Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 okt 2012 14:55

Ik heb Kuipers gister op de radio gehoord en geloofde m'n oren bijna niet.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2012 14:56

tennisser schreef:
ruud_k schreef:Say no more wat mij betreft, beste man slaat de spijker op z'n kop :)

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/23/er- ... -gebruikt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met deze uitspraken maakt Harm Kuipers zich in één klap compleet belachelijk als persoon en volkomen ongeloofwaardig als 'emeritus hoogleraar Sport, Beweging en Gezondheid'.
Hij 'bewijst' dat hij het rapport slecht gelezen heeft (als-ie het überhaupt gelezen heeft. Zou de beste man geen Engels kunnen?).
Wat spreekt dit toch van een enorme domheid (sorry hoor, maar 'naïviteit' is hiervoor niet meer op z'n plaats): een paar zaken cq. uitspraken eruit lichten, die in twijfel trekken en daaruit je conclusie trekken over het geheel. Dat, terwijl je voorbijgaat aan al het overduidelijke bewijs (positieve cortisone test Tour 1999 + verklaringen onder ede; positieve EPO test R v Zwitserland 2001 + verklaringen onder ede; positieve EPO hertest Tour 1999 + verklaringen onder ede; sterk verdachte tests tav. biologische paspoorten tijdens Tours 2009 en 2010). Ook een aantal mensen op dit forum lijdt hieraan!
En "alles laten rusten", omdat het "al zeven jaar geleden" is, getuigt ook al niet van enige intelligentie tav. het creëren van een betere/schonere toekomst voor het wielrennen. :roll:
(zucht)
Dag Kuipers, geniet van je pensioen, .....maar aub. wel in stilte.
Het wordt nog erger; zie hier de presentatie waarop het NRC artikel gebaseerd is.
Echt tenenkrommend; zie voor commentaar ook het dopingtopic 2.0.
Misschien is hij blij zo met zijn emeritaat, dat hij nu eindelijk eens uit de heup mag schieten?! :roll:

(echt iets voor de vrijdagmiddag) :mrgreen:
http://www.mumc.tv/video/1847637896001/ ... gindesport" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39679
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2012 15:03

Onze spinningleraar gisteravond: dit is de dag waarop jullie net zo'n palmares hebben als Lance :D
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 okt 2012 15:06

daniel1975 schreef:Onze spinningleraar gisteravond: dit is de dag waarop jullie net zo'n palmares hebben als Lance :D
WOW!!
Allemaal wereldkampioen op de weg geweest.
Live fast; die young. mijn blog

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 23 okt 2012 15:31

Waaaat?

Hij heeft getest met Amphetamine, dus EPO werkt niet?
Wielrenners van nu zijn niet beter dan 25 jaar geleden? Dus gerichter trainen heeft geen effect? Hoger wattage per kg is een fata morgana?
Goed presterende dopingzondaars zijn bewijs dat doping niet nodig is?
Hamilton presteert nu ook weer goed???? WTF, die rijdt niet meer... (Ja, deze presentatie was van september jongstleden)
Hij maakt een mooi verband tussen hemaglobine en prestaties... maar wat gebeurd er als je deze mensen zou boosten? Dat is natuurlijk de crux.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 23 okt 2012 15:39

Epo moet je weken van te voren innemen en niet gedurende de wedstrijd?

Mein gott....

Zijn analyse van de zaak Armstrong is ook hilarisch. Hoever kan je er naast zitten ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 okt 2012 15:59

rob74 schreef:
daniel1975 schreef:Onze spinningleraar gisteravond: dit is de dag waarop jullie net zo'n palmares hebben als Lance :D
WOW!!
Allemaal wereldkampioen op de weg geweest.
Armstrong kan ook nog steeds zeggen dat hij zevenvoudig tourwinnaar is geweest 8-)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2012 16:43

Ernie C. schreef:
rob74 schreef:
daniel1975 schreef:Onze spinningleraar gisteravond: dit is de dag waarop jullie net zo'n palmares hebben als Lance :D
WOW!!
Allemaal wereldkampioen op de weg geweest.
Armstrong kan ook nog steeds zeggen dat hij zevenvoudig tourwinnaar is geweest 8-)
In ieder geval is zijn twitter onderschrift sinds vandaag aangepast.
Zoals het er nu naar uitziet houdt hij in ieder geval een 36e plaats in de TdF over.
Dat kunnen wij niet zeggen. :lol:
Afbeelding

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 23 okt 2012 18:35

dc schreef:Waaaat?

Hij heeft getest met Amphetamine, dus EPO werkt niet?
Wielrenners van nu zijn niet beter dan 25 jaar geleden? Dus gerichter trainen heeft geen effect? Hoger wattage per kg is een fata morgana?
Goed presterende dopingzondaars zijn bewijs dat doping niet nodig is?
Hamilton presteert nu ook weer goed???? WTF, die rijdt niet meer... (Ja, deze presentatie was van september jongstleden)
Hij maakt een mooi verband tussen hemaglobine en prestaties... maar wat gebeurd er als je deze mensen zou boosten? Dat is natuurlijk de crux.
Ik was ook bijna in zijn grafiekje getrapt, maar eigenlijk bewijst die helemaal niets. Het is het verschil dat je met epo maakt wat het hem doet. Iemand van 42 naar 46 brengen zal misschien wel beter presteren dan iemand met 47 van nature uit en dat zie je in zon grafiek niet...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 okt 2012 18:57

Is het trouwens niet tijd om dit topic op te laten gaan in het lopende doping topic? De topic starter reageert al niet meer en voor het overige zijn de reacties hier een mirror van de reacties in het andere topic.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 okt 2012 19:10

gede schreef:
dc schreef:Waaaat?

Hij heeft getest met Amphetamine, dus EPO werkt niet?
Wielrenners van nu zijn niet beter dan 25 jaar geleden? Dus gerichter trainen heeft geen effect? Hoger wattage per kg is een fata morgana?
Goed presterende dopingzondaars zijn bewijs dat doping niet nodig is?
Hamilton presteert nu ook weer goed???? WTF, die rijdt niet meer... (Ja, deze presentatie was van september jongstleden)
Hij maakt een mooi verband tussen hemaglobine en prestaties... maar wat gebeurd er als je deze mensen zou boosten? Dat is natuurlijk de crux.
Ik was ook bijna in zijn grafiekje getrapt, maar eigenlijk bewijst die helemaal niets. Het is het verschil dat je met epo maakt wat het hem doet. Iemand van 42 naar 46 brengen zal misschien wel beter presteren dan iemand met 47 van nature uit en dat zie je in zon grafiek niet...
Sorry om twee mensen tegelijk te quoten maar dat houdt het enigszins overzichtelijk. Dat was 1 van Kuipers' grote fouten. Hij vergelijkt een rangschikking (X-As) met Hematocriet (Y-As) voor verschillende personen en welke afstand qua schaatsen hadden we het hierover? Had evengoed de 500 meter kunnen zijn en dus een tweede grote fout.

Maar goed. Belangrijker om te weten is wat een hematocriet waarde doet op 1 persoon. Dus, als ik van 42 naar 49% ga wat doet het dan voor mij. Zoals ik gisteren al zei zitten er zoveel hiaten in zijn auto verkoper betoog. Ik heb de video gedownload en ga er stap voor stap doorheen de minuten en seconden vermeldend waar hij iets zegt.
Hoe vondt je die over dat vloeibare voedsel? Kuipers zei daar dat er een verbetering (signficant op welk niveau? 1%? 5%? kwam toen het vloeibare voedsel zijn intrede deedt.
Klinkt mooi. Hoe verklaar je dan de daling in (in ieder geval) gemiddelde snelheid tijdens de TdF sinds 2006 of iets daaromtrent? Kuipers heeft net zoveel zelf reflectie als de UCI.

Ik zie zonet de post van Timo: 'Is het trouwens niet tijd om dit topic op te laten gaan in het lopende doping topic? De topic starter reageert al niet meer en voor het overige zijn de reacties hier een mirror van de reacties in het andere topic.'

Lijkt me een goed plan Timo.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 okt 2012 19:53

zorroi schreef:Ik zie zonet de post van Timo: 'Is het trouwens niet tijd om dit topic op te laten gaan in het lopende doping topic? De topic starter reageert al niet meer en voor het overige zijn de reacties hier een mirror van de reacties in het andere topic.'

Lijkt me een goed plan Timo.
+1

Plaats reactie