebben; die mogen wat mij betreft dood neervallen... (niet echt natuurlijk, straks moet ik nog stoppen om eerste hulp te verlenen, en daar gáát m'n gemiddelde:twisted:)
(FietsForum Godwin #2 trouwens)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nee, natuurlijk niet. Maar misschien gewoon omdat het nu eenmaal verplicht is op de openbare weg?53x11 schreef: Omdat een stelletje verzuurde oude bokken wat te zeuren heeft ga ik niet zo'n ding kopen.
Zelf heb ik gewoon voor het gemak (tijdelijk ) een belletje op mijn koersfiets gezet, vanwege de grote drukte op de jaagpaden, bij dit vroege lenteweer. Want anders blijf je toch maar "pardon" roepen - al die idioten met een mp3-speler in hun kop horen je toch niet...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
En ik vind het geen probleem me aan te passen als ik weet dat ik een groot deel van mijn medemens er een plezier mee doe.53x11 schreef:Omdat een stelletje verzuurde oude bokken wat te zeuren heeft ga ik niet zo'n ding kopen.
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Maar de discussie is wel anders. Immers, jij bent het probleem niet, je doet jouw deel om samen de openbare weg zo goed mogelijk te gebruiken.gamiel schreef:Die horen een belletje ook nietal die idioten met een mp3-speler in hun kop horen je toch niet..
Ik heb geen bel om de volgende redenen:knutmo schreef:Als je zo'n zwakke renner bent dat zelfs het gewicht van een fietsbelletje je te veel is, moet je misschien een andere sport zoeken.
-Er wordt zo traag gereageerd dat mijn passagetijd van breeduitrijders niet beter wordt.
-Ik EIS 0,5 meter ruimte op links zonder bellen, dat is een principe.
Mensen die wegen en paden volledig blokkeren verdienen geen bel.
Ik ros erlangs zonder communicatie , bevalt me nog het best, mochten er mensen schrikken, des te beter, dan wordt men zich bewust van het feit dat driekwart van de wereld zich achter de rug bevindt.
Het gaat dus niet om een lullig belletje, maar om de verkeersattitude.
Cheap light strong, choose two