Het grote zeik-hier-de-weerman-af topic 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nope, ik heb veel meer zicht op het weer dan jij denkt. Zie het als een stukje fascinatie, maar ook qua werk (tuinbouwsector).
En het is gewoon een feit dat we de laatste tijd record na record breken; zowel qua warmte als qua koude als qua neerslag. De huidige verdeling van drukkernen is redelijk uniek met een IJsland-hoog bijv.
Dat staat volledig los van het gegeven dat ik een liefhebber ben van 24gr, 2bft en een mooi onschuldig stapelwolkje .
En het is gewoon een feit dat we de laatste tijd record na record breken; zowel qua warmte als qua koude als qua neerslag. De huidige verdeling van drukkernen is redelijk uniek met een IJsland-hoog bijv.
Dat staat volledig los van het gegeven dat ik een liefhebber ben van 24gr, 2bft en een mooi onschuldig stapelwolkje .
Less is bore
- TheTourist
- Forum-lid
Ik denk dat je "qua wind" nog vergeten bent... Want die is inmiddels ook wel een recordje verder lijkt me zo!daniel1975 schreef: En het is gewoon een feit dat we de laatste tijd record na record breken; zowel qua warmte als qua koude als qua neerslag.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0
Las ik toch "zeikklimaat"AmstelGoldRaas schreef:Bij jou is het ieder jaar een raar jaar qua weer. Dan weer te veel wind, dan weer te koud, dan weer regen... We wonen in Nederland en Nederland heeft een zeeklimaat, wat betekent dat het weer erg wisselvallig is. Het is hier geen zuid-Spanje waar de zon 300 dagen per jaar schijnt.daniel1975 schreef:@zorro; zo kun je alles weg wegredeneren. Wees maar blij dat het niet zo warm is, in India vallen de mussen dood van het dak....
Tis gewoon een raar jaar, en ja daar vallen die absurde buien ook onder.
older Budweiser
-
- Forum-lid HC
Als ik het goed heb begrepen komt dat allemaal door die North Atlantic Oscilltion, en ik maar de hele tijd El-Nino de schuld geven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En de Arctic Oscillation is dan weer verantwoordelijk voor de 2 horrorwinters in Canada en noordelijke VS.
Probleem schijnt nu vooral in de 'koudeblob' te zitten op de Atl.Oceaan en de veel koudere Noordzee. In 2014 (mooi voorjaar) was het water significant warmer ondanks dat we een koudere winter hadden.
2016
2014
Ingewikkelde materie die ik ook totaal niet snap, maar wel erg interessant is. Zet ook alle global warming verhalen in een ander daglicht, want in de dagelijkse praktijk wordt het weer (is hier en nu) heel vaak bekeken als klimaat (tijdspanne van meerdere decennia).
Probleem schijnt nu vooral in de 'koudeblob' te zitten op de Atl.Oceaan en de veel koudere Noordzee. In 2014 (mooi voorjaar) was het water significant warmer ondanks dat we een koudere winter hadden.
2016
2014
Ingewikkelde materie die ik ook totaal niet snap, maar wel erg interessant is. Zet ook alle global warming verhalen in een ander daglicht, want in de dagelijkse praktijk wordt het weer (is hier en nu) heel vaak bekeken als klimaat (tijdspanne van meerdere decennia).
Less is bore
Dennis Wilt, dat vind ik nou zo'n betwetertje. Hoe die altijd het weer presenteert met z'n irritante toontje zo van "ja mensen, ik ga jullie wel even uitleggen hoe het werkt allemaal".
Ok dat ligt dus niet aan mij. Geef mij maar die rode dakduif van de NOS.
-
- Forum-lid
Stelletje mongolen,het is hier al de hele morgen prachtig weer terwijl ze deze ellende voorspellen.
AfbeeldingGuur weer met winterse buien
Vandaag is het guur weer, aan zee gaat het later stormachtig waaien.
Er vallen geregeld buien, vooral landinwaarts eerst met sneeuw, later overal veelal regen.
Het wordt 5 graden.
Vanavond trekt de wind vooral aan zee nog wat verder aan, soms tot noordwesterstorm.
In het weekend is er minder wind, maar blijft het wisselvallig en licht winters met vooral in het binnenland sneeuwbuien.
Overdag is het 3 tot 5 graden, in de nachten kan het licht vriezen.
Na het weekend wordt het droog en kouder; 's nachts matige vorst, overdag rond 0.
AfbeeldingGuur weer met winterse buien
Vandaag is het guur weer, aan zee gaat het later stormachtig waaien.
Er vallen geregeld buien, vooral landinwaarts eerst met sneeuw, later overal veelal regen.
Het wordt 5 graden.
Vanavond trekt de wind vooral aan zee nog wat verder aan, soms tot noordwesterstorm.
In het weekend is er minder wind, maar blijft het wisselvallig en licht winters met vooral in het binnenland sneeuwbuien.
Overdag is het 3 tot 5 graden, in de nachten kan het licht vriezen.
Na het weekend wordt het droog en kouder; 's nachts matige vorst, overdag rond 0.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Hier aan de Belgische kust best wel guur, maar geen 80-jarige storm zoals gevreesd
http://www.koksijde.be/free/webcam-koksijde.htm
http://www.koksijde.be/free/webcam-koksijde.htm